Ang. Sparrekassen Vestsalling

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #86934
    AnonymForfatter

    Hej

    Jeg står kraftigt at overvejer at flytte mine penge over til Sparrekassen Vestsalling.

    Er der nogen der kender til banken. Postivt eller negativt?

    Kan se at den er blevet kåret til Danmarks bedste bank

    #104870
    MichaelForfatter

    Jeg er selv netop igang med at flytte mine konti til Vestsalling, da de giver de bedste indlånsrenter (uden binding) i landet. Det er den samme internetbank de bruger, som en række andre banker, så skiftet er let og smertefrit. Jeg flytter fra BasisBank, da de nu sætter årsgebyret op fra 200 til 300 kr og samtidigt sænker indlånsrenten.

    Indtil videre har kontakten med Vestsalling været god og effektiv. Så mit råd er: Klø bare på med skiftet 🙂

    PS: Hvis du skal handle med aktier, kan det være en fordel at finde en anden bank til dette, da Vestsalling ikke er de billigste her. Jeg har valgt SkandiaBanken til aktiehandler.

    #104920
    Niels (31)Forfatter

    Forskellen mellem renten i Vestsalling og Skandiabanken er bare 0,6%, hvortil kommer at du i Salling skal betale for at bruge internetbanken (grundgbebyr 50 kr.), så for at få de 50 kr. tjent hjem igen (100 kr. før skat) skal der stå mellem 15-20000 kr. fast på kontoen.

    Derfor mener jeg ikke der er nogen fordel ved at have både Skandiabanken og Sparkassen Vestsalling. Eller kan nogen fortælle mig fordelen???Derimod kan jeg se en fordel ved at have en af de store banker og så Skandiabanken, da du så også altid har en filial i dit nærområde. Og de store banker er altså også konkurrencedygtige med mange ting, bare ikke med indlånsrenten, men hvem har mange penge stående på disse konti.

    Og sidst men ikke mindst – skal du have et lån i Vestsalling – så skal du af med 4000 kr. til banken uanset lånets størrelse.

    Endvidere har jeg talt med dem derovre – de er da meget flinke – men de påpegede – at de kun var interesseret i “helkunder", men det tror jeg nu ikke på at kun kan få, når Michael har skrevet ovenfor at han ved at blive kunde hos dem, og også har Skandiabanken. Men alle banker er vel mest interesseret i “helkunder".

    #104922
    MichaelForfatter

    Alle kunders profiler er jo forskellige, men for mig kan det altså betale sig at have Vestsalling fremfor Skandiabanken alene, da jeg har en betragtelig sum penge på kontoen – og det tror jeg nu faktisk der er en del der har. Jeg har derfor heller ikke behov for lån, hvorved de 4000 kr. er ligegyldige for mig.

    Mht. de store banker og deres mange filialer, ja så har jeg overhovedet ikke behov for at sætte mine ben derinde. Jeg ved godt, at mange mennesker kan lide at sætte ansigt på deres bankrådgiver, men også her gør det mig ingenting. Jeg ved faktisk slet ikke om jeg har tilknyttet en rådgiver – og jeg er egentlig slet ikke interesseret I at have en.

    Og så er det muligt, at Vestsalling og andre kun vil have “helkunder", men alle banker er jo forpligtet til at give enhver en lønkonto – det er en lovsikret ret vi alle har, så der er ingen bank der kan blokere for dette.

    Jeg kan jo spørge dig på en anden måde: Hvis du kan spare 500-1000 kr. på dine telefonabonnementer om året ved at skifte udbyder, ville du så gøre det?

    #104924
    Niels (31)Forfatter

    Joh, selvfølgelig ville jeg da gerne spare ved at skifte bank, men jeg kan bare stadig ikke se “fidusen" ved at have 2 såkaldte “internetbanker", idet jeg ikke går ud fra at du bor i Lem eller i Skive.

    Jeg mener bare ikke at man skal skifte for at få en halv procent mere i rente.

    Og jeg kan ikke forstå at du har store beløb på en lønkonto eller opsparingskonto, da du jo til enhver tid kan få et større afkast/rente ved at købe obligationer. Også selv når du trækker handelsomkostninger. Jeg ejer ikke selv fast ejendom, så måske er det dine terminspenge, du synes du får bedre forrentet i Salling. Jeg ved det ikke…

    Men VestSalling sparekasse er da vist god nok, hvis du da bare vil have en lidt højere indlånsrente, men hvis du ser på den gebyrmæssigt, så vil jeg vove den påstand, at den er dyrere end de store banker. Jeg har bare kikket lidt på deres internetside, og kan se at har en god indlånsrente, lave udlånsrenter, men meget høje bebyrer, og sidst men ikke mindst, der er ikke nogle garantfordele, som mange andre sparekasser har, f.eks gratis VISA-Kort, lavere gebyr for at låne, etc.

    #104926
    MichaelForfatter

    Nej, jeg bor slet ikke i Jylland, men hvad betyder dog det, når alle bankforretninger klares via internetbanken?? For min skyld kunne banken ligge på Færørerne.

    Det er da iorden, at du ikke vil skifte for 0,6% mere i rente, men det vil undertegnede altså gerne. Jeg ser sådan på det: Jeg får 1/3 mere i rente i Vestsalling fremfor Skandiabanken, så selvfølgelig vil jeg da hellere have mine penge her. Som jeg skrev tidligere, bruger jeg kun Skandiabanken til aktiehandler, som er min foretrukne investeringsform.

    Hvilke gebyrer er det du refererer til som er meget høje? Hvis man kun bruger internetbanken, er der ingen gebyrer overhovedet ud over fondshandler. Og det er præcis derfor jeg har valgt Skandiabanken til dette. Som sagt har jeg ikke behov for at låne, så de 4000 kr. er uinteressante.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.