boligfinansiering

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #86918
    AnonymForfatter

    Hej!
    Er måske kommet i en tidsknibe. I fredags købte jeg min første ejerlejlighed, eller det vil sige, skrev under på købsaftalen og den er nu m in. Så ville jeg gerne have et fastforrentet obligationslån med mulighed for afdragsfrihed hvis jeg skulle få behov for det. Men nej nej sagde min kære bank-sælger, for det tilbyder den danske bank ikke lige nu da kursen er over 100 på 5%-lånene og de vil ikke lave afdragsfrihed på 4%-lånene som mange af de andre realkreditinstitutter vil, herunder BFR og Nykredit.
    Er det muligt at låne de 80% hos nykredit og så stadig låne det resterende hos Den danske bank, som jo ellers banker en i hovedet for at tage RD. Og hvor hurtigt kan det gå, skal nemlig allerede overtage lejligheden d.15 marts.
    Og er det muligt at presse ens bankrådgiver når de åbentlyst har nogen af de dårligste tilbud på markedet, føler nogen gange af de bare er sælgere og tror at man bare tror på alt hvad de siger(har flere gange oplevet at jeg har fået direkte forkert besked mht rente osv)
    På forhånd tak,
    Rikke

    #104738
    AnonymForfatter

    BRF 5% 2038 OA er under kurs 100.
    Måske skulle du skifte bankrådgiver!!!

    #104740
    AnonymForfatter

    Betyder det at de vil lave de fastforrentede 5%-lån, men ikke Realkredit Dk? Og jo, overvejer kraftigt(men er en smule stresset og presset tidsmæssigt) at skifte rådgiver
    Hilsen Rikke

    #104744
    AnonymForfatter

    Hej Rikke,

    Har lige fået oplyst hos RD at de tager hul på 2038 afdragsfri til en kurs lige under 100, så ring du og snak med dem

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.