Malketid i Skandiabanken

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #86937
    AnonymForfatter

    Nu samler Skandia sine 3 forretninger i Danmark.
    Mon kunderne i Skandiabanken i den nærmeste fremtid bliver præsenteret for samtykkeerklæringer, som lige skal skrives under????

    Hvis nogen er i tvivl, så er en samtykkeerklæring en tilladelse til at Internetbanken må udveksle personoplysninger med pensions- og skadeforsikringsdelen i Skandia, hvorefter der er dømt kanonsalg.

    #104884
    MichaelForfatter

    Og?? Så lad være med at skrive under, ik?!

    #104886
    AnonymForfatter

    Ja, hvis det bare var så simpelt.

    Den eneste forskel er, at det er bankmedarbejderne som ringer op, istedet for forsikringsmedarbejderne. Det er jo stadig tilladt at telefonsælge forsikringer.

    Kunderne kan vælge mellem at blive ringet op af kanonsælgere, eller af bankrådgivere, som måske ikke er helt hjemme i, hvad de sælger. Jeg ved ikke, hvad der er værst.

    Men malket bli´r der. Der er jo over 100.000 i folden. (eller fælden)

    #104888
    MichaelForfatter

    Jeg forstår stadig ikke dit problem…. Det er også tilladt at telefonsælge aviser (mærkeligt nok?!), men jeg hører ikke nogen brokke sig over malkeri fra Politiken eller Berlingske?! Eller så opfatter du Skandiabankens kunder som hjernedøde får, som bare siger ja og amen til hvad som helst.

    Enhver virksomhed må vel være frit stillet for at forsøge at sælge sin produkter på alle tænkelige måder inden for lovens rammer – og enhver kunde er ligeså frit stillet for at sige nej tak.

    Jeg er mere bekymret for de titusinder, som ikke kan finde ud af at skifte bank fra én af de store, for de bliver VIRKELIG malket hver eneste måned. Indlånsrente på 0 eller 0,25% og gebyrer blot for at trække vejret i en filial. Skandiabankens kunder er derimod folk som har taget et aktivt valgt væk fra én af de store.

    #104890
    AnonymForfatter

    Måske ER kunderne hjernedøde får? De kan da ihvert fald malkes 🙂
    Men bortset fra det, er der en stor forskel på, om det er en avissælger der ringer eller en velforberedt bankmand. Den første har kun et telefonnummer fra Krak.dk at holde sig til. Den anden har fuld indsigt i kundens økonomi, og kan meget nemmere besnakke kunden

    #104892
    AnonymForfatter

    Man må dog formode, at Skandiabankens kunder er en hel del kvikkere end storbankernes kunder. Det har Skandiabankens kunder jo demonstreret ved at skifte. Dermed er jeg ret sikker på, at de kvikke Skandiabank-kunder godt kan modstå presses fra banksælgeren.

    #104930
    AnonymForfatter

    SkandiaBanken er en netbank, dvs, en “købebank" ikke en bank hvor du får solgt et produkt du ikke har behov for.

    Man bestiller selv sine produkter via hjemmesiden.

    Til jeres orientering bliver rådgivere i SKB ikke målt på udlånsvolumen og antal solgte produkter, men alene på svartid på henvendelser og kundetilfredshed.

    Da SKB iøvrigt er Dk´S sværeste bank at blive kunde i, er det også svært at lave canvassalg. Svært på den måde, at du kan ikke samle privatlån, kassekreditter og lign. i SKB – du skal i forvejen have styr på din økonomi..

    Det ville passe godt til Anders Fogh ( og det skal ikke lyde således at jeg er glad for ham), deres politik er noget for noget. Du får de billigste priser i DK – men skal selv have styr på din økonomi!

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.