Boliglån og hvad dertil følger

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88788
    AnonymForfatter

    Jeg har igennem flere år brugt mybanker til forskellige opslag. Hvad bank skal man vælge, hvad % kan jeg forlange til lånene etc.
    Men nu er situationen at jeg ikke helt kan gennemskue mine næste muligheder. For de fleste vil det nok virke ret simpelt, men jeg har været en heldig uvidende person der har boet til leje indtil nu.

    Mig og min forlovede har valgt/overvejet at købe en lejlighed. Vi har fundet en lille køn en der ligger ret godt i forhold til fremtidig udvikling (gennemlæst byplaner osv.).

    Men hvad pokker skal jeg gøre når det gælder lån ?!?
    De lette tal er:

    Privat forbrugslån: 140.000
    Lejlighedspris: 875.000

    Derudover skal lejligheden ha lavet lidt ved sig. Indtil nu har håndværker overslaget lagt på ca 100.000 kr
    (skal siges at selv med alt lån tilsammen 975.000 er det stadig en ret billig lejlighed i forhold til markedet)

    Hvordan skal det belånes? Lige nu betaler vi 5.500 for at bo til leje og yderligere betaler vi 5.000 på vores lån. Og vi håbede at kunne måske lave det samlede låns afbetaling til ca 9.000 i måneden. Virker det her som en naiv førstegangskøber? Eller vil de 100+140+(875*0.20)=415.000 blive for dyre til at kunne betale sig? + er det muligt at måske låne pengene til fornyelse som kreditlån da det vil forøge værdien?

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.