Luksusfælden!

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 45 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88809
    AnonymForfatter

    Hej alle

    Er der nogle der har set progammet “luksusfælden" på TV3 om tirsdagen klokken 20.00?

    Jeg vil ikke til at starte med komme med mine egne meninger – men hvad er Jeres?

    #126486
    MichaelForfatter

    Bare endnu et skodprogram på skodkanalen TV3. Tåbelige mennesker (nogle formentligt lettere retarderede), som sidder og tuder for åben skærm fordi de lige “kom til" at bruge 100.000 af byggekontoen og meget andet bras. Et ligegyldigt koncept, som ingen kan bruge til andet end at sige “haha hvor er du dum" over. Jeg har selv set ét af afsnittene og har ikke tænkt mig at se mere – jeg fik nok i det ene.

    #126490
    AnonymForfatter

    For folk der har nogenlunde tjek på deres eget så er det vel et underholdende program. For nogle af dem. I al fald grines der bredt i cirkus når klovnen falder på halen eller jokker sig selv over tæerne. Hvis mimikken er god nok kan jeg faktisk selv more mig over klovne.
    For folk der ikke har tjek på økonomien tror jeg ikke det har en værdi. De synes nok ikke situationen kan sammenlignes. Fatter det ikke.

    PS: Er der nogen der ved hvor jeg kan få et stort billigt lån? Jeg vil have samlet mine RKI-lån så jeg igen kan leve livet. Og nej – det er ikke fordi jag har brugt pengene på luksus som familien i TV3+, tværtimod. Det er min ex. Det er samfundet. Det er Skat’s skyld. Det er mig der er ofret og ikke de skide pengegridske kreditorer. Nu synes jeg osse det er min tur til lidt luksus.

    #126494
    AnonymForfatter

    Haha 🙂

    #126514
    AnonymForfatter

    Underholdning tjaaa… synes nu mere det er sørgeligt at så mange ikke har styr på deres privatøkonomi.

    Parret igår havde kontokortgæld på ialt 1.300.000,-

    Glæder mig til at se om de om 10 år er gældfri.

    #126516
    AnonymForfatter

    Det lyder som et strafbart forhold – og måske de ingengang står i Ribers endnu?

    1,3 mill. på kontokort – det lyder bare helt utroligt.

    Hvorfor 10 år, en gældssanering varer vel ikke over 5 år?

    #126538
    AnonymForfatter

    10 år fordi de indgik en frivillig aftale med deres 33 kreditorer. De mange penge var lånt til forbrug, og det er svært at få gældssanering på.

    #126548
    AnonymForfatter

    Har svært ved at fatte, at det er muligt at oparbejde så stor en
    gæld. Der er kun tabere i det spil! Og gad vide om der er få per-
    soner i danmark der er så langt ude, eller om der er mange af dem,
    Har nogen af jer erfaring med dette? Gennem job el. lign.
    Er det et udbredt problem bør man vel have en form for samkøring
    af registre, men så er derhenne hvor samfundet får berøringsangst.

    #126554
    AnonymForfatter

    Enten må de have en ufattelig høj indkomst de kan belåne, eller også må de have stiftet kreditkort gælden uhyre hurtigt – indenfor et år, således at årsopgørelsen ikke har afsløret gældsætningen.

    Dette kontokortmisbrug ligger på grænsen til mandatsvig!

    #126556
    AnonymForfatter

    Nej, ikke nogen høj indkomst. Han er førtidspensionist og hun er
    buschauffør, så ikke noget med høj indkomst.
    Mig bekendt fik vi ikke at vide hvornår de begyndte at låne helt
    vildt.

    #126558
    AnonymForfatter

    Jeg så også udsendelsen og sad med en underlig fornemmelse af, at man tog r…. på os og at de medvirkende pludselig ville grine og sige: “Hoppede I virkelig på den – I er da for nemme."

    Havde der stået en ny Porsche i garagen, så måske, men der stod en gammel øse som kun kunne sælges til kr. 27.000 – en anden ville kun give kr. 10.000 for den.

    Ligesom der ikke var noget særligt luksus i hjemmet og de boede til leje til kr. 6.500 pr. måned.

    Så også den udsendelse med den unge pige, der havde lejlighed på Sluseholmen og rent faktisk kunne hun slet ikke blive godkendt til denne med den løn hun havde. Hun sad med afdragsfrie lån og man kan IKKE blive godkendt til et sådant, hvis man ikke kan betale det med afdrag.

    Jeg er sikker på, at Luksusfælden er fup og fidus og seerne er til grin.

    #126560
    AnonymForfatter

    Lad os håbe Luksusfælden har en kommentar

    #126572
    AnonymForfatter

    Jeg har lige set den 1. udsendelse på nettet med en familie fra Bjæverskov, og jeg må give jer ret i at det virker noget videre useriøst.

    Sidste udsendelse med et par, der skyldte 1,3 mill. kr., er ikke lagt ud endnu, men under “læs mere" om udsendelsen står der, at noget af gælden skyldes 2 tvangsauktioner for 20 år siden, så altså ikke kun forbrugslån. Overdrivelse fremmer forståelsen.

    Af den 1. udsendelse rådede “eksperterne" det unge par, der til sammmen tjente netto 43.000 kr. til at skynde sig at gifte sig, for så var der netto 7000 kr. mere i udbetaling hver måned i personfradrag.

    Det er måske mig der ikke har meget forstand på beregning af skat, men er det danske skattesystem skruet sådan sammen at man ved at gifte sig for 7000 kr. mere udbetalt om måneden? Det undrer mig at flere så ikke gifter sig.

    Er der nogen der ved om denne oplysning er rigtig. Til sidst i udsendelsen blev bare sagt, at man opnåede store skattemæssige besparelser ved at gifte sig, men jeg har aldrig hørt om dette.

    #126576
    MichaelForfatter

    Allan B

    Ja, endnu engang demonstrerer TV3 deres uvidenhed. Der er kun økonomisk gevinst ved ægteskab hvis den ene part ikke kan udnytte sit personfradrag – typisk hvis personen ikke har en indtægt, men da de begge har fuldtidsjob er der ikke en krone at hente. Ellers kan den anden part bruge det uudnyttede fradrag.

    #126578
    AnonymForfatter

    Hvis den ene ægtefælle tjener væsentligt mere end den anden, kan
    man så evt. udnytte “rest beløb" inden der skal betales topskat hos
    den ægtefælle der tjener mest, kan besparelsen ligge der?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 45 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.