rente og afdrag

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88812
    AnonymForfatter

    Hej
    jeg har en kasskredit som idag er på -3.600.000
    Jeg vil gerne afdrage på denne, tænker om det kan laves om til et lån, og vil gerne vide hvad den mest realistiske rente / afdrag evt. vil være…
    jeg har eget firma, så jeg vil være istand til at afdrage ca. 100.000 pr. md.

    Hilsen
    needtoknow

    #126546
    AnonymForfatter

    Jeg er spændt på hvem der kan svare på det herinde uden at kende noget til noget om din virksomhed, det virker ikke på mig som noget seriøst spørgsmål, men dem er der jo efterhånden en del af herinde.

    Måske du burde du ofre lidt på en uvildig bankrådgiver eller virksomhedsrådgiver. Om din kredit så kommer op på 3,65 mill. eller mere er nok i den forbindelse ligegyldig, da du jo har fin likviditet til at afdrage 100.000 kr. månedligt.

    #126550
    AnonymForfatter

    Det er jo kun fordelagtigt at gå fra “kassekredit" til “lån", hvis du derved opnår en betydelig lavere rente, og det gør du formentlig kun hvis du stiller yderligere sikkerhed for lånet.

    Om du sætter 100.000 kr pr måned ind på en kassekredit med saldo 3,6 mio. til en rente på fx 8,5 eller du betaler en ydelse på 100.000 kr på et lån med en rente på 8,5%, gør overhovedet ingen forskel.

    Faktisk er det lidt dårligere, da du har større flexibilitet med kassekreditten, end du har med lånet.

    #126552
    AnonymForfatter

    Ofte er det lidt ligegyldigt hvad overskriften lige er på dit lån. Fx er det ikke ualmindeligt at man bare fortsætter med at kalde noget “et billån" selv om bilen med bankens velsignelse for længst er solgt, og man retteligt burde kalde det et forbrugslån.

    Overskriften er irrelevant, det er renten der tæller.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.