lønindeholdelse???

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 31 i alt)
  • Indlæg
  • #127564
    AnonymForfatter

    General Prier – ja, og pengene går jo til en institution der er kontrolleret af de samme som opkræver min skat – en skat der bruges til bl.a. at føre angrebskrige.

    Skal vi ikke føre denne tråd hen hvor den rettelig hører hjemme: For at undgå at bidrage til at slå mennesker ihjel i Afganistan, så sku jacob333 straks sige sit job op og gå på bistanden.

    … eller hvad var det nu forresten jacob333 egentlig spurgte om?

    #127566
    AnonymForfatter

    Prier, du lyder ligesom afdøde Erhard Jacobsen fra CD.

    Jeg syntes faktisk at DR laver rigtig gode programmer, og dem vil jeg godt betale for, og måske for at du så også er “sortseer". En fra eller til betyder ikke så meget, når der findes over 300.000 snydere og bedragere.

    #127576
    AnonymForfatter

    GP skrev: “- Hvis du køber et licenspligtigt apparat, herunder TV, video m. tuner eller computer med internetadgang hos en forhandler, så indberetter forhandleren købet til DR-Licens."

    Så vil jeg stærkt anbefale at gøre købet i TYSKLAND som mange allerede idag gør, idet tyske og andre EØS forhandlere ikke har nogen udleveringsaftale med DR-Licens

    #127582
    AnonymForfatter

    BoSol skrev “Så vil jeg stærkt anbefale at gøre købet i TYSKLAND som mange allerede idag gør, idet .."

    Dette er en opfordring til at begå lovbrud og derfor i sig selv omfattet af straffeloven. Din IP-adresse og din mail@dresse er registreret og John Norden er (måske) allerede i færd med at melde dig til politiet.

    Kan vi ikke holde den slags ude af debatten og komme tilbage til udgangspunktet (nå ja, jeg har selv i spøg prøvet at føre den ud i skoven meeen ..).

    #127598
    AnonymForfatter

    Hvis det kommer der til at man vil snyde i licens og køber et TV. Ja så kan man vel bare sige til licenssynet at det var en gave. Jeg betaler dog licens

    Men jeg går ud fra at de 9% du skal betale er INDTIL de 950kr er betalt. Dvs du skal vel kun betale en måneds tid og så er den prut slået. Men hvorfor ik bare ringe til licens og be om et girokort hvor du så får indbetalt pengene i en fart så din arbejdsgiver ikke behøves rodes ind i den pinlige sag

    #127602
    AnonymForfatter

    BoSol opfordrer til at køre til Tyskland og købe et TV, og det er der ikke noget ulovligt i. Dels er grundprisen på elektronik lavere i Tyskland og dels sparer man 6% på momsen, så jeg kan da godt forstå Bo kommer med den opfordring.

    #127604
    AnonymForfatter

    BoSol opfordrer til at undlade at betale medielicens ved at købe i Tyskland og naturligvis undlade at anmelde købet selv. Det er ulovligt.

    Køb i Tyskland IDET det ikke…

    #127608
    AnonymForfatter

    Jeg læser ikke en entydig opfordring til licenssnyd i det BoSol skriver, og det vil enhver advokat med indsigt i området give mig i. Det er tæt på grænsen, men i juridisk forstand ikke over!

    #127610
    AnonymForfatter

    Tænk sig, at voksne mennesker herinde seriøst diskuterer om Generalens opfordring til at anbefale spørgeren(Jacob) til at afmelde sin licens for at spare lidt penge nu er ulovligt eller ej.

    Men hvis det bliver opdaget, så er det jo ansvarspådragende med diverse bøder, efterbetaling m.v.

    Hvad angår prierne på elektronik, så er det muligt at grundpriserne r lavere, men udsalgspriserne er ikke lavere end i Danmark. Når jeg læser Fleggaards annonceaviser er der aldrig noget der er billigere end hvis man køber det som slagtilbud i Bilka eller Elgiganten.

    I ville have det meget bedre hvis ikke I lavede alle mulige krumspring for at spare et par håndører, og det gælder også dig
    Bosol, der jo alene er flyttet til Sydens Sol pga. de danske skatter. Men du er jo statstjenestmand, så der må du vel betale lidt til det danske samfundet, og det gør jo nok lidt ondt. Eller er du ikke flyttet længere end til Tyskland, der syntes jeg bare ikke der er mere sol end i DK.

