børneopsparing pt 12000 kr

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88924
    AnonymForfatter

    hej jeg vil rigtig gerne invistere … men har ikk en dyt forstand på det .. hvad gør jeg ??? har hørt om noget der hedder investeringsforening ??? men hvordan finder jeg den rigtige.. lige nu er belæbet på 12000 kr men det vokser jo hver md..
    men kan man overhoved røre bærneopsparingen ?? er den låst til mit barn er 21 som jeg har skrevet under på ??? hjææælp er hug på den rigtige løsning men ved bare ikke hvad den er … han er kun 9 år nu så pengene kan jo vokse i 12 år endnu .. hva skal jeg investere i ???

    #127912
    AnonymForfatter

    Du kan ikke hæve penge fra børneopsparingen. Barnet kan hæve når bindingen ophører. Men du kan godt bruge pengene til at købe værdipapirer for. Værdipapirerne er så osse barnets.

    12.000 er i underkanten til at kaste sig ud i værdipapirer. Risikoen ved aktier er temmelig stor – større med så lille et beløb. Og fordelen ved lavtforrentede obligationer er der ikke for en børneopsparing.

    Du kan desværre ikke få uafhængig rådgivning i banken.

    Mit råd hvis du absolut vil løbe en risiko: Køb et eller andet. Det kan gå galt men det kan osse gå godt.

    Hvis du ikke vil løbe en stor risiko, så vent. Lær i mellemtiden om investeringsforeninger – start fx på http://www.ifr.dk/

    #127916
    AnonymForfatter

    Investeringsforeninger lever TYKT på dig og mig, først hugger de til administration og bestyrelsen til deres dyre biler BMW, Mercedes og så får du meget lidt i udbytte. Placere pengene i EIK-Bank, den er sikker.
    vh BoSol

    #127918
    AnonymForfatter

    Arh BoSol – det var da ikke pænt af dig at komme med det svar når et bedre alternativ bare er et klik væk:
    http://www.mybanker.dk/bank/ny_konto/boerneopsparing/?bank_saerlige_betingelser_grafisk=on
    Men nu gik spørgsmålet altså på en (eventuel) anbringelse af de 12.000 i noget andet end kontantindskud

    #127966
    AnonymForfatter

    Tag du og invester i nogle foreninger der har aktier og nogle der har mellemlange obligationer. Der er 12 år til udbetaling og på en sådan horisont burde det være lige til….

    #127972
    AnonymForfatter

    Tja, det er så altså ikke lige til.

    1. Ovenstående giver mindst 4 forskellige papirer og handelsomkostninger på der 12.000 kan derfor nemt (købt i filial) løbe op på 5-6% af formuen (minimumskurtage) før de første værdipapirer er i hus. Hertil et par procent årligt til investeringsforeningen.

    2. Spørgeren er begynder. Du vil da ikke lokke nogen til at købe investeringsforeningsbeviser baseret på DANSKE obligationer, hvar? Det sætter investoren ca 1% tilbage i forhold til en chimpanse der bliver bedt om at vælge en mellemlang dansk obligation.

    #127974
    AnonymForfatter

    Nu er det for det første sådan at der ingen minimumskurtage er på de fleste investeringsforeninger…

    For det andet så er det i de fleste banker ikke muligt at handle frie værdipapirer i en børneops.

    Så jo, det er det jeg anbefaler!

    #127976
    AnonymForfatter

    Alternativt er der nogle banker der har puljer der er blandede aktier og obligationer…..

    #128034
    Allan Kristensen (2)Forfatter

    Jeg ville ikke turde gå ud og investere mine børns penge, sådan som markedet ser ud nu.
    Mit forslag: flyt børneopsparingen til http://www.bankmedhjerte.dk – så støtter du samtidigt Unicef.

    #187580
    AnonymForfatter

    Hej.

    Jeg vil høre om der er nogen der ved om man kan ophæve ens børns børneopsparing.

    To af mine børn på 17 og 19 har valgt mig “fra" som mor, og så mener jeg jo ikke at de skal ha deres børneopsparing for det er jo “mine" penge !!

    Har snakket med min bank og de siger at jeg ikke kan ophæve dem!

    Og så et andet spørgsmål… Skal jeg ikke skrive under på at de må få deres børneopsparing udbetalt når de kan udbetales ???

    Hilsen eva

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.