Vi får et kæmpe krak der vil overgå 1929

Viser 15 indlæg - 571 til 585 (af 682 i alt)
  • Indlæg
  • #138502
    AnonymForfatter
    #138512
    elkayaForfatter

    God underholdning.

    Jeg tillader mig at kalde det underholdning al den stund at de viste videoklip på linket daterer sig tilbage til 1995. Det var efter krisen i slutningen af 1980/begyndelsen af 1990. Nu genbruges de samme videoklip uden at forholde sig til den nuværende krise.

    Hvem kan dokumentere at Johnny Liberty og hans ligesindede ikke har en personlig økonomisk interesse i at rejse rundt med foredrag og salg af egen litteratur osv. som den reelle drivkraft bag deres synspunkter.

    Jeg siger ikke at alt er fryd gammen for borgerne i det internationale finansielle og politiske spil, men jeg påpeger blot at verden vil bedrages og den bliver det på mange måder og planer.

    Johnny Liberty advokerer for at den amerikanske borgerkrig ikke var etv raceopgør men et opgør med europæisk indflydelse på det daværende amerikanske samfund, som han vil have genindført for at få afskaffet en snigende europæisering af nutidens amerikanske samfundsforhold.

    Jeg kan ikke gennemskue relevansen al den stund at jeg ikke har et overblik over forskellene i eller sammenfaldet af paragrafferne i den amerikanske forfatning og den danske grundlov. Jeg har forgæves søgt efter mulig dansk og/eller europæisk sondering som modsvarer amerikansk common law og civil law, som Johnny Liberty og mureren taler om i deres respektive videoklip.

    det vil være interessant at høre herom fra Jer der tilsyneladende har studeret disse teorier i gennem mange år og føler at I har set lyset, som de to herrer i videoklippene taler om også at have set.

    #138526
    AnonymForfatter

    Jeg er som dig også usikker på de præcise forskelle mellem USA og Europa men her er nogle af dem jeg har fundet frem til med historiske briller på:

    USA fik deres uafhængighed efter krig mod briterne. Deres forfatning stipulerer alt hvad der skal til for at få en republik. Med en republik menes en stat med fuld frihed (også til at begå fejl).
    Den var en liberalistisk stat og det tiltrak rigtig mange immigranter der søgte den amerikanske drøm.
    De havde 2 krige mod centralbankerne som de vandt men tabte den 3. i 1913 – siden da er der barberet mere og mere væk af friheden for befolkningen og de nærmer sig et mere facistisk system nu.

    I Europa kommer vi fra et diktatorisk enevælde/oligarki og fik opgennem 18 tallet mere og mere folkestyre.
    Med demokratiet kom der flere og flere stemmer til, venstre var oprindeligt et rigtigt liberalistisk parti, men det er glemt nu.
    Med velfærdstaten op gennem 1900 tallet endte vi med at stile mod den laveste fællesnævner og et slags flertalsdiktatur.

    Nu bliver vi tjekket i hoved og r*v ved hver lejlighed og lov komplekset er blevet sådan at uanset hvor meget du anstrenger dig vil embedsfolk ALTID kunne finde en lov du har overtrådt og bliver straffet derfor.
    Vi er således også ved at ende som et slags facistisk system som i USA. Den nye EU traktat er noget af det antidemokratiske du kan forestille dig men ingen gider læse den fordi det er kedeligt.

    Så i min optik har vi forskellige veje til det men både USA og Europa ender i det samme og det er ret ufedt.

    What to do: Drop stemmesedlen og det gule sygesikringsbevis og flyt til Bahamas 🙂

    #138534
    AnonymForfatter
    #138538
    AnonymForfatter

    Som Zeus skrev:

    forskellige veje ender ved det samme mål. Hvorfor egentlig det?

    Jeg gætter på, at det er en kombination af magtsyge og menneskers tendens til at indgå i fællesskaber og straffe individualisme, fordi det kan ødelægge fællesskabet – hvis man tror på den slags påtvungne fællesskaber.

