Bonusbanken går måske konkurs

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88854
    AnonymForfatter

    Har lige 295K stående. Håber de bliver opkøbt eller fusionerer, så får jeg måske mine renter :o(

    Ellers går der vel en rum tid, inden jeg får mine penge igen…

    #127264
    AnonymForfatter

    Du vil få dine penge 3 måneder efter banken går konkurs. Du vil få din indskudte kapital og renter til konkursdagen (som samlet skal ligge på max. kr. 300.000 for at du bliver dækket af indskydergarantien. Du får ingen renter i de 3 måneder, hvor din sag bliver behandlet.

    Du skal lige tage højde for, at skylder du din bank penge, bliver de fratrukket i det udbetalte.

    #127266
    AnonymForfatter

    Tak Hannibal.

    Jeg satte 295K ind p.g.a. indskydergarantien. Ville efter 3 mdr. være små 300K inkl. renter. Skylder ikke noget, så jeg må nok bare vente og se, hvad Bonusbanken finder af løsninger, hvis ikke den bliver udraderet. :o(

    #127270
    AnonymForfatter

    Jeg tror ikke bonusbanken har flere dårlige engagementer, at de bliver opkøbt af en anden bank.

    Aktionærerne skal dog nok ikke forvente at få ret meget for deres aktier.

    #127284
    AnonymForfatter

    Er Priers vurdering, at Bonusbanken overtages af en anden bank, så indskydere med indeståender ud over garantien ikke lider tab?

    #127288
    AnonymForfatter

    Ja, det er min umiddelbare vurdering at banken vil kunne overtages, enten straks, eller med en likviditetsgaranti fra nationalbanken som mellemregning. Det siger jeg ud fra et kig på deres samlede balance og egenkapital, men naturligvis ved ingen hvilken bonitet der reelt gemmer sig i bøgerne. Frygten er jo altid, at kreditgivningen har været lige så lemfældig som i Roskilde Bank.

    #127372
    JydenForfatter

    Det ser ud til du får dit ønske opfyldt. Vestjysk Bank ser ud til at være køber.
    Samtidig fusionerer denne bank med Ringkøbing Bank

    #127384
    HeineForfatter

    Private indskyder er garanteret op ril 300.000, når en bank går ned, men gælder det også i/s, ApS og A/S?
    Og hvad med personer, som har indskudt 300.000 kr. fra deres enkeltmandsfirma (under virksomhedsordningen)?

    #127388
    AnonymForfatter

    Firmaer er ligeledes dækket op til 300.000.

    I dag er Bonusbanken reddet. Vestjysk Bank overtager Bonusbanken!

    #127408
    AnonymForfatter

    I hele debatten om hvor troværdige banker er og om man kan stole på udtalelser fra bankdirektører, så slår denne udtalelse vist hovedet på sømmet !
    “Det kraftige kursfald kom, efter at en af bankens store kunder, ejendomsspekulanten Kenneth Schwarz Thomsen, torsdag gik konkurs. Direktøren i Bonusbanken, Hans Østergaard, sagde til dagbladet Børsen, at konkursen kom særdeles uventet"
    Man skulle tro han læste Ander And i stedet for finansnyheder.
    Men Kennet Schwartz har vel kun været i mediernes søgelys i 10-12 mdr.?

    #127410
    AnonymForfatter

    Skal Vi så regne med de mennesker der er brændt inde med Bonusbank aktier, at disse er værdiløse?

    /Mads

    #127412
    AnonymForfatter

    Aktierne er ikke værdiløse, men de har tabt en stor del af værdien.

    Så vidt jeg har forstået er overtagelsesprisen 18 mio. kroner som deles mellem aktionærerne. Det er ikke ret meget.

    #127428
    AnonymForfatter

    Sidste nyt er at de der er brændt inde med Bonusbank aktier får hvis den information jeg har er korrekt

    0,5 krone pr. aktie.

    Dvs har du 100 stk får du en flad 50’er og 1000 stk 500 kroner osv.

    Selvom det er skidt, så er det da bedre end Roskildes aktionærer, da som vi nok alle ved så fik de fik ikke skid(undskyld udtrykket).

    #127534
    AnonymForfatter

    SÅ kører Bonusbanken(Vestjysk Bank) videre. Der skulle ikke være ændringer ellers. Puha, det var dejligt.

    #127558
    AnonymForfatter

    Meget længere end det. I jysk lokalpresse er der mange, der har advaret mod sjoveren.

    Det der imidlertid falder mig for brystet er, at Kenneth Schwarz Thomsen ikke er en specielt stor og ret lokal ejendomsspekulant… han har muligvis andre forretninger en development og ejendomssalg og -udlejning, men alligevel… hvordan kan det påvirke Bonusbanken så voldsomt? Thorion Invest er altså ikke Nordicom eller Sjælsø. Men nu sidder jeg jo heller ikke med en viden om, hvor meget banken har i klemme hos ham…

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.