“boliglån”

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88755
    AnonymForfatter

    Hej.
    Min kone og jeg købte hus i november. Vi havde ingen penge til udbetaling og lånte 80 % i totalkredit (gennem vores bank). Resten er oprettet på 2 lån. Begge på 180.000kr.

    Jeg har nu kigget lidt her på siden, og er nu blevet i tvivl om vi betaler en for høj rente. Vores rente på begge lån er 9.25%

    Ved ikke om det har noget at sige, men vores økonomi er iorden og har ikke andre lån i banken end til boligen. Ingen billån eller forbrugslån eller andet.

    Håber I kan hjælpe lidt da jeg synes det virker til at være en høj rente.

    #125828
    KFJForfatter

    Hej

    Ser her på siden Vistoft Sp.kasse og Swedbank som prioritetslån 6.14%, om det kan lade sig gøre, er måske værd at undersøge?

    #125830
    thsvForfatter

    Måske en lidt høj rente.
    Har I valgt afdragsfri realkredit?

    For ideen er jo, at man skal afdrage den dyre bankgæld først, men realkreditlånet skal værte afdragsfrit.
    Overvej osse muligheden af en kassekredit, da Danske Bank f.eks. tilbyder 100.000 på deres 24/7 konto til favorabel rente.

    Og bemærk, at omlægning af jeres boliglån vil være nye gebyrer og stempel-omkostninger, så undersøg hellere muligheden for hurtigere afdrag af disse.

    #125834
    AnonymForfatter

    Tak for jeres svar.

    Ja vi har afdragsfri lån på 6% fastrente. Har ikke så meget forstand på alt det her bank-halløj kan I nok høre.

    Så vi betaler kun af på de 2 dyre lån samt renter på realkreditlånet. Ved godt I herinde synes det er ret tåbeligt med et afdragsfrit lånt, men vi fandt vores drømmehus og var “nød" til at slå til 🙂

    #125886
    NultopskatForfatter

    Det er bestemt ikke tåbeligt med afdragsfrit kreditforeningslån, tværtimod er det tåbeligt at afdrage kreditforeningslån hvis man samtidig har andre lån..Det er da smartest at afdrage de højest forrentede lån først…

    #125898
    AnonymForfatter

    Jamen det lyder jo godt! Så gør jeg da lidt rigtig mht økonomien hehe.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.