RKI – den uendelige historie

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88714
    AnonymForfatter

    Kære alle,
    Har fulgt debatten om RKI registrerede på chatten herinde. Først vil jeg sige at jeg godt kan forstå at folk bliver trætte af at skulle svare på de samme spørgsmål hele tiden – istedet kunne spørgerne læse nogle af de eksisterende debatter og få deres svar der.
    På den anden side synes jeg det er lidt urimeligt at der i den grad bliver lukket ned for folk som sidder i fedtefaddet og beder om gode råd. Man må huske på at folk i nogle tilfælde er i en ulykkelig situation som de muligvis har bragt sig selv i men som de prøver at komme ud af.

    Min pointe er at hvis man ikke har lyst til at bruge sin tid på at forklare endnu en RKI registreret person hvad det handler om, står det en frit for at lade være.
    Det var bare det jeg ville sige – hej

    #125438
    KrisserForfatter

    Jeg kan ikke huske at have set nogen indlæg fra RKI-registrerede, som ikke er blevet besvaret med gode råd. Der har i flere af diskussionerne også været andet end gode råd, men sådan er det nu engang på internetfora. De gode råd der er blevet givet, har dog langt fra altid været det som spørger gerne ville høre. Dette er uheldigt, men det sidste RKI-registrede (eller nogen andre, for den sags skyld) har brug for, er at blive vildledt til handlinger der i sidste ende forværrer deres situation.

    #125444
    AnonymForfatter

    De dårlige betalere vil skide på gode råd, de vil kun bekræftes i at det er synd for dem, og så vil de vide, hvor de kan låne endnu flere penge.

    I de tilfælde hvor en RKI tråd er løbet af sporet, hvilket vil sige næsten hver gang, skyldes det at RKI-spørgeren hidser sig op, når folk siger, at løsningen på at komme ud af RKI er er betale sin gæld, eller tage kontakt til kreditor og lave en realistisk aftale.

    Og hvad skal man så egentlig gøre, for der er sgu ikke andre løsninger?

    Fat det dog!

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.