Hvilken bank er bedst til studerende?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88885
    AnonymForfatter

    Vi vil gerne høre folk, hvilken bank I mener er den bedste til studerende? Det er ikke så vigtigt, at der er en høj rente på den konto, hvor SU og løn går ind på, da vi ikke har særligt mange penge stående permanent. Derimod skulle vi gerne på et tidspunkt kunne låne penge til en lejlighed eller hus på trods af, at en eller to ud af en husholdning på tre er studerende.

    Vi ønsker derudover alt så billigt som muligt. Gratis VISA og gratis at hæve i andre banker er et must.

    Håber der er nogen, der har nogle gode råd til os.

    #127662
    AnonymForfatter

    Hej Rikke

    I en husholdning på 3 hvor 2 er studerende er der ikke den store forskel på hvilke bank I skal vælge for at købe hus eller lejlighed.

    Gratis visakort har stort set alle banker og hvem hæver kontanter i automater hvis man har visakort?

    #128358
    AnonymForfatter

    Tak for de gode råd. Det er imidlertid ret vigtigt for mig med gratis hævning i andre banker, da jeg tit kommer steder hvor de ikke tager dankort (kiosker, tøjboder osv.).
    Tror efter lidt frem og tilbage, at vi har besluttet os for Amagerbanken. Er der nogen, der har dårlige erfaringer med Amagerbanken? Jeg er også stadig interesseret i andre gode råd. 🙂

    #128360
    AnonymForfatter

    Hej Rikke

    Så tag dog en bank med filialer rundt omkring….

    Tag Danske eller Nordea.

    Mine erfaringer med Amagerbanken er ikke gode. Spørg hvor mange låntagere der har købt aktier (og tabt på dem) for at fp bedre vilkår….

    #128366
    thsvForfatter

    Eik bank tilbyder det du efterlyser!

    Gratis hævning hos andre banker.
    Og gratis Visa/Dankort, når bare din løn (SU) går ind på kontoen.
    De tilbyder ligeledes 10.000 kr. i kredit, så I undgår overtræk.

    Alternativt ville jeg vælge Danske Bank, hvor deres 24/7 jo kan tilknyttes en kredit på op til 100.000 kr., men kan bare ikke lide deres overlæsning med diverse kreditkort, hvis man egentlig kun ønsker en lønkonto med Visa/dankort.

    Jeg ville ikke blive kunde hos Amagerbanken, så vælg hellere Arbejdernes Landsbank, hvis det skal være en lille bank med afdelinger.

    #128396
    AnonymForfatter

    Det gør basisbank vist også med deres studiekoncept. Rimelig gode renter på kassekredit og indlån også, hvis man har sånoget..
    /Madsen

    #128414
    AnonymForfatter

    Danske Bank 24/7 ung er uden sammenligning bedre…

    #128538
    AnonymForfatter

    Okay, det bliver du nødt til at uddybe, for det kan jeg overhovedet ikke se.. Hvad dækker f.eks. “en attraktiv rente på indlån og kassekredit" over?
    /madsen

    #128540
    AnonymForfatter

    8,25 i rente på kassekredit – 0 kr. i gebyr

    #128564
    AnonymForfatter

    Studerende er generelt ganske uinteressante emner for en bank. Klienter af speciel interesse efter deres eget udsagn har porteføljer på 20 millioner kroner eller mere, men man skal vist have arvet dem for at lade forvaltningen bero på en bank.

    #128570
    AnonymForfatter

    Jeg tror såmænd bankerne tjener rimelig godt på fattige mennesker. Tænk på hvor mange penge de tjener på overtræksrenter, kassekredit og andre lån, som er hammerdyre for de med få midler? Selvfølgelig har vi ikke en stor formue stående, men jeg vil nu mene, at banker har brug for fattige mennesker. Og når vi taler studerende, så går der for mit vedkommende ikke meget mere end 2-3 år før jeg har titel og job og så småt begynder at blive en af de “gode" kunder. Det bliver tit nævnt, at danskerne meget sjældent skifter bank når de først har valgt. Så bankfolk burde have en interesse i at hive os ind i butikken så hurtigt som muligt.

    Men det var et sidespring. Syntes bare lige, jeg ville kommentere det.

    #128662
    AnonymForfatter

    Nå okay, så kan jeg bedre forstå det. Basisbanks rente på kassekreditten er 8%, 0 gebyr + 4,75% på indlån… 🙂
    /madsen

    #128664
    AnonymForfatter

    Jeg er som overordnet enig med dig i dit indlæg, men jeg bliver lige nødt til at pointere at man som bankrådgiver bruger utrolig meget tid på at behandle kunder med overtræk i forsøg på at hive pengene hjem og det er bestemt ikke altid nogen god forretning..
    /madsen

    #128666
    AnonymForfatter

    Måske, men overtræksrenterne er de samme, hvadenten der er tale om et bevilget overtræk eller ej (og så betaler man tillige et gebyr) – og ved et bevilget overtræk må sandsynligheden for at pengene kommer tilbage til den næste 1. vel være vurderet til at være gode.

    #128692
    AnonymForfatter

    Så der er forskel på 0,25 for at få en person at snakke med fremfor en email eller en telefon for at få rådgivning – ved godt hvad jeg ville vælge ;o)

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.