Kurskontrakt- tilbagekøb af obligationer

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88987
    AnonymForfatter

    Jeg har lavet en aftale med banken om en kurskontrakt om tilbagekøb af mine obligationer, fra mit nykredit realkredit lån.
    Jeg ønsker at ind fri hele lånet.. Mit spørgsmål er hvornår en aftale med banken er bindende, jeg har ikke skrevet under på aftalen endnu, men papiret er udfærdiget og jeg skal sende det retur til banken.
    Grunden til at jeg vil droppe aftalen er at, kursen på at indfri lånet er blevet væsentligt bedre, så er der en mulighed i at droppe aftalen med banken og derefter lave en ny kurssikrings aftale ville det betyde mange tjente penge til mig.
    På forhånd tak.

    #128842
    AnonymForfatter

    intet underskrevet, intet aftalt… banken gør ikke noget før de modtager dokumenterne med din underskrift.

    #128850
    KrisserForfatter

    Det er da noget værre vrøvl. Det der er relevant er, om du har indgået en juridisk bindende aftale. Det er lettere at bevise en aftales indgåelse, hvis der foreligger et underskrevet aftaledokument, men der er ikke nogen juridisk forskel på en mundtlig og en skriftlig aftale.

    Hvis du har bedt om at låse kursen over telefonen, så har du også indgået en aftale, og den er du bundet af. Hvis banken har låst kursen, kan den ikke ‘låse den op igen’, for så er obligationerne handlet. I den modsatte situation (hvor du havde bedt om at låse kursen, og banken ikke havde gjort det) ville banken jo også være erstatningspligtig.

    Hvis ikke du har bedt om at låse kursen, men blot har bedt om et tilbud på dette, så er der ikke indgået nogen aftale.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.