    #127612
    AnonymForfatter

    Hold da op hvor tingene eskalerer! Jeg skylder de 974 kroner til licens, som skat så har overtaget fordi jeg ikke har betalt. Grunden til at jeg ikke har betalt er i og for sig ligegyldig, idet der vel ikke findes en god undskyldning for ikke at betale sine regninger her i samfundet. men sagen er den at jeg faktisk, believe it or not, i en periode ikke havde noget fjernsyn, og mit internet var meget forsinket pga flytning. Min mobil kan ikke og har aldrig kunnet gå på nettet. Så havde faktisk helt retsmæssigt intet grundlag for at skulle betale fuld licens. Afmeldte mig pr. telefon, ( ved godt man skal gøre det skriftligt ) og vekommende jeg snakkede med, som forøvrigt forsikrede mig at alt var i den skønneste orden, har så begået en fejl eller forglemmelse, så der dumpede en regning ind af døren lige pludselig. og så begyndte tovtrækkeriet. 900 kr er træls, men det er ikke verdens undergang, så selfølgelig betaler jeg baer lortet inden jeg bliver smidt i fængsel eller de kommer og henter min kæreste og min bærbare, eller hva ved jeg.

    Mit oprindelige spørgsmål gik på om hva jeg præcist ville komme til at betale som følge af denne lønindeholdelse… Jeg troede jo at worst case scenario var at de tog de 9 % af en nettoårsløn på 130.000 ( som de formulerede i et brev )…

    tak for hjælpen alle sammen!

    #127630
    AnonymForfatter

    “Hvor er det bare for dårligt, at man skal betale sin gæld"!

    Hvis du er i tvivl om den post, som du får, så spørg hos afsenderen. I dette tilfælde, vil det vel være relevant at spørge hos SKAT, som det lyder til er afsender på brevet.

    Hvordan kan du regne med, at andre kan svare på, hvad en helt anden person/instans har skrevet til dig?

    Nå, emnet er nok allerede diskuteret helt død inden jeg fik skrevet dette indlæg.

    Men nogle gange er der altså bare kanon simple svar på spørgsmål!

    #127648
    AnonymForfatter

    Så istedet for at spørge herinde, hvilket tager meget få sekunder og generer flere svar gratis og besværfrit, end jeg nogensinde ville få ud af at ringe til skat, skulle jeg sidde i telefonkø og vente i omstilling i hele og halve timer i min arbejdstid, og det har jeg prøvet adskillige gange før når man ringer til den indstans… Ellers mange tak du 🙂
    Og ja… det er sgu da helt basalt skide træls at man skal betale sin gæld! Det var da meget nemmere om man bare fik penge foræret.

    #127650
    AnonymForfatter

    Jeg forstår bare ikke at du gider gå op i om sølle 900 kr i gæld til DR-Licens bliver delt op i 1, 2 eller 3 bidder.

    Det kan vel være ligegyldigt. Pengene kommer du til at betale over lønnen på den ene eller anden måde.

    #127652
    AnonymForfatter

    Lad være at spørge Skat.

    Jeg fik engang trukket 2-300 fra en overskyden skat og spurgte hvad det dækkede. Mit udgangspunkt var, at hvis de ikke kunne dokumentere hjemmel til træk, så havde de ikke lov at trække. Det var de kolde overfor. Kun ved at spørge fra herodes til pilatus og forstyrre en masse mennesker fandt jeg ud af at det var en tre år gammel sag (jeg havde ikke haft overskyden skat før nu). En momsbetaling var indgået for sent og morarenterne derfor var for små til at de gad rykke eller på anden måde gøre mig opmærksom på min ‘gæld’. Jeg KUNNE have gættet det ved at tjekke bank-kontoudtoget. Der var ikke dækning og derfor ‘syltede’ banken betalingen to dage til der kom dækning. Men jeg følte mig godt nok sur.

    Konklusion: Betalingen (løntrækket) kan spørgeren ikke gøre noget ved, og den skal nok stoppe når det påståede skyldige beløb er betalt. Men han kan gå videre med licenskontoret hvis han ikke mener han skal betale.

    #127654
    AnonymForfatter

    Jeg er sådan set også fuldstændigt ligeglad med hvor mange bider de “repeat: sølle 900 kr" bliver delt op i. Mit eneste og atter eneste spørgsmål var hvad lønindeholdelse er. Og det ved jeg nu, mange tak for det! Skulle der nogensinde dukke andre spørgsmål op i samme stil så vil jeg overveje at bruge dette forum igen, fremfor at ringe til staten.

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 31 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.