Eik bank. Alt i en konto med kredit.

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88790
    AnonymForfatter

    Hej derude

    Jeg har et spørgsmål. Hvis man opretter en lønkonto med kredit hos eik bank, få man så automatisk kassekredit på 10.000 kr eller skal man søge om den efter man har fået oprettet sin lønkonto..

    Der står på deres hjemmeside, at som udgangspunkt, få man en kassekredit på 10.000 kr sammen med lønkonto.

    #126260
    AnonymForfatter

    Det er et tilbud. Man kan vælge at sige nej til det. Den gang det var SkandiaBank, havde de en regel om man kunne få en kassekredit lydende på ens bruttoløn.

    #126264
    thsvForfatter

    Jeps, hvis du er over 18 år, får du tilbudet om en kredit på 10.000 kr. på din konto. Du kan få kreditten op til husstandens månedlige bruttoindkomst, dog max. 100.000 kr. Der skal være lønindbetaling regelmæssigt på kontoen.
    Renten er pt. 10,75%, så det er ikke billigste mulighed på markedet, men har vel ikke den store betydning, når max. er kun 10.000 (hvilket vel typisk kan bruges til indkøb af hårde hvidevarer, ny computer eller fladskærm).

    Klip fra Eik bank:
    “Du skal have et Dankort eller et Visa/Dankort i Eik Bank
    Du skal have en sund økonomi og opfylde Eik Banks kreditpolitik
    Du må ikke være registreret hos Ribers Kredit Information
    Der skal være regelmæssig lønindbetaling på kontoen"

    #126280
    AnonymForfatter

    “Der skal være regelmæssig lønindbetaling på kontoen"

    Betyder det, at der lige skal gå løn ind på kontoen i et par måneder, før jeg kan få kassekredit, eller kan jeg få kassekredit med det samme..?

    Jeg får 24.000 kr efter skat, så skulle det ikke være noget problem..De kan tjekke mine lønsedler….:-)

    #126300
    AnonymForfatter

    Så kan du naturligvis få det med det samme, altså forudsat du ikke har en masse andet gæld andre steder og en overbelånt bolig.

    #126304
    MichaelForfatter

    Bare af nysgerrighed: Hvordan kan du have 24K efter skat når du har 35K før? Du har såvidt jeg kan se af den anden tråd kun en mindre gæld og derved et lille rentefradrag.

    Jeg har selv realkreditlån og en pæn høj løn, men får under halvdelen udbetalt, så jeg tillader mig lige at undre mig hvorfor du kun betaler knap 30% i skat. Selv min kæreste der er forholdsvis lavtlønnet betaler 35% af indkomsten i skat.

    #126308
    AnonymForfatter

    Det tænkte jeg også på….

    Der må være noget “rentefradrag" på noget gæld som trækker skatten ned.

    Hvis der eksempelvis er et stort boliglån, så er det måske ikke så underligt at man vurderer at økonomien ikke kan trække mere.

    #126310
    AnonymForfatter

    jeg har 35000 kr som brutto, men det er så eksl overarbejde, ekstra tillæg, bonus etc….Hvis jeg regner det med, så kan jeg nem komme op på 50.000 kr brutto, men det regner jeg ik med, for min løn variere op og ned heletiden, men som udgangspunkt ligger brutto lønnen på min. 35.000, og det er de tal jeg bruger, når jeg søger lån. Desuden har jeg 8900 i fradrag. 🙂

    #126314
    AnonymForfatter

    Ja okay, så passer pengene.

    #126318
    AnonymForfatter

    Så må Dhanni enten have mange børn eller meget langt til arbejde eller en kombination af begge dele, da man ellers ikke kan få et så stort fradrag, hvis ikke man har hus eller foretager ekstraordinære indbetalinger til pensionsordninger.

    Men da han søger “kontantlån", som han selv har kalder det eller jeg ville kalde dem “hurtiglån", så er det nok ikke pensionsindbetalinger, der giver det relative store fradrag.

    Jeg gætter på at bilen er brændt sammen og at der skal skaffes hurtige penge til en hovedreperation eller lignende.

    For at låne til småting som computere, fjernsyn, møbler er i mine øjne helt hen i vejret. Der siger min fornuft mig, at det er noget man sparer op til.

    Så Dhanni har givetvis fået en uventet regning, der skal betales, men han kan evt. prøve om denne ikke kan afdrages over nogle måneder, hvis han stadig ikke kan låne hverken i EIK eller andre steder.

    Held og lykke med dit forehavende og lad høre fra dig, når der foreligger nyt i sagen.

    #126322
    MichaelForfatter

    Du må da have enten voldsomme udgifter eller et ekstravagant overforbrug med den indtægt? Du burde have en pæn opsparing istedet for at søge lån. Med en indtægt på op til 50K burde det da være muligt at spare sølle 10K op?

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.