Lån, gæld og rki

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88963
    AnonymForfatter

    Hej Allesammen

    Har ikke orket at læse alle tråde igennem, kan dog se at flere handler om Rki, gæld osv.. Og dette gør mit tildels også.. Dog alligevel ikke helt på samme måde..

    For over 5 år siden blev jeg registreret i RKI (åndsvagt fjols jeg er), jeg har i den tid fået betalt noget af gælden af, men mangler dog stadig en del. (drejer sig om gæld til flere forskellige steder).

    Mit spørgsmål er så, nu er jeg ikke længere registreret i RKI med noget som helst, har et udemærket arbejdet med en ok løn og betaler som sagt af på den gæld jeg har.

    Dog er mit ønske at samle gælden et sted i et banklån, istedet for hos flere forskellige firmaer etc..

    Vil det være helt åndsvagt at gøre dette? Jeg ved godt at jeg ikke bliver hurtigere gældsfri af den grund, men lidt mere overskueligt at skulle betale 3-4000 af til banken, en til 15 forskellige steder f.eks.

    Og nu hvor låne markedet pt er lidt et kaos, tror i så det ville være muligt at få et forbrugslån med min rki historie? For min bank ved at jeg har været registretet tidligere, men må de afvise mig af den grund nu hvor jeg ikke længere er det?

    🙂

    Tak for svar

    #128632
    MichaelForfatter

    Jeg gider egentlig ikke de her evindelige RKI-tråde igen og igen, men gider du ikke lige forklare mig én ting, som alle I der er i RKI skriver:

    Hvorfor er det nemmere at betale ét sted end 15 når der er noget der hedder BetalingsService??

    Jeg har ingen problemer med at betale mine regninger for hus, el, varme, vand, forsikringer, A-kasse osv osv osv til flere forskellige på forskellige tidspunkter, så hvad er lige forskellen?

    #128634
    AnonymForfatter

    Man kunne måske komme til at sidde for lidt mindre om måneden? Det gør selvfølgelig ikke noget synderligt ved den samlede størrelse af gælden, men det vil måske give lidt mere luft.

    #128636
    MichaelForfatter

    Det er ikke det der skrives Vuldarian. Der skrives, at det vil være mere overskueligt kun at betale ét sted og det er det som jeg gerne vil have svar på.

    #128638
    AnonymForfatter

    Jamen hvis du ikke gider disse tråde, hvorfor så bruge tid på at svare?!
    Der er ikke nogen der tvinger dig til at svare på noget, jeg oprettede en tråd og så kan dem der GIDER svare.

    Men drop lige det der pis med “Alle i der er i rki".. Og så læs min tråd.. jeg er ikke længere i rki, hvilket skyldes der er gået over de 5 år, men også at jeg har fået betalt noget af den gæld af jeg skylder! Hvilket jeg har gjort ved at leve sparsommeligt, droppe mine fornøjelser og så tage ekstra timer på arbejdet.

    Ja betaling service er en god ting. Men bare for at komme med et lille eksempel..:

    Jeg skylder 150.000 væk i alt til lad os sige 15 forskellige steder..
    Og da jeg har 4000kr jeg afdrager med om måneden sammenlagt, så kan du selv regne ud af det ikke er det store beløb alle får. Så derfor jeg overvejer at tage et banklån og så få de 15 steder betalt ud, så jeg kan betale til et sted. Så er det også kun 1 sted jeg skal tænke på at der kommer renter oveni, og ikke 15 steder (hvilket hurtigt kan løbe op)!

    #128642
    MichaelForfatter

    Du har da vist en grundlæggende manglende forståelse for økonomi.

    Eksempel 1:

    Du skylder 150.000 til 15 forskellige til 15% i rente. Du betaler derfor 1500 pa. i rente hvert sted = 22.500 ialt (nu regner jeg med 0 i afdrag for simplificeringens skyld)

    Eksempel 2:

    Du skylder 150.000 til banken til 15% i rente. Du betaler derfor 22.500 pa. i renter til banken

    Måske er jeg dum, men gider du ikke lige forklare mig forskellen? Hvis du nu vil argumentere med at banken har lavere rente ja så er det muligvis korrekt, men det var ikke det du startede med at skrive. Du mener det er “uoverskueligt" at betale 15 steder og det er såmænd bare det jeg vil have belyst. Og jo: Det er et argument der kommer frem igen og igen med overskueligheden i disse tråde.

    #128644
    AnonymForfatter

    Du kunne også bare have valgt at svare:
    “Du vinder ikke umiddelbart noget rentemæssig eller gældsmæsigt, og da Betalingsservice er opfundet, bør det heller ikke være mere besværligt. Til gengæld kan det betyde, at du får mere luft i økonomien hver måned, da du måske kan komme til at sidde for en lavere ydelse. Men tag en snak med din bank om dine muligheder."

    #128654
    AnonymForfatter

    Michael>>>>> Hvis du er træt af de indlæg om RKI, kan du jo bare lade være med at skrive tilbage og bare ignorere beskederne..Der er ingen der tvinger dig til at skrive til nogen.

    Til Sanja81>>>> Prøv citibank…Der kan man søge til at samle sine " klat gæld “. Det ku være noget for dig. Kan godt forstå dig, at du vil samle dine gæld et sted, og så betale et sted. Det letter presset..

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.