Vi får et kæmpe krak der vil overgå 1929

Viser 15 indlæg - 46 til 60 (af 682 i alt)
  • Indlæg
  • #126802
    AnonymForfatter

    Nej han har ikke. Han har talt uden om.

    #126806
    AnonymForfatter

    Nu må jeg alligevel pippe lidt:

    Jeg synes nu alligevel det er pudseløjerligt, at personangreb er tegn på uvidenhed, mens fejlagtige påstande (såsom Nationalbankens ejerforhold) ikke er.

    Der er ikke nogen der personangriber nogen her. Men hvis man fremsætter påstande uden at underbygge eller formidle ordentligt på et offentligt forum, ja, så må man forvente at blive gået i rette med.

    #126808
    AnonymForfatter

    Jeg har 2 spørgsmål der ikke er blevet besvaret.

    #126810
    AnonymForfatter

    Det er vel ret beset dig selv, der skal besvare dem. Du kan ikke bare hælde din bevisførelse over på andre.

    Det svarer lidt til at bede folk om at bevise, at der ikke findes spøgelser.

    #126812
    AnonymForfatter

    Kan bankerne udlåne 10 gange til langsigtede projektor af det beløb de har stående? Ja eller nej.

    #126818
    AnonymForfatter

    Vi får et krak der bliver værre end 1929. USA er tæt på Martial Law. Bush vil muligvis aflyse præsidentvalget og blive diktator.

    Alt dette sker per design!

    I mens kaster økonomiske vismænd håndklædet i ringen og indrømmer at de burde have vidst bedre.
    http://politiken.dk/erhverv/article570792.ece

    #126820
    AnonymForfatter

    Det er jo ikke det der står. Der står at myndighederne burde have lært af fortiden. En økonomisk vismand er s’gutte nogen myndighed.

    Vis mig hvor der står det du påstår. For jeg kan ikke fidne det i artiklen.

    Mht. Bush, så synes jeg at vi skal lade det spørgsmål ligge 1½ måneds tid, og så se om din forudsigelse holder stik. Det giver vist ikke megen mening at debattere hvorvidt det amerikanske valg aflyses eller ej.

    #126822
    AnonymForfatter

    Du er simpelthen for dum, og så svarer du ikke på mit spørgsmål, men bliver ved med at gentage dine usammenhængende spørgsmål.

    Mener du virkelig man skal genindføre guldfoden, når historien mindst 5 gange har vist, at valutatariske bindinger op mod ædelmetal sprænges med kaos tilfølge?

    Anerkender du virkelig ikke, at så længe man fører en pengepolitik som styrer efter offentligt kendte tal for pengemængden (M1, M2 og M3) at man så også langsigtet kan styre inflationen?

    Defacto grænserne (hvad du overhovedet ved hvad det betyder) for nationalbankens udlån er IKKE indskuddet i Nationalbanken.

    De facto er det der fundingsituationen, der begrænser bankernes udlån, og her er det afgørende om man kan sikre sig en tilstrækkelig stabil indlånsbase kombineret med lange lånekontrakter på de internationale kapitalmarkeder.

    #126824
    MichaelForfatter

    LOL!

    Men nu fik vi da en tidsramme for din dommedag. Jeg skal nok huske at tage denne tråd op igen efter valget, så vi ses på Mybanker om nogle måneder.

    #126826
    AnonymForfatter

    Det skriger i øvrigt til himmelen, at du bliver ved med at poste et utal af utroværdige links til youtube etc.

    #126830
    AnonymForfatter

    Jeg tror Neptun er en 1g gymnasieelev. Niveauet er ikke højere!

    Den kommentar med Bush er fuldkommen latterlig, men den kommer vel fra den ræverøde avis, hvor han henter sin viden (eller mangel på samme).

    Venstreorienterede nar!

    #126832
    AnonymForfatter

    Det er jer der er uvidne og lader jer bedrage.

    Men det må i selv om. HVis man følger lidt med er der beviser nok.

    Det viser blot hvor mange der lader sig bedrage.

    As Senator Christopher J. Dodd, Democrat of Connecticut and chairman of the Banking, Housing and Urban Affairs Committee, put it Friday morning on the ABC program “Good Morning America,” the congressional leaders were told “that we’re literally maybe days away from a complete meltdown of our financial system, with all the implications here at home and globally.”
    http://www.nytimes.com/2008/09/20/washington/19cnd-cong.html?_r=1&adxnnl=1&adxnnlx=1222087099-4Y0ob/k8PdWoxpxVEjAayw&oref=slogin

    #126834
    AnonymForfatter
    #126836
    AnonymForfatter

    Jaja.

    Nu venter vi bare og ser mht. Bush.

    Og mht. artiklen, så venter jeg stadig på at se hvor dine påstande står beskrevet… (at kalde Politiken for ræverød gavner vist i øvrigt ikke ligefrem debattens niveau).

    #126838
    AnonymForfatter

    Er vi uvidende om at USA bliver et diktatur om mindre end to måneder?

    Hør her venstreorienterede fjols. Du kan poste dine biased youtube links herfra og til jul. Det overbeviser ingen!

    USA er et demokrati, og de folkevalgte har truffet nogle dårlige beslutninger om indretningen af det finansielle system, om boligmarkedet, om shortsellingregler om jinglemail etc.

    At der er tale om et stort finansielt krak er ingen i tvivl om, men det er ikke det samme som at sige vi har eller får økonomisk krise i Danmark.

    Netop ved man modsat i 1929, går ind og genopretter systemet, forhindrer man de alvorlige spredningseffekter til den reale økonomi.

    Prøv lige at styr dine konspirationsteorier!

Viser 15 indlæg - 46 til 60 (af 682 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.