gang på gang afslag….Er bare så træt af det…men Hvorfor ??

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88791
    AnonymForfatter

    Tak for din henvendelse vedrørende kontantlån.

    Vi må desværre meddele dig, at vi efter en samlet kreditvurdering ikke kan levere det/de ønskede produkter.

    Jeg er så træt af den ovennævnte besked, hvergang jeg søger om lån. Jeg forstå det simpelthen ik, hvorfor jeg få afslag. Jeg har fast arbejde, min årsindtægt er på 420000kr brutto, og jeg står hellere ikke i RKI…Lige meget hvor jeg søger, få jeg afslag..

    Kan man slet ikke spørge dem, hvorfor man få afslag…Det er så irreterende.. Jeg har en bror, der er i RKI, kan det skyldes det derfor jeg få afslag…?

    Håber nogen kan hjælpe..

    #126258
    AnonymForfatter

    Hej

    Hvis du og din bror har samme adresse, er det forklaringen.

    #126262
    AnonymForfatter

    Det skyldes vel at du enten:
    1. At du skylder for mange penge i forvejen, altså har en stor gæld i følge din årsopgørelse fra skat.
    2. At du spørg om at låne et for stort beløb i forhold til din indkomst.

    #126266
    thsvForfatter

    Jo selvfølgelig kan du spørge, hvorfor du får et afslag.
    Men hvis din bror bor på samme adresse, er det nok grunden til afslaget.
    Nu ved jeg ikke hvor meget du vil låne, men mon ikke danske Banks tilbud via 24/7 på 100.000 i kassekredit til 9,1% i rente uden oprettelsesomkostninger pt. er det bedste lånetilbud til en lille kredit.

    Alternativt må du prøve Eik bank, der har en rimelig indstilling til sine kunder og med en månedlig brutto-indkomst på 35.000 kr. bør du kunne få en kredit hos dem på 35.000, når du først er kunde.
    Men igen, hvis din bror har samme adresse som dig, så er I principelt samme husstand.

    #126276
    AnonymForfatter

    God morgen Dhani!

    Er du stået op? For du skal vel sove lidt her om dagen, når du er på nettet om natten?

    Det gør mig meget ondt at du får afslag på dine stedse ansøgninger om lån, men der må jo være en god grund til dette, men du oplyser ikke hvad du skal bruge pengene til?

    Jeg tjener knapt det samme som dig, og kan spare 10.000 kr. op hver måned. Og dette uden at spinke og spare, har egen andelslejlighed, egen cykel m.v.

    #126278
    AnonymForfatter

    Undskyld jeg kommer med en lille lingvistisk sidebemærkning,

    men hvorfor gør det dig ikke bare ondt, men enddog meget ondt, at han får afslag, Allan B ?

    Du kender jo ikke manden, så det er vel ikke ligefrem noget der holder dig vågen om natten?

    Bemærkningen “det gør mig ondt" burde simpelthen fjernes fra det danske sprog. Efter min mening skal man kun bruge den bemærkning, hvis det er dybtfølt!

    #126282
    AnonymForfatter

    Tak for jeres svar…og til Allan B, så vil jeg bare lige orientere dig, at jeg var på nattevagt i går, så derfor sad på nettet, men tak fordi du har ondt af mig..men som General Pier skriver, hvorfor har du ondt af mig…du kender mig jo ikke..:-)

    #126284
    AnonymForfatter

    Jeg har en gæld på 42.000 kr , som står på min årsopgørelse, og når jeg låner penge, så er det som forbrugslån, og har ikke prøvet at låne mere end 15.000 kr…Engang søgte jeg for sjovt skyld forbrugslån på 5.000 kr, som jeg også fik afslag på…ha ha.

    #126286
    AnonymForfatter

    Ud fra de oplysninger du har givet forekommer det ret mystisk hvorfor du ikke kan låne.

    Er du dansk statsborger?

    #126288
    AnonymForfatter

    Ja jeg er dansk statsborger.. Kan man ringe til dem, og spørge grunden..De plejer jo at sige, at de ikke giver grunden for afslag, men for min vedkommende er det rart at vide hvorfor jeg få afslag.

    Og ved du om de gemmer gamle låne ansøgninger? Hvis jeg søger igen, kan de så se, at jeg har søgt tidligere.?

    Håber du kan hjælpe.

    #126296
    AnonymForfatter

    Det er nok ikke helt utænkeligt at kreditselskaberne gemmer gamle årsopgørelser og kreditansøgninger, hvis du tidligere har sendt noget sådant til dem.

    Det er heller ikke utænkeligt, hvis du fx for 4 år siden har søgt Handelsfinans om et lån, og de på dette tidspunkt har konstateret du var RKI registreret, at de så har gemt dette i deres interne kartotek.

    Nå du så kommer igen 5 år efter, og er uregistreret, så afviser de med reel begrundelse i gamle registreringer.

    Registerloven sætter nogle begrænsninger for hvor længe de må gemme kundeoplysninger. Jeg tror nok det er 5 år, men jeg er ikke sikker.
    Jeg vil tro det også tæller som kundeforhold, hvis du har ansøgt om et lån, men fået afslag.

    Endelig skal du også være opmærksom på:
    1. At der stort set altid gives afslag, hvis konen eller samboen eller en person på adressen skulle være RKI-registreret.
    2. At der kan være områder, som fx Gellerupparken eller Mjølnerparken, som kreditselskabet har blacklistet internt, således man altid giver afslag for bestemte boligområder.

    #126316
    AnonymForfatter

    Jo Prier, det gør mig faktisk ondt at høre, at en person ikke kan optage et ønsket lån, når han tilsyneladende – iflg. eget udsagn – opfylder samtlige betingelser for at få det.

    Om man skriver: “Gør mig ondt" eller blot “ked af det" spiller i den forbindelse ingen synderlig rolle. Det er blot en strid om ord.

    Jeg udviser blot lidt impati for mine medmennesker – dog selvfølgelig uden at være følelsesmæssigt engageret – det er da klart nok.

    Dhani, vil du ikke venligst ringe til de selskaber du har ansøgt i for at høre grunden, og så give os nysgerrige herinde besked.

    Måske du fejlagtigt er indberettet til RKI eller hvad ved jeg….

    #126320
    AnonymForfatter

    Undskyld stavefejlene, det hedder vist empati.

    Godnat og sov godt alle sammen!

    #126446
    AnonymForfatter

    Hvorfor søger du om hurtiglån og hvor meget skal du låne samt til hvad?
    Hvis det bare er de tkr. 10 du spørger om i en anden tråd, så burde du jo med din løn kunne få en kassekredit alle steder?

    #126532
    AnonymForfatter

    Bor der en person som er i RKI på din adresse? I så fald er der mange kreditgivere som kæder dette til dig – og herfor afslag.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.