Hvordan skal pengene placeres

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • JunlForfatter
    Indlæg
  • #88862
    JunlForfatter

    Jeg sørger lidt gode råd.

    Jeg er har fået job efter endt uddannelse og dermed har min kæreste og jeg en årsindkomst på 620.000 kr.

    Vi har et billån på 103.000 kr. og jeg har et studielån på 95.000. Vi er en smule interesseret i at købe et hus – men jeg er kommet i tvivl om det nu også er en god idé. Skal vi få banket gælden af først?

    Vi har et forbrug på omkring 8000 om måneden (ifølge den kontostatistik jeg fører), husleje på 5500 (uden forbrug) og pt. er vi sat til at betale 2200 af på bilen om måneden. Efter jeg har fået job har vi hovedsageligt betalt de overskydende penge af på bilen (ca. 9000 udover de 2200 = 11200). Vores faste udgifter (uden afbetaling på lån) er 2000 kr.

    Vi har endnu ikke spurgt banken, om vi overhovedet kan købe noget (vi bor i nordsjælland). Er det smart at vente de ca. 1.5 til 2 år til gælden af betalt af før vi begynder at kigge hus?

    #127342
    AnonymForfatter

    Det bedste svar fåes i banken.

    Med en gæld på knap 200.000,- og et ønske om at bo i Nordsjælland tror jeg det bliver vanskeligt at blive godkendt til et stort nok realkreditlån.

    Så jeg ville nok nedbringe gælden, og glæde mig over at huspriserne (specielt i Nordsjælland) fortsat falder.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.