Vi får et kæmpe krak der vil overgå 1929

Viser 15 indlæg - 286 til 300 (af 682 i alt)
  • Indlæg
  • #132218
    AnonymForfatter

    Kom nu doc. Jeg forstår godt ironien, men det vil være mere gavligt med et indlæg der i givet fald forklarer hvorfor Renecort og jeg “drikker".

    #132220
    NultopskatForfatter

    Interessant med hus, men hvad når du er ny på markedet så har du jo ikke 3 kg guld, og ingen vil låne dig de 3 kg guld, for hvorfor skulle de dog tage den risiko…guldet forringes jo ikke over tid, hvorfor det ikke er interessant at tage risikoen at du ikke kan betale..

    Ligeså med virksomheder, hvem ville dog låne dem guld til investeringer..?

    Hvis ikke du vil sætte dit guld i banken, har banken ikke noget at låne ud af…

    #132222
    AnonymForfatter

    Selvfølgelig er der folk der vil låne dig deres guld også banker. De vil bare have lidt mere guld tilbage. Det er helt de samme mekanismer som i dag. Hvis du kan optjene mere værdi ved at udlåne fra dit overskud, hvorfor så ikke gøre det. Det er jo det vi gør i dag med de gamle penge. På sammen måde med udlån til virksomheder.

    Selvfølgelig vil jeg sætte mit guld i banken, hvor skulle jeg ellers opbevare det – i kommodeskuffen? Nej, jeg låner det til banken med et indlån, og de kan udlåne det videre. Alt er som idag.

    “Interessant med hus, men hvad når du er ny på markedet så har du jo ikke 3 kg guld, og ingen vil låne dig de 3 kg guld, for hvorfor skulle de dog tage den risiko…guldet forringes jo ikke over tid, hvorfor det ikke er interessant at tage risikoen at du ikke kan betale.."

    Du rammer sømmet lige præcis.

    Siger du dermed at man godt vil tage risikoen ved udlån idag kun fordi at værdien forringes og det er om at få så meget ud af det som muligt mens tid er?
    Se, det er jo netop det jeg mener med vi tvinges til at investere blot for at værdien af vores penge skal holdes konstant.

    #132224
    RedaktionenForfatter

    Kære debatører

    Jeg vil blot ønske jer alle i denne tråd en god jul og godt nytår, og venligst anmode om at I overholder Mybankers retningslinier for god tone, da vi ellers tager tråden helt af.

    Med venlig hilsen
    Mybanker.dk

    John Norden

    #132226
    AnonymForfatter

    Det var så hvad jeg fik ud af at spørge Nultopskat om hans postulat : Alt hvad der hedder valuta risiko er væk.. uha hva hvor syndt for alle de spekulanter der er med til at få vores verden til at køre rundt med alt det de producere, var det derfor mit indlæg blev fjernet ikke at jeg ikke er vant til sandheden er ilde hørt i disse tider, gud forbyde at ikke tænke konventionelt, held og lykke med at oplyse dem herinde Neptun og Angus, også selv om jeg ikke er 100 % enige med jer. . .

    #132234
    NultopskatForfatter

    Kære Diin moral, jeg kender ikke John Norden og har ikke set dit indlæg, jeg tog til julefest lige efter jeg skrev mit indlæg, så jeg er ikke bekendt med hvad du beskylder mig eller andre for.

    Nej kammerat jeg synes ikke det er synd for spekulanter. Spekulanter tager en kalkuleret risiko; Men prøv engang at forstå at spekulanter/investorer er drivkraften i samfundet..hvis ingen gider investere i nye produkter, huse, maskiner etc. boede vi alle i jordhuler stadig.

    Jeg prøvede på en konstruktiv måde at forklare dine venner at uden rente, ingen udlån.
    Jeg vil også påpege at jeg har holdt en sober tone og kun angrebet dine holdninger, som jeg mener er meget naive.

    #132236
    AnonymForfatter

    Jeg forstår ikke argumentet?
    Du kan sagtens låne 10.000 kr. bakket op af guld og aftale en rente på fx. 10% pa. Det bedste er dog at pengene beholder sin værdi ikke som i dag hvor en is for 50 år siden måske kostede få øre mod i dag 20 kr.

    #132238
    AnonymForfatter

    Jeg forstår heller ikke hvor du har fra at man ikke skal kunne tage rente af sit udlån. Om det er udlån i guld eller kroner eller bananer er i teorien ligegyldigt.

    Jeg skrev bl.a. også:
    “Selvfølgelig er der folk der vil låne dig deres guld også banker. De vil bare have lidt mere guld tilbage. Det er helt de samme mekanismer som i dag. Hvis du kan optjene mere værdi ved at udlåne fra dit overskud, hvorfor så ikke gøre det. Det er jo det vi gør i dag med de gamle penge. På sammen måde med udlån til virksomheder."

