Ribers/RKI registrerede: Hold op med at bede om hjælp!

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 28 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88678
    AnonymForfatter

    Kære dårlige betalere. Vær søde at ikke bede om hjælp mere.

    I er jo fløjtende ligeglade med folks hjælp, I er kun interesserede i EN ting, og det er at låne endnu flere penge.

    “Jamen vi vil samle vores gæld, og spare penge"

    Gu fanden vil I ej! Hvis det endelig lykkedes for jer at få et lån til at samle jeres gæld med, så ville I bruge mindst halvdelen af pengene til pis og papir, for “vi har da råd til at gå på Jensens Bøfhus, når nu der står 25.000 kr på kontoen"

    Og så står I der, og I har måske nok indfriet en enkelt lille gældspost eller to for de penge I ikke nåede at bruge på tant og fjas, men en måned senere skal der afdrages 800 på det nye lån, og I har kun “sparet" 400 på de lån som I betalte ud.

    *FANFARE!* The story continues, dårlig betale, the extended experience, nu med masser af ekstra features.

    Men det var da sjovt i den uge hvor I havde masser af penge…

    #124766
    AnonymForfatter

    Slap dog af din paddehat.

    #124900
    AnonymForfatter

    Hvis vi lige trækker 20% fra retorikken, så er jeg enig med dig 😉 Jeg kommer aldrig til at fatte folk der lever på klods og tilmed tror at de kan låne sig ud af problemet…

    #125230
    AnonymForfatter

    Nej alle har ikke tænkt sig og bruge pengene. Jeg vil fx gerne have hjælp til hvordan man laver en akkord ordning. Jeg har ikke lige penge til advokat o.lign. Eller skulle jeg være heldig og kunne låne penge til at komme ud af rki, ville min bank komme til at administrere betalingerne, så jeg på intet tidspunkt selv ville stå med pengene!

    #125234
    thsvForfatter

    Når man først står i RKI er det jo typisk fordi man er en dårlig betaler, der ikke kan overholde sine aftaler om betaling.
    Min mor og far lærte mig som barn:
    “Sæt tæring efter næring"
    og
    “Køb ikke noget, du ikke har råd til at betale" (af på)
    Da min kone er opflasket med samme regler hjemmefra, kom vi faktisk meget sent ind på boligmarkedet, men vi kom dog lige ind inden det store opsving fra 2000 til 2005, men tro mig de første 5 år i egen villa var sure, dyrt realkreditlån, mange udgifter til reparationer.
    Så jeg mener helt klart, at har du optaget et lån du ikke kan betale, så er det vel fair nok, at du ikke kan låne flere penge.
    Og at kæresten får dig til at låne er jo ligesom dit eget problem, det ville jeg aldrig gøre. Hvis der er penge mellem parterne går forholdet i stå.

    #125236
    AnonymForfatter

    RKI er en stor gave til alle os, der godt kan finde ud af at betale hvad vi skylder.

    Hvis disse vekselryttere, bare kunne få lov at låne videre, skulle vi andre indirekte betale for dem gennem højere priser på lån, telefonregning osv.

    #125242
    AnonymForfatter

    Ja, det siger sig selv. Jo højere risiko jo højere rente.
    Bla. derfor er renter 35% i div. finanieringsselskaber og 1000 hos smslån (ingen kreditvