Ud af RKI.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88990
    AnonymForfatter

    Ja nu kommer der endnu et indlæg om RKI. Jeg vil lige opsumere min situation sådan at der ikke sker misforståelser.

    -Jeg er registreret i RKI med nogle gamle regninger som jeg ikke har mulighed for at betale.
    -Jeg afdrager på mine forbrugslån til tiden. Jeg afdrager på mit banklån til tiden.
    -Jeg har skåret mit forbrug drastisk ned, og fået en mindre lejlighed som er billigere at side i.
    -jeg lægger penge til side hver mdr, for at skabe mig en form for opsparing.

    Mit spørgsmål lyder hvordan jeg får en aftale i hus med de kreditorer som har registreret mig i RKI. For jeg vil gerne ud af RKI. Ikke for at låne flere penge. Jeg har lært min lektie, men fordi at jeg synes det er uværdigt at stå der.

    Håber i kan komme med nogle fornuftige svar.

    Mvh.

    #128834
    AnonymForfatter

    Hvorfor sparer du op, når du er i RKI og har forbrugslån???
    Renten på opsparingen er vel 4-5% mens renten på lånene er meget meget højere.
    Hvorfor ikke bruge det du sparer op på at få afdraget dine forbrugslån hurtigst muligt? Du vil kunne spare meget i rente, og derved komme ud af de forbrugslån meget hurtigere og billigere.

    #128836
    AnonymForfatter

    Det har jeg også overvejet. Grunden til jeg sparer op er at få samlet de beløb jeg står registreret med i RKI, eller skal jeg kontakte dem som har registreret mig. der er 6 forskellige, med beløb fra 3000 til 7000 kroner.

    #128844
    AnonymForfatter

    kender ikke helt reglerne for gældssanering, men din RKI gæld er max 42.000 kan jeg regne ud. hvis du kommer ud af RKI, vil du sikkert også kunne lave en god aftale med banken ang. renten på dine forbrugslån. for så har du jo bevist at du kan spare op, og leve “fornuftigt". Om det er den billigste løsning, skal jeg ikk ekunne sige
    Du kan prøve at kontakte dine RKI kreditorer, og lave et forlig, skal jeg ikke kunne sige. men det er forsøget værd. Forliget skal omfatte dem alle sammen, da de ikke vil gå med til at en kun får det halve igen, mens en anden får det hele.

    #128852
    AnonymForfatter

    Ja skriv til dem eller kontakt dine kreditorer og tilbyd månedlige afdrag det er bedre end at spare op 🙂

    Du kunne starte med at overføre via din bank x kr. tekst afdrag på gæld konto nr. X og dit navn og print din overførselskvittering og sæt sammen med dine gældspapirer…

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.