    Så hvor kommer misforståelsen fra at der ikke vil være folk der spekulerer når der regnes i guld i stedet for “kroner"?

    #132240
    NultopskatForfatter

    Jamen min opfattelse af en lille rente kom da af at jeg læste dit indlæg Angus. Du skriver at der jo nok vil være en rente, men den vil være lille. Så tænker jeg jo blot lidt videre, hvem vil dog låne ud til en lille rente….?
    Jeg vil da f.eks ikke. Men du vil måske..?
    Hvorfor skulle jeg dog for en lille rente sætte mit værdifaste guld i banken eller obligationer eller Uha da da aktier…og dermed risikere at miste det glimtende guld, det mest værdifaste af alle…
    Nej da, mit guld graver jeg ned i haven eller parken eller…;o), så er jeg samtidig fri for skatteuvæsents stikken næsen i mine affærer.

    #132242
    AnonymForfatter

    Tror du ikke der er nogen der er interesseret i at låne til 10-15% pa.? Se hvad bankerne spiser folk af med deres højrente 5% konti.

    #132244
    AnonymForfatter

    Ak, ja, det der med guld som betalingsmiddel.

    Naturalieøkonomi.

    Skide besværligt.
    Ligesom to høns for en gås.

    ‘Hej Bilka! Her en gris og tre kg gulerødder samt tre pølser. Kan jeg så få en bærbar pc’er?’

    Sikken kø ved kassen det ville forårsage.

    Papirpenge! Tjah, det er vel den måde systemet fungerer på. At rende rundt med guldstykker virker altså lidt forældet.

    Jerry

    ——————–
    PS: Hvad hvis man fandt et kæmpemæssig guldåre med titusindtonsvis af guld?

    Blev vi så alle fattige – eller rige?

    #132248
    AnonymForfatter

    Jerry læs indlæggene før du kommentere mange svar ligger i de forgående indlæg.

    Nultopskat du virker altså også som om du springer let og elegant over det der ikke lige passer ind i dit kram. I har totalt misforstået det når i blir ved med at sige at man skal til at gå rundt med guld i lommerne, papir pengenes værdi skal være repræsenteret af guld i banken eller andre ting men hvad er nemmest formentlig guld, så undgår man fænomenet FRACTIONAL RESERVE BANKING slå det nu op og lad være og sig i forstår det, jeg vil igen også foreslå jer og se
    http://video.google.com/videoplay?docid=-515319560256183936
    begge parter burde se den det er basics hvis man vil forstå den her krise, og igen Nultopskat der vil altid være folk der investere i en god ide de får altså ikke verden til at køre rundt men det tyder jo på dit job er i finans sektoren siden du kommer med sådan et postulat.

    #132250
    AnonymForfatter

    Man kan sagtens have dankort hvis man ved med sikkerhed at bankerne opbevare guld for de penge de har.

    Man kan købe penge som er bakket op af guld:
    http://www.libertydollar.org

    #132252
    NultopskatForfatter

    Kære Diin moral

    Du gætter helt forkert ang. min profesion, jeg er civil ingeniør, en af dem der ikke var brug for i Danmark og som måtte søge lykken udenlands. Sekundært er jeg ejendomsinvestor. Derfor er jeg ganske klar over hvad investorer vil og ikke vil sætte deres penge i.

    Hvad med dig, må vi få lidt personlige oplysninger ?

    Du skulle prøve at læse dine egne indlæg, for du skriver at mønter skal være deres vægt værd i guld og henviser bla. til Krügerrands, nu skriver du pludselig om papirpenge..kan du selv finde ud af hvad du mener..?

    Dernæst skriver du at guldfoden vil eliminere inflation, prøv at kigge på Japan, de har haft deflation de seneste mange år…og forresten negativ vækst. Det er da virkelig noget at stræbe efter….

    Hvis du ellers gider at orientere dig på lidt mere seriøse sider end du normalt henviser til, så vil du opdage at der pt. er problemer for temmelig mange virksomheder at bankerne ikke må geare deres udlån, prøv f.eks bare en dags tid at læse på borsen.dk,

    #132254
    AnonymForfatter

    Nultopskat nu må du styre dine løgne heldigvis kan folk gå baglæns og se du ikke er andet end en løgner, yderligere lider du jo af storhedsvanvid når du tror at jeg gad skifte navn for at diskutere med dig hahahaha. Jeg tror slet ikke på du er ingeniør det er du simpelt hen for uinteligent til, du ville jo ikke kunne læse tegninger ordentligt og det skal en ingeniør jo kunne, så der skød du dig selv i foden ærgeligt hva.
    Men det er tydligt at du tror du er et overmenneske, at du tror du er bedre end os andre, spekulanter får verden til at køre rundt, det er noget af det mest smal sporet jeg har hørt siden Hitler. . .

Viser 15 indlæg - 286 til 300 (af 682 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.