BRFbanken og sikkerhed for (stort) indlaan

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88873
    AnonymForfatter

    Jeg har for 7 mdr. siden indsat en del mere end de 300.000 kr paa 12 mdr opsigelse til 5% hos BRFbanken.
    – Er der nogen som har en begrundet mening om sikkerheden for indlaan i BRFbanken?
    Venlig hilsen jensab

    #127508
    AnonymForfatter

    Jeg vil vurdere at BRF er lige så sikker som Danske Bank.

    Der er i praksis ingen risiko ved BRF!

    #127636
    AnonymForfatter

    Hej jensab,

    Hvorfor placerer du dine penge på i noget, som gør dig usikker?

    Er jagten på den sidste halve procent virkelig værd at “ligge vågen om natten for"?

    Dit spørgsmål tolker jeg som, at det ski nok fremover er værd at stille sig det spørgsmål.

    Om BRFbank er sikker eller ej, er det nok meget få mennesker, som kan svare på. Det er nok kun ledelsen, som kan give et ordentliggt svar. Og det forgangne halve år viser, at det nok ikke er hele sandheden, man i givet fald ville få at vide.

    Du skal i øvrigt huske, at du altid vil kunne få mere i rente ved at investere i en kort obligation!

    Her bider du IKKE pengene – du kan til enhver tid sælge helt eller delvist af obligationen.

    Så slipper du også for bagefter at se, at allle andre kan få megget mere i rente end dig, fordi renten i mellemtiden er steget!

    Havde du spurgt i din egen bank først, så havde du måske ffra start af blevet rådet til at købe en obligation, så du fra start af havde fået ordentlig rente af dine penge.

    Du kan i øvrigt få en kortløbende obligation, som er udstedt af et realkreditinstitut, som er kreditvurderet til at være lige så sikker som den danske stat – f.eks. Realkredit Danmarks obligationer.

    Med andre ord kan det nogle gange godt betale sig at spørge sin eksisterende bank, hvad de vil foreslå at gære med pengene, i stedet for “at ryste på hoved over, at banken ikke vil give lige så meget i rente" som du kan få i en anden bank.

    Så slipper du også for at “ligge vågen om natten", fordi du er usikker på, hvad du har “rodet dig ud i".

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.