Vi får et kæmpe krak der vil overgå 1929

Viser 15 indlæg - 106 til 120 (af 682 i alt)
  • Indlæg
  • #127100
    AnonymForfatter

    Jeg forstår ikke, hvorfor det er nødvendigt at håne og tale nedladende?

    Jeg gider ikke svare nogen der ikke kan finde ud af at argumentere på en voksen og saglig måde.

    #127102
    AnonymForfatter

    Jamen det er jo dig selv der gør dig skyldig i saglig underlødighed, ved stædigt at pille tingene ud af kontekst, ikke at forholde dig til modargumenter, samt at referere til useriøse kilder. Hvad vil du have? At vi bare bøjer os i støvet?

    Hvis du vil tages alvorligt, må du forholde dig til ovenstående, i stedet for bare at blive ved med at påstå.

    #127104
    AnonymForfatter

    Jeg behøver ikke at håne eller kalde folk idioter, fordi jeg ikke er enig med dem.

    Så længe man ikke kan argumentere på et mere voksent plan, skal man ikke regne med, at jeg gider svare.

    #127106
    KrisserForfatter

    Vuldarian hverken håner dig eller er nedladende. Han skriver heller ingen steder at du er en idiot. Han gør opmærksom på at din argumentationsform er forkert. Sådan diskuterer man nu engang. Hvis ikke du kan klare at følge de spilleregler for diskussioner som har eksisteret i årtusinder, så bør du nok slet ikke diskutere.

    #127108
    AnonymForfatter

    Krisser

    Skriver du i en nedladende retorik.

    #127110
    MichaelForfatter

    Neptun – måske du bare skulle skride et helt andet sted hen? Tilsyneladende kan du ikke tåle modargumenter overhovedet og opfatter det hele som et personligt angreb. Dine indlæg er ligegyldige, underlødige og er totalt blottet for saglig substans. Du hiver ting ud af en sammenhæng, bruger udokumenterede Youtube-links osv osv. Ingen her kan bruge dine indlæg til noget andet end et billigt grin.

    Når nu ingen andre overhovedet stiller sig på din side, mon ikke der så er noget om snakken? Eller det er måske som spøgelsesbilisten siger på motorvejen: “Hold da op, der er mange spøgelsesbilister idag"

    Du er velkommen til at opfatte ovenstående som et personligt angreb. Det rager mig langsomt.

    #127112
    AnonymForfatter

    Fordi alle ikke er enige med mig, behøver de ikke at have sandheden og jeg kan ikke forstå nødvendigheden i person angreb, fordi man er uenig?

    Hvis du kan diske op med en M3 rapport for FED af nyere dato, vil jeg meget gerne læse den?

    I en M3 rapport kan man læse hvor mange penge FED trykker ud af den blå luft. Det har selvfølgelig den betydning at jo flere papirpenge den pumper ud jo højere bliver inflationen. Hvis ikke man kan få oplyst hvor mange penge FED trykker er det selvfølgelig et stort problem.

    #127114
    MichaelForfatter

    Lav lige denne rettelse til dit indlæg Neptun: “Fordi ingen er enige med mig…"

    #127116
    AnonymForfatter

    Som Kisser ganske rigtigt skriver, har jeg hverken kaldt dig et fjols eller en idiot. Jeg kan ikke forhindre dig i selv at opfatte det sådan, men det har jeg nu engang ikke. Se selv efter.

    Efter at have konstateret hvordan du læser avisartikler, er jeg dog ikke overrasket, hvis du har læst mine indlæg lige så lemfældigt…

    #127118
    AnonymForfatter

    Du har netop kaldt mig en idiot indirekte.

    Min bemærkning “Jeg behøver ikke at håne eller kalde folk idioter, fordi jeg ikke er enig med dem." var ikke kun møntet på dig. Det var en generel bemærkning over debat niveauet.

    Jeg hentyder til General Prier “Du er og bliver et fjols!"

    Hvis man ikke kan debatere på et voksent plan uden nedladende bemærkninger og navnekalderi, vil jeg ikke svare.

    Jeg synes, det er interessant, at man ikke kan få en M3 rapport over hvor mange penge FED trykker. Hvis man er uenig, vil jeg blive meget taknemmelig, hvis man kan modbevise denne påstand og dokumentere det.

    #127120
    AnonymForfatter

    Nej, jeg skriver at du kan tolke tingene som du vil – jeg og alle andre, der har læst mine indlæg, ved hvad jeg har skrevet. Du insisterer åbenbart på at læse ting mellem linierne, som ikke står der.

    #127124
    coxweliForfatter

    hvor kan jeg købe guld? selvfølgelig kan jeg købe guldsmykker, men det er jo fordyrt. mit spørgsmål er mere generel.
    Hvad gør alle almindelige mennesker, som har en normal indkomst og bare vil leve videre? Jeg skal vel ikke fylde mit hus med guld og dåsemad? Så er der vel også større risiko for indbrud/røveri, hvis vi alle ligger inde med alle vore værdier?

    #127128
    MichaelForfatter

    Neptunen har heller ikke svaret på hvorfor lige guld er det saliggørende. Hvad med kul, jern, fosfor, nitrat eller meteorrester? Hvilken naturlov foreskriver guld som det eviggyldige betalingsmiddel?

    Men vi skal jo nok ikke forvente et sagligt svar fra den kant, men istedet endnu et DigRør-link.

    #127130
    coxweliForfatter

    eller hvad med olie?

    #127134
    AnonymForfatter

    Guld er kun noget værd, fordi folk traditionelt synes det er pænt, og derfor tillægger det en værdi. Værdien af guld er med andre ord følelsesmæssigt betinget – og således også tillidsbetinget, ganske som papirpenge. Michael har fuldstændig ret – kul, meteorsten eller for den sags skyld frimærker kan lige så vel udfylde den samme rolle.

Viser 15 indlæg - 106 til 120 (af 682 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.