    Det er en af grundene til at vi har janteloven “kend din plads".

    Hvordan kan man sikre, at staten ikke vokser og undertrykker folket?

    Det kan man ikke. Derfor må staten væk.

    Finanskrisen har udstillet staterne som meget amatøragtige. Nu kommer regningen for årstiers forfejlede beslutninger taget af bureaukrater uden for demokratisk kontrol. Og det bliver ikke bedre, det bliver tværtimod værre.

    Personligt tror jeg der kommer reaktioner fra militiafolk / ekstremister i USA, som vil gøre alt for at få kontrollen tilbage med landet. Regeringen vil slå hårdt ned på det og indføre endnu mere diktatoriske tilstande “for folks egen skyld".

    #138564
    elkayaForfatter

    Rationalitet og købmandskab har aldrig været styrende elementer i politik.

    IT bør kunne bruges til at give vælgerne langt mere direkte indflydelse på afstemninger som i dag alene udøves i Folketinghet medmindre det vedrører Grundlovens forhold.

    Det vil give vælgerne langt mere indflydelse på de politiske beslutninger i stedet for diverse meningsmålinger som vejhledning for en mulig folkestemning til et givent forslag eller problems løsning.

    #138566
    AnonymForfatter

    I en anden tråd nævnte General Prier at guldfoden ikke er en god ting pga pris instabilitet.
    Jeg har fundet lidt uddybende materiale som viser at:

    “Because economies under the gold standard were so vulnerable to real and monetary shocks, prices were highly unstable in the short run. A measure of short-term price instability is the coefficient of variation, which is the ratio of the standard deviation of annual percentage changes in the price level to the average annual percentage change. The higher the coefficient of variation, the greater the short-term instability. For the United States between 1879 and 1913, the coefficient was 17.0, which is quite high. Between 1946 and 1990 it was only 0.8."

    Her noterer jeg mig at i relativ fredstid uden større guldfund er der stabilitet under en guldfod (en bimetalfod er nok at foretrække)

    Men som fordel er der:

    Moreover, because the gold standard gives government very little discretion to use monetary policy, economies on the gold standard are less able to avoid or offset either monetary or real shocks. Real output, therefore, is more variable under the gold standard. The coefficient of variation for real output was 3.5 between 1879 and 1913, and only 1.5 between 1946 and 1990. Not coincidentally, since the government could not have discretion over monetary policy, unemployment was higher during the gold standard. It averaged 6.8 percent in the United States between 1879 and 1913 versus 5.6 percent between 1946 and 1990."

    So it would appear that the major benefit to the gold standard is that it can prevent long-term inflation in a country. However, as Brad DeLong22 points out, “if you do not trust a central bank to keep inflation low, why should you trust it to remain on the gold standard for generations?" It does not look like the gold standard will make a return to the United States anytime in the foreseeable future.

    Klart at hvis bankerne/regeringerne ikke overholder aftalen har vi balladen.

    Ovenstående er sakset fra:
    http://economics.about.com/cs/money/a/gold_standard.htm?p=1
    hvis der er nogen der vil se mere……….

    #138568
    AnonymForfatter

    Altså, hvis argumentet er, at der er større arbejdsløshed under en guldstandard sammenlignet med arbejdsløsheden under en FIAT-baseret økonomi, er det vel bedre at finde på noget RIGTIGT arbejde at lave?

    Her tolker jeg så at det er staten, der går ind og sætter gang i økonomien med krig, bureaukrati mm.

    Her kunne man passende afskaffe skatterevisorer ved at indføre et simpelt skattesystem, de mange bureaukrater i staten mm. Militæret kunne også afskaffes.

    Det er rene sovjetmetoder at sætte folk til at lave papirnusseri fordi man vil øge beskæftigelsen.

    #138604
    AnonymForfatter

    Hej med jer her i tråden på Mybanker.

