Vedrørende EIK banks alternative praxis.

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 69 i alt)
  • Indlæg
  • #128684
    Ivan SForfatter

    Jeg har nu to gange forsøgt at få Pengeinstitutankenævnet til at genoptage min klagesag.

    Dette er pure afvist af Ankenævnets formand, som desværre var den ene af de tre, der udgjorde flertallet for kendelsen.

    Om det er grunden til afvisningen skal jeg ikke kunne sige, men når finanstilsynets afgørelse ikke giver anlednig til en genovervejelsen af sagen undrer det mig meget.

    I begrundelsen for afvisningen siger nævnets formand, at forhøjelsen af tillæget ikke skete med baggrund i bestemmelser i bankens almindelige vilkår for lån og kreditter.

    (Bestemmelsen, hvis markedsmæssige forhold begrunder det.)

    Men det er da for mig helt klart netop begrundet i denne bestemmelse.

    Når man siger grundet den finanssielle uro, ja så må det da netop være det samme som markedsmæssige forhold.

    Iøvrigt er det jo netop utilfredshed med dette som har påvirket Finanstilsynet til at rejse sagen over for Eik bank.

    Måske burde Pengeinstitutankenævnet overveje en navneændring til Pengeinstituternes ankenævn.

    #128690
    AnonymForfatter

    Det lyder som om, at I blander to forskellige ting sammen… Det er vist to forskellige sager!

    #128700
    thsvForfatter

    Hej Hansen

    Jeg har optaget sådant et lån i december 2005 optaget hos hedengangne Skandiabanken, og har kun klaget til Eik bank over det urimelige i at hæve tillægget i et 30 årigt lån, når der i markedsføringen stod, så kender du din rente da den følger Nationalbankens indskudsbeviser (+ et fast tillæg).

    Du kan sende en pm til mig på f.eks. Boligdebatten, samme bruger der.

    mvh. thsv

    #130408
    AnonymForfatter

    Vdr. Eik banks prioritetslån.

    Jeg har netop fundet ud af at jeg er en af de kunder der blevet fuppet af Eik banks entepolitik. Hansenrules skriver der foreligger en afgørelse fra finanstilsynet under sw38054.aps. Jeg kan desværre ikke finde sagen. Kan du hjælpe mig.
    Mvh. Kurt

    #130412
    Ivan SForfatter

    Hvis du går ind på finanstilsynets hjemmeside kan du blot skrive Eik i søgefeltet. Så vil der fremkomme diverse afgørelser som du kan gå ind på.

    Mvh. Ivan

    #130446
    AnonymForfatter

    har I stadig jeres prioritslån hos Eik Bank?

    hvis ja – er rentesatsen konkurrencedygtig i forhold til andre banker?

    hvis ja – så tør øjnene og nyd jeres fordelagtige produkt

    hvis nej – så flyt jeres prioritet til hvor de (for tiden) gode vilkår er.. der er frit bankvalg i DK

    #130448
    AnonymForfatter

    Ja, frit – men ikke omkostningsfrit! Tinglysning o.s.v. er altså ikke småbeløb

    #130456
    AnonymForfatter

    omkostningerne til tinglysning er 1.400 kr. plus det beløb banken tager sig for at slå op i tingbogen.. den procentvise tinglysning på 1,5% som du betalte til staten ved oprettelse af lånet skal du jo ikke betale igen fordi du skifter pengeinstitut…

    #130464
    Ivan SForfatter

    Du har da ganske ret i at man naturligvis blot kan skifte til et andet pengeistitut hvis man ikke er tilfreds.

    For mig er det bare slet ikke det som det handler om.

    Nej det drejer sig ganske enkelt om at hvis man indgår en aftale, ja så må begge parter leve op til denne.

    I al enkelhed drejer det sig om anstændighed.

    #130478
    AnonymForfatter

    Hvor meget har Eik bank ændret deres faste tillæg med? Hvad var det oprindeligt ?

    #130480
    AnonymForfatter

    Som jeg skrev længere oppe i tråden – den rente, der i 2005 blev tilbudt på BoligPrioritet var 2,80% / 3,50% (hhv. uden og med rentegaranti). Indskudsbeviserne lå på det tidspunkt på 2,40% …

    #130482
    Ivan SForfatter

    Tillæget er hævet fra 0,65% til l,35%. Der er således tale om mere end en fordobling.

    #130486
    AnonymForfatter

    Tillægget har været helt nede på 0,40%! I dag er indskudsrenten 5% og den rente, der annonceres med på BoligPrioritet er 7,6% – altså mere end en seksdobling af tillægget! (men jeg ved så ikke, om det kun er så højt for nye kunder)

    #130500
    AnonymForfatter

    Du blander to ting sammen.

    Det kan godt være at renten i dag er 7,6 %, men det er ikke ensbetydende med at kunderne som i sin tid (2005) betalte 2,8 % nu betaler 7,6 %. Renten du refererer til er den pris som NYE kunder skal betale.

    #130506
    thsvForfatter

    Tillæget gælder for nye kunder, og relaterer til 5,5% i indskudsrente.
    Altså tillæg på 2,1% for nye kunder.
    Jeg har snart opgivet at finde udaf, hvad tillæget er, da indskudsrenten hopper og danser som en gravid søko for tiden.
    Eikbank har endnu ikke meddelt en rentesænkning som følge af den seneste rentenedsættelse.

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 69 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.