Rki problem

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88701
    AnonymForfatter

    Hej allesammen.

    Jeg vil starte med at sige at jeg godt ved at i har haft mange af disse indlæg. Men vil prøve at skrive et alligevel og håber på at ingen bliver sure.

    Jeg skylder ret så mange penge væk pga en dum x mand som har været ret så ond mod mig i mange år og den sidste tid af vores forhold tvang han mig til at lave en masse lån som så er blevet til gæld i rki nu (desværre) men det var umuligt for mig at betale af på det da vi gik fra hinanden. Jeg har to små børn og havde ingen arbejde på dette tidspunkt. Det skal så siges at jeg betaler 100 kr af på det meste af det ved godt at det ikke er så meget men har bare ikke mere at give af lige nu desværre.
    Mit problem er så at jeg gerne ville have det hele samlet et sted så det hele blev lidt nemmer. Er der nogle der ved om det er muligt at gøre sådan med en bank. den bank jeg har nu som er nordea vil ikke hjælpe mig.. så ville lige høre andre om de ved om det kan lade sig gøre.

    Men venlig hilsen

    helene

    #125158
    AnonymForfatter

    Realistisk set er det en nærmest umulig øvelse!

    1. Ingen banker yder lån til RKI-registrerede.
    2. Visse finansieringsselskaber yder lån til folk som står i RKI, såfremt låntager kan stille fuld sikkerhed for lånet.

    Du opfylder hverken 1 eller 2, og har derfor ikke en jordisk chance for at få et lån.

    Du har et cirkulært problem: Din bank vil ikke yde dig lån, fordi du står i RKI, og du kan ikke komme ud af RKI, så du kan få et banklån.

    10.000 vis af danskere har oplevet samme problemstilling, og den eneste løsning på problemet er simpelthen, at du låner beløbet af familie og venner, eller får nogen til at kautionere. Hvis du heller ikke kan de, så er der, sorry to say, simpelthen ingen løsning på problemet.

    #125168
    AnonymForfatter

    Måske har du mulighed for at opnå en gældssanering, da du skriver, at du skylder store beløb væk. Hvis du googler “gældssanering", kan du se om der er hjælp at hente for dig. Ansøgningsskema henter du i din lokale skifteret.

    #125182
    AnonymForfatter

    Kære helene1980

    Nej – personligt bliver jeg ikke sur når indlæg handler om RKI, da jeg ved det er et stort problem for mange personer.

    Men søde Helene —- At gå til sin bank og spørge om lån af et stort beløb og så kun kan afdrage 100 kr pr måned, er nok i overkantan af naivitet — for du kan vel ikke afdrage mere i banken end til dine kriditore.

    Med venlige hilsner Kimmer

    #125194
    thsvForfatter

    Hej Helene

    Det lyder for mig som den eneste vej ud af dit gældshelvede er en gældssanering. Som enlig mor med 2 børn er der nok ikke det store råderum i hverdagen. Så få en snak med kommunen om din situation, de kan nok se det urimelige i din situation.
    Men du må nok se i øjnene, at du kommer til at bo i lejebolig, sålænge gælden hænger over dig, men så kan du jo få boligsikring, og mon ikke at evt. institution til børnene er nærmest friplads, da din indkomst nok ikke er så høj.

    #125220
    AnonymForfatter

    hej helene
    jeg står osse i rki for 100000 og du skal eje hus bil eller båd for at kunne låne.en bank vil ikke da de ser rki som dårlig betalende så de vil ikke
    mvh camilla

    #125226
    AnonymForfatter

    RKI er dårlig betalende…..

    #125228
    AnonymForfatter

    ja er nogle af os men ikke når en ex har taget røven på en vel

    #125240
    AnonymForfatter

    det gør det ikke bedre – du er i rki fordi du har ubetalt gæld. Det er en ærgerlig måde at komme det på – men det er et personligt anliggende mellem dig og din eks.

    #125244
    AnonymForfatter

    Det er fuldkommen ligegyldigt hvorfor man er i RKI.

    Når man er i RKI, så skal man ikke låne mere, så sættes der en prop i, og det er meget effektivt.

    Det hele handler om statistik. At låne ud til en RKI registreret, svarer til at trække et lod i en tombola. Der er gevinst på 10% af lodderne, dvs. man får en fornuftig låntager, som betaler lånet tilbage, mens der er en nitte på 90% af lodderne, dvs. at låntager ender med at misligholde lånet.

    Begrundet i den statistiske overrepræsentation, vil banker og finansieringsselskaber ikke låne ud til nogen som er RKI-registrerede. Ex-mand, eller ej!

    #125252
    AnonymForfatter

    jeg er fucking ligeglad hvad du siger hold det for dig selv vi skal i rakkes ned men guides

    #125256
    Victoria27Forfatter

    Endnu en gang et RKI indlæg, med anmodninger om råd, skrevet på et ubehjælpsomt sprog. Suk.

    #125260
    AnonymForfatter

    Du er blevet guided…

    Lad være med at låne!

    #125292
    AnonymForfatter

    Jeg har nærlæst mit indlæg, og jeg kan overhovedet ikke se at jeg rakker dig ned.

    Jeg giver dig det råd, at det bedste du kan gøre er at forholde dig til realiteterne som er, at bankerne baserer deres udlånspolitik på solid statistik og brancheaftaler.

    Statistikkerne viser, at man i gennemsnit taber penge ved at låne ud til RKI-registrerede, og derfor har man indgået en brancheaftale, som siger, at den finansielle sektor ikke yder lån til registrerede.

    Jeg forklarer dig hvordan virkeligheden er, og så kan jeg simpelthen ikke få ind i mit hoved, hvordan det skulle være at rakke dig ned.

    Du bedste råd man overhovedet kan give dig, er at du begynder dig at forholde dig til realiteterne! Og realiteterne er, at banken ikke giver lån, fordi den synes det er synd for dig. Banken giver dig et lån, hvis den kan se en forretning i det, og har rimelig tillid til at du kan og vil betale lånet tilbage igen, og sorry to say, bankerne kan altså ikke se nogen god forretning i at låne ud til RKI-registrerede.

    #125298
    AnonymForfatter

    General – så snart at du fortæller “dem fra RKI" realiteterne (uanset måden) så føler de at du rakker dem da det ikke var det svar de havde ventet…..

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.