Fastforrentet forbrugslån – hvor?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • miathykierForfatter
    Indlæg
  • #88891
    miathykierForfatter

    Hej,

    Vi har et forbrugslån på 125.000 kr. i Danske Bank, med variabel rente. Vi har forespurgt på at få det omlagt til fast rente, men de siger de, at de ikke kan – de kan (vil) kun lave fastforrentede lån i forbindelse med køb af bil eller hus.

    Men vi vil gerne rentesikre vores lån, som tingene ser ud i øjeblikket.

    Er der nogen der ved, hvor de tilbyder fastforrentede forbrugslån? Vi betaler omkring 10-12% i rente nu, så vi vil helst ikke op på en højere rente..

    Mvh. Mia

    #127710
    MichaelForfatter

    Jeg har endnu aldrig set et fastforrentet forbrugslån nogen steder. Hvis de findes er der sandsynligvis tale om væsentligt højere renter end de 10-12% du betaler. Fokusér hellere på afdrag på gælden istedet for en fastlåsning af renten.

    #127712
    miathykierForfatter

    Vi afdrager skam alt hvad vi kan. Men derfor er der jo ikke nogen grund til ikke at sikre sig 🙂

    #127714
    MichaelForfatter

    For at en bank skal kunne tilbyde et fastforrentet lån, skal der være en sikkerhed og det er der ikke ved et forbrugslån. Eneste sikkerhed banken har er renteniveauet. Men måske andre ved om muligheden for fast rente er tilstede overhovedet? Personligt tror jeg det ikke medmindre renten er væsentligt højere.

    #127716
    AnonymForfatter

    Jeg tror simpelthen ikke det kan findes billigere.

    Alle de små agressive banker, som tidligere tog masser af kunder ind, mangler penge nu. Danske Bank, Nordea, Jyskebank og Sydbank har også i større eller mindre grad indlånsunderskud (dvs. de låner flere penge ud, end de har indlån for).

    Da de internationale pengemarkeder samtidig er tørret ind, jammen så holder bankerne simpelthen igen med udlånet, og her lukker man først for udlån uden sikkerhed, dvs. forbrugslån.

    Situationen er MEGET slem lige nu, og derfor mener jeg faktisk at 12% er en billig rente på et forbrugslån.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.