    Jeg har nu kæmpet mig igennem alle 24 sider i denne tråd.
    Især de seneste 14 sider har været interessante ,o)..

    Rigtig mange gode link som jo er nødvendige for underbygning i debatten.

    Dog undre det mig at der er så stor uenighed om at fremtidens værdimåler.
    I en kommende kaotisk verden vil det være ædle metaller så som guld, sølv og kobber.
    Historisk har det altid været sådan og sådan vil det også blive igen.
    Kina har lige smugkøbt over 450 t guld for nogle af deres mange USD og lur mig om de ikke også prøver på at få fingrene i IMFs guld, hvilket i øvrigt ville være ønskeligt.
    Olie vil også blive en betydelig værdifaktor i fremtiden.

    Jeg er overbevist om at I har ret i jeres vurderinger om at sammenbruddet er nært forestående.

    I den forbindelse har nogle af jer planer om at flytte til en anden verdensdel.. Er det nu velovervejet, tror I ikke ”nissen” flytter med..?
    Som udlænding i et fremmed land som også vil være ramt af den globale krise tror jeg ikke man vil have de store chancer for overlevelse uden et netværk…(Bor selv i Sydspanien i vinterhalvåret).

    Ud over talen om sikring af nuværende værdier, efterlyser jeg konkrete ideér og tiltag som man kunne forberede/planlægge, inden det økonomiske system kollapser.

    Der vil forholdsvis hurtigt blive behov for de mest basale fødevarer og andre fornødenheder.

    Ligesom man ved hvor man skal gå hen nå man befinder sig på en færge som er ved at synke.
    Var det måske en ide at etablere en form for selvforsynende overlevelsesgrupper.

    Hvad er jeres plan ?

    Jeg går ud fra i selvfølgelig også har set: http://www.chrismartenson.com/crashcourse

    I har henvist til en ebook var det muligt at få den tilsendt ? olesteen@besked.com

    Jeg følger også tråden i HCN;s økonomiske prognoser og kommentarer – Boligdebatten.dk

    Hvem ejer i øvrigt Nationalbanken..?

    Ser frem til Jeres svar…

    #138606
    AnonymForfatter

    Det mener jeg – og da vi har 1.9 mill på overførselsindkomst er arbejdsløsheden nok reelt højere …. de bliver bare kaldt noget andet.

    Der er lidt uddybende her fra en som ved hvad han snakker om:

    http://www.garynorth.com/public/4872.cfm

    Igen må vi erkende at hvis vi som befolkning ikke holder staten op på gennemsigtighed så er vi lige vidt.

    #138614
    AnonymForfatter

    Sidste mail fra mig her.

    Debatten fortsætter evt. på boligdebatten (punktum) dk, hvor de også kigger kritisk på både dansk og international økonomi.

    #138616
    AnonymForfatter

    Kommer til at savner dig Watchman – hvor er der mest interessant på boligdebatten – er det under Off-Topic?

    #138618
    AnonymForfatter

    Zeus,

    Kig under generelt.

    Jeg glæder mig til den fortsatte debat med dig, elkaya og de andre derovre!

    #138620
    AnonymForfatter

    Zeus,

    Jeg glemte at fortælle at grunden til, at jeg ikke vil skrive mere her, at en tråd, som jeg kommenterede i, blev slettet af mybanker.

    Evt. kan du få min email adresse: sorensen.christoffer (AT) gmail.com så vi ikke mister kontakten med hinanden.

    #138622
    AnonymForfatter

    Så bliver det for kedeligt hvis der slettes indlæg – kan ikke forestille mig andet end der er nogle der ikke kan li tanken om at det kommer til at blive værre før det bliver bedre …. og det bliver kun bedre hvis regeringerne og centralbankerne gør de rigtige ting.

    Vi snakkes – god vind

Viser 15 indlæg - 571 til 585 (af 682 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.