Gebyr på Mastercard

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88753
    AnonymForfatter

    Hej alle.

    Jeg har en konto på NETeller med et såkaldt Neteller-Mastercard tilknyttet, således at jeg kan hæve mit indestående på den konto. Jeg går udfra at det virker på samme måde som et hvilket som helst andet mastercard udstedt i udlandet, med et kreditmaksimum på min kontos indestående, men jeg har nu nogle spørgsmål til de gebyrer jeg nok ikke slipper uden om at skulle betale, hvis jeg vil hæve penge i en hvilken som helst hæveautomat i DK.

    Jeg ved at Neteller tager 4$ pr. kontant-hævning i alle hæveautomater, uanset beløb. Jeg er så i tvivl om hvad der ellers bliver trukket? Min konto står i dollars, så der er vel nogen der har tænkt sig at tage et vekselgebyr af en art? I Danmark tager bankerne jo også 50-100 kr. hvis man vil hæve kontanter på et MasterCard, men jeg er jo så i tvivl om det går til udstederen af kortet, eller til den bank der nu har sat hæveautomaten op?

    Kort sagt. Hvor mange gebyrer skal jeg betale for at hæve fx. 500$, cirka 3000 kr. i en dansk hæveautomat med et udenlandsk mastercard og hvem skal have pengene? 🙂

    På forhånd tak for svar.

    KasperBW

    #125822
    AnonymForfatter

    Og 500$ er naturligvis omkring 2500 kr. – My bad

    #125824
    AnonymForfatter

    Du skal se på den prisliste du vel har fået fra det udenlandske selskab, som har udstedt dit mastercard eller evt. kontakte dem telefonisk eller pr. mail.

    Der bliver sikkert kun tale om et mindre kursfradrag i forhold til nationalbankens middelkurs på dollar på 1-2% af det hævede beløb udover hævegebyret på de 4 dollar.

    Og begge beløb opkræver dit kortseskab, men om så dette selskab kræver et mindre beløb retur af den danske bank, du har hævet pengene i ved jeg ikke, men det tror jeg næppe.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.