artikel i Ekstra Bladet

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88874
    AnonymForfatter

    Hej,

    Jeg er journalist på Ekstra Bladet og arbejder på en artikel om billige kontra dyre banklån. Hovedvinklen er, at man kan spare mange penge ved at holde et vågent øje med bankernes rentesatser. Flere har nemlig forhøjet satserne meget de seneste år.

    I den forbindelse vil jeg gerne i kontakt med en garvet bank-shopper, som har sparet mange penge ved at hoppe fra bank til bank.

    Personen skal være villig til at stå frem i avisen med billede. Er du interesseret i at medvirke, så giv mig gerne en melding så hurtigt som muligt på emailadressen: rira@eb.dk.

    Mange hilsner

    Rikke Rasmussen

    #127578
    AnonymForfatter

    Hej,

    Jeg er journalist på Ekstra Bladet og arbejder på en artikel om billige banklån. Hovedvinklen er, at man kan spare mange penge ved at holde et øje på bankernes rentesatser og shoppe rundt mellem tilbuddene.

    I den forbindelse vil jeg gerne i kontakt med en garvet bank-shopper, som er hoppet rundt mellem bankernes tilbud og dermed har sparet penge.

    Personen skal være villig til at stå frem i avisen med billede. Skriv til mig på emailadressen: rira@eb.dk.

    Mange hilsner

    Rikke Rasmussen

    #127590
    AnonymForfatter

    Jeg glemte at præcisere, at den person, vi gerne vil i kontakt med, skal have sparet penge på at vælge sine banklån (til bolig, bil el.lign.) med omhu.

    #127594
    AnonymForfatter

    Typisk Ekstrabladsjournalistik.

    Du tager en enkelt case, n=1, og generaliserer til hele populationen af danskere.

    Hvis du nu fandt en person, som rent faktisk har mistet penge på at skifte rundt i tide og utide, og oplevet problemer i forhold til rabatter på andre lån m.v., så var denne utilstigtede bivirkning da også interessant at få frem i lyset.

    For mig at kører du bagvendt logik:

    Min konklusion er at der kan spares penge, selv om jeg ikke har undersøgt det.
    Derfor skal jeg bruge en person der har sparet penge, og jeg vil ikke høre fra kunder der ikke har sparet penge.

    Dette bekræfter mig blot i at Ekstra Bladet er noget useriøst lort!

    #127632
    AnonymForfatter

    Hej General Prior,

    Det kunne ski have været mig, som skrev dit indlæg.

    Tænk, hvis medierne begyndte at ansætte journalister, som faktisk havde en uddannelse inden for det emne, som de beskæftigede sig med.

    Så kunne journalisterne også give ledelserne i bankerne/finansinstitutterne samt de såkaldte “banke-/finansksperte" et modspil i stedet for at “æde udtalelserne rådt".

    Gud, hvor ville det være dejligt at få emnerne præcenteret på en nyanceret måde.

    Men det sælger selvfølgelig ikke på samme måde, ligesom vi ikke kan få læserne til at “springe op af stolen"

    Men det er interessant at se, hvordan journalisterne allerede på forhånd har skrevet deres artikel, og så alene mangler at fylde de “blanke huller ud" med “virkelige menneskers udtalelser".

    Vi så det også inden valget, hvor alle medier fortalte om, hvordan vælgerne helst ville have mere omsorg end skattelettelser.
    Lige efter valget og dannelsen af den nye regering, lavede blankdt andet DR et indslag, hvor de spurgte borgere, om de ville have skattelettelser. Det ville de underligt nok godt!

    Mit indlæg går i øvriggt ikke specielt på journalister på en bestemt avis, men generelt på journalisterne i alle medier!

    #127646
    ahkForfatter

    Rolig nu! 🙂 Journalister er jo ikke videnskabsmænd. En journalists metier er således primært at præsentere et budskab journalistisk, dvs. således at det kan glide let ned uden at modtageren forstyrres af “støj". Hvad den arme journalist beder om er derfor blot hvad man i branchen vist kalder et “offer", altså en person der vil stå frem med sin historie og sit billede, for således at illustrere, som “case", det budskab som skal formidles. Det er der intet som helst forkert i. Det eneste problem jeg kan se, er, at hvis jeg var Mybanker ville jeg nok ikke være så vild med disse journalistiske raids som vi så ofte oplever. Som bruger synes jeg nu det er okay. Jeg kunne forestille mig at jeg på et tidspunkt havde noget at gøre vrøvl over – og så ville det da være alle tiders hvis der kom en journalist og inviterede mig til at brokke mig offentligt så det kunne blive hørt! 🙂
    Mvh
    AHK

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.