Bankkrisen er skabt per design. Vi får et krak værre end 1929

Viser 15 indlæg - 76 til 90 (af 139 i alt)
  • Indlæg
  • #128206
    AnonymForfatter

    hvor langt ned skal Dow jones og Nasdaq ifølge dig Neptune?

    #128210
    AnonymForfatter

    Det ved jeg ikke. Men jeg ved, at vi får et krak der bliver værre end 1929 og det sker per design!

    Man vil også tale om, at man bør lave en verdenscentralbank fælles valuta for at sikre at det sker igen. Det vil de muligvis introducere efter krakket.

    Det her handler om at centralisere magt og vi folket skal betale og opgive vores frihed.

    #128212
    AnonymForfatter

    rettelse:
    For at sikre at det IKKE sker igen.

    #128214
    AnonymForfatter

    “Bankerne kan låne 10 gange deres indestående ud. Det vil sige, at når fru Jensen indsætter 10.000 kr. på sin konto i Roskilde Bank kan banken låne 100.000 kr. ud til andre kunder og tage udlånsrente for alle kunder."

    Hej Neptune .Jeg er enig i hvad du siger.
    Men every body gets a bite of the cake.
    og det har kørt sådan i lang tid .
    Men du har ikke præciseret en løsning på problemet.
    Hvis hjælpepakken ikke er ok så må der være en anden løsning.

    Jeg tænkte på et system uden rente .d.v.s at man handler rentefrit
    og indestående eller udlån skal være rentefrit . Ikke mere aktier og ikke mere “hasard" investeringer.

    Så er det ikke mere inflation eller deflation af penge."
    Man kan også tillade “troc " handel som i gamle dage.
    Man kan også give pengesedler en værdi: for eksempel : 10 kroner seddel er 1 liter benzin ( benzin er vigtigere end Guld ligenu.

    og så har man ikke længere alle de eksperter og ingen Bernancke eller Trichet.

    m.v.h

    m.v.hilsen

    #128216
    AnonymForfatter

    Mener du at en halvering af de aktuelle aktieindex og en lad- os- sige realnedgang i boligværdierne på 40-50 % vil booste en rendyrket fascistisk verdensorden eller hvad er det, du har gang i?

    #128222
    AnonymForfatter

    Hej.

    Hvorfor har vi en finanskrise for tiden? Alt afhængig af hvor fornuftigt man ser på det, når man til forskellige konklusioner. Information, som jeg skrev om i går, er de mindst fornuftige, fordi de formidler nogle mulige årsager, der er åbenlyst forkerte.

    Den uafhængige tænketank Cato Institute har forsøgt at stille årsagerne til “en klassisk finanskrise” op i punktform og tilmed illustrere det med eksempler; bl.a. fra Japan og Zimbabwe, for at illustrere hvad de forskellige “løsningsmuligheder” tilbyder. Løsningsmuligheder er i citationstegn fordi man også kunne fremføre, at man slet ikke burde gøre noget – en påstand, jeg selv er tilhænger af. Catos artikel videreformidlede jeg her på bloggen for et par dage siden.

    Nu er turen så kommet til Europas største tænketank, Adam Smith Institute i London, der har lavet en mere fyldestgørende punktopstilling: The Financial Crisis in Bullet Points.

    Den nye fremstilling er SÅ GOD, at jeg har tilladt mig at lave en oversættelse til dansk af den:

    Lovgivning der forbød udlånere af penge ikke at låne til personer, som man med stor sandsynlighed vidste ikke ville kunne betale lånene tilbage, blev vedtaget i 1977 og revideret og udbygget yderligere i 1995. Det betød bl.a., at mennesker, som ikke havde haft et job i årevis, kunne låne op til sekscifrede summer.
    For at undgå at tabe for mange penge, foretog långiverne en form for risikospredning: Man “pakkede” bunker af gældsbreve sammen og udbød dem på markedet for finansielle derivater (CDO’ere kalder man de papirer/kontrakter, man handler med)
    Folk begynder ikke at betale af på deres lån; men kun de færreste CDO-købere ved, om der er risiko for at de vil tabe deres investering, pga. stor forvirring om indholdet af CDO’erne. Fordi man ikke ved hvor mange penge man vil tabe begynder køberne (bankerne) at holde op med at låne hinanden penge.
    Faldet i mængden af penge på pengemarkedet mellem bankerne skaber et “kredit crunch”.
    Bankerne har et cash flow problem, da de har flere penge bundet i udlån end i indlån.
    Medierne bliver opmærksomme på problemet og folk i Storbritannien begynder at lave “bank runs”. Tilliden til bankvæsnet svækkes og bankernes aktiepriser falder. Investeringsbanker, der jo ikke tager imod indlån fra kunderne, er de hårdest ramte.
    To løsningsmodeller er til rådighed: Den ene er baseret på ideen om “moral hazards” og siger, at bankerne selv har været skyld i sine problemer og derfor må falde, hvis de ikke kan stå. For hvis staten skulle finde på at hjælpe bankerne med penge vil det bare betyde, at bankerne i fremtiden vil negligere risikoen for at komme ud i en ny kreditkrise og derfor ikke udvise rettidig omhu. Løsningen vil derudover skabe inflation og indeholde et demokratisk problem; for har det nogen sinde været meningen, at bankerne skulle modtage offentlig understøttelse? Den anden løsning er baseret på en ide om systematisk risiko og siger, at en bankkonkurs vil resultere i en kaskade af konkurser i finanssystemet og i sidste ende være en fare for det kapitalistiske systems opretholdelse.
    Frygten til de systematiske riscisi vinder over argumentet om moral hazads. Staten intervenerer og forsøger at genskabe den mistede tillid til finansvæsnet. I USA gøres dette ved, at Bush Administrationen forsøger at opkøbe alle de dårlige lån, så de derved fjernes fra markedet og bankerne igen vil være villige til at låne hinanden penge.

