Kan man oprette en konto i Thailand, mens man er i Danmark?

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88983
    AnonymForfatter

    Kan der være besparelse i skat, hvis man bosætter sig i Thailand, jeg er førtidspensionist?.
    kan der være besparelse i at få udbetalt sin kapitalpension i Thailand?
    Lige som man har det i Frankrig, og kan spare ca.20% i skat. Man skal nok have haft fast bopæl i landet i 10 år. Inden man benytte sig af denne regel.Men jeg er blank hvilke regler man har i Thailand, men er meget tæt på at flytte til Thailand.
    MVH
    Brian G

    #128776
    AnonymForfatter

    Prøv at spørge på en af de danske hjemmesider om thailand, fx http://www.dansk-thai.dk

    Du kunne også ringe til SKAT, de plejer at være meget flinke til at svare.

    #128832
    AnonymForfatter

    Hej!

    Banker i Thailand kan være nogle “racistiske" banditter. Så længe du har en konto hvortil der overføres penge fra udlandet, er der vist ingen problemer, men skal du låne eller ha andre services, så kommer du til at betale tre gange så meget som en Thai, hvis du ellers overhovedet får lov. Du kan KUN oprette en konto i en Thai Bank hvis du infinder dig der personligt, minimum medbringende gyldigt pas. Af effektivt styrede banker kan nævnes “kasikorn". Held og lykke.. bare det var mig !

    Mvh Kspr

    #128856
    AnonymForfatter

    Pensionister, der flytter fast til Thailand er iflg. dobbeltbeskatningsaftalen mellem DK – Thailand fuldud skattepligtig til Danmark af både sociale pensioner fra det offentlige og af private pensioner.

    Herudover mister du dit evt. pensionisttillæg, som jo er ca. det halve af en førtidspension medmindre den er aftrappet p.g.a. andre indtægter.

    Hertil kommer at du ikke længere er dækket af en den danske sygesikringsordning, hvorfor du selv skal tegne en sygeforsikring.

    Men da leveomkostninger er betydeligt lavere dernede, så går det jo nok altsammen.

    #128858
    AnonymForfatter

    Tak for alle svar, Men jeg har ikke plan om at flytte der til, kun en lang sommer ferie 5-6 måneder,

    #128860
    AnonymForfatter

    Lige en bemærkning mere:

    Og jeg ved hvor du har fra at man kan spare 20% i skat ved at flytte til Frankrig?

    Pensionister, der bor der sparer da vist meget mere end 20%, da de reelt ikke betaler andet end 5-6% i skat.

    Men dette “hul" er nu også lukket, da alle der er flyttet til Frankring efter den 28.11.07 skal betale fuld skat til DK fra den 1.1.2009.

    Der er nok en del 50-60 årige, der er lidt sure over det, da mange har spekuleret i at trække store beløb fra som pensionsindbetalinger i den danske skat, og så ville flytte ned i deres huse på Riveraen som pensionister og så nøjes med ovennnævnte 5-6% i skat.

    #128930
    AnonymForfatter

    Det har de rigtig godt af de der gamle 68-flippere, men de finder nok andre steder at flytte hen. Måske til Australien, men der er skatten vist ikke så lav nede.

    #128938
    AnonymForfatter

    Tak for svaret, ja der sker nyt hele tiden, man skal passe på hvad skriver, tak og godt jeg blev rettet i min påstand, mvh Brian

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.