Svenske lån, flyttet til Danmark?

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88832
    AnonymForfatter

    Hej alle!

    Min kæreste og jeg er flyttet hjem til Danmark efter et ophold på nogle år i Sverige. Vi har købt en villa på falster og flyttet. Dette gjorde vi for ca. 1 år siden.

    Mit spørgsmål lyder på, vi har et forbrugslån på ca. 200.000kr i Sverige som vi betalte af på da vi boede i Sverige. Men vi har ikke betalt af på det i det år vi ca. har været hjemme og har slet intet hørt fra banken hvor forbrugslånet er i, det er Nordea Sverige.

    Intet brev, ingen rykker, slet intet.. – Kan det virkelig være rigtigt man bare kan “stikke" af fra sin gæld i udlandet på den måde? Er der nogen der kender lovgivningen på området?

    Jeg vil og skal selvfølgelig nok betale af på gælden, men er lidt økonomisk presset for tiden og jeg har en ven der siger at de svenske myndigheder er magtesløse i sådan et tilfælde, men opfordre mig selvfølgelig også til at betale af gælden så snart jeg kan.

    Nogen der ved noget omkring dette?

    Tak på forhånd.

    #126992
    AnonymForfatter

    Det kan jeg forsikre dig om du ikke kan.

    Folkeregisteroplysninger kan trækkes på tværs af alle Schengen-lande.

    Der er formentlig noget tidsforskydning, men på et tidspunkt beder lokalafdelingen i Sverige om at Nordea Bank Danmarks juridiske afdeling udtager stævning mod dig.

    Du kommer til at betale procesrenter og omkostninger, hvilket sagtens kan ligge 25% oveni beløbet.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.