Kan banken trække penge på min konto uden mit samtykke?

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88957
    AnonymForfatter

    Jeg har en investeringskredit i min bank som jeg næsten ikke har brugt. Kreditten forfalder i 2011 og indtil da skal den (i følge kontrakten) bare ikke have overtræk. Men tiderne er skiftet og forleden modtog jeg brev om, at for fremtiden skulle jeg kvartalsvis betale de renter, som blev tilskrevet. Det har jeg som sådan ikke noget problem med, selvom det er en ændring af kontrakten og jeg ville mene, at enhver ændring til kontrakten skulle have mit samtykke. Men… brevet er skrevet d. 30. sep., afsendt d. 1. okt. og jeg modtog det d. 2. okt, men d. 30. sep. har banken trukket betaling for renterne for 3. kvartal på min lønkonto. Må de det? Må de trække penge på min konto uden mit samtykke? Og endda førend jeg har fået besked om det?
    Nu drejer det sig ikke om særlig meget, men jeg er naturligvis bange for, hvad det næste er, så derfor vil jeg gerne høre, om der er nogen, der ved, om det overhovedet er lovligt, hvad de har gjort.
    Jeg vil lige tilføje, at jeg har på intet tidspunkt har misligeholdt mine konti eller haft overtræk.
    Jeg ser frem til at høre fra jer.

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.