    #128224
    AnonymForfatter

    Markedet skal naturligvis reguleres og i fald en regulring ikke er tilstrækkelig, må man evt. overveje visse nationaliseringer

    #128228
    AnonymForfatter

    zarathustra

    Ja målet er en fascistisk overkontrolleret verdensorden.
    Her er verdenens kommende visa kort:
    http://www.youtube.com/watch?v=MAI2-_hnFH0

    http://www.business.dk/article/20060219/nyhedsoversigt/102190119/
    http://www.business.dk/article/20020514/nyhedsoversigt/105140633/

    Og husk det er kun for at sikre din og dine børns tryghed. Staten gpr meget op i din tryghed. Men det har en pris og prisen er frihed.

    Benjamin Franklin
    “Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety."

    #128230
    AnonymForfatter

    Hej..

    Jeg er helt enig med din indlæg her især med det at alt det her er skabt af nogle meget meget magtfulde mennesker..

    Alle ved at et land som USA ikke kan føre krig i to lande på en gang og især ikke nå man er på udbane så som Afghanistan.
    Alt har sin pris og for at dække disse udgifter og omkostninger skaber man en “krise" som få mange millioner af mennesker til at skifte, og sælge af det man har for man aner ikke hvad da kan og vil ske i morgen.

    Medierne gå i selvsving bare de finder ud af at der er en ekspert som ikke er blevet afhørt endnu om denne krise og hvad kan det betyde for landet..

    Det betyder at fra i dag af alstå Onsdag 01:27 den 8. okt. hæver National banken renten for lån af penge og det er igen den enkelte så som dig og mig som kommer til at betale nå vi skal have Hus, Have eller en ny Volvo..

    Jeg vil råde folk til at lad være med at gå i panik for det er på den måde at vi alle kommer til at betale den dyreste pris man kan hvad banker angår.

    #128232
    AnonymForfatter

    De nye amerikanske love der er blevet indført der træder i kraft under en naturkatastrofe, krig og terror samt et økonomisk kollaps:

    • Martial law is defined as: military rule or authority imposed on a civilian population when the civil authorities cannot maintain law and order, as in a time of war or during an emergency

    • Hitler turned Germany into a Nazi dictatorship through executive orders

    • Executive Order 10995: All communications media are to be seized by the Federal Government. Radio, TV, newspapers, CB, Ham, telephones, and the internet will be under federal control.
    Hence, the First Amendment will be suspended indefinitely

    • Executive Order 10997: All electrical power, fuels, and all minerals well be seized by the federal government

    • Executive Order 10998: All food resources, farms and farm equipment will be seized by the government.
    You will not be allowed to hoard food since this is regulated

    • Executive Order 10999: All modes of transportation will go into government control.
    Any vehicle can be seized

    • Executive Order 11000: All civilians can be used for work under federal supervision

    • Executive Order 11490: Establishes presidential control over all US citizens, businesses, and churches in time of “emergency"

    • Executive Order 12919: Directs various Cabinet officials to be constantly ready to take over virtually all aspects of the US economy during a State of National Emergency at the direction of the president

    • Executive Order 13010: Directs FEMA to take control over all government agencies in time of emergency.
    FEMA is under control of executive branch of the government

    • Executive Order 12656: “ASSIGNMENT OF EMERGENCY PREPAREDNESS RESPONSIBILITIES", “A national emergency is any occurrence, including natural disaster, military attack, technological emergency, or other emergency that seriously degrades or seriously threatens the national security of the United States. Policy for national security emergency preparedness shall be established by the President.
    " This order includes federal takeover of all local law enforcement agencies, wage and price controls, prohibits you from moving assets in or out of the United States, creates a draft, controls all travel in and out of the United States, and much more

    • Martial law can be declared due to natural disasters, Y2k Crisis, Stock Market crash, no electricity, riots, biological attack, anything leading to the breakdown of law and order

    #128288
    KrisserForfatter

    Executive Order 10995, 10997, 10999 og 11000 blev vedtaget 16. februar 1962.
    Executive Order 11490 blev vedtaget 28. oktober 1969.
    Executive Order 12656 blev vedtaget 18. november 1988.
    Executive Order 12919 blev vedtaget 3. juni 1994.
    Executive Order 13010 blev vedtaget 15. juli 1996.

    Jeg ville ikke ligefrem kalde det for nye love.

    Igen flere falske påstande.

    #128290
    AnonymForfatter

    GISP – ER DET SANDT???!!!!!

    #128294
    KrisserForfatter

    Naturligvis. Det står jo på internettet, og så MÅ det jo være rigtigt.

    #128298
    AnonymForfatter

    Du har ret. Der er også gamle love i mellem.

    #128300
    AnonymForfatter

    DAmn – så må jeg hellere revurdere min opfattelse af se og hør….! Det står jo på deres hjemmeside.

Viser 15 indlæg - 76 til 90 (af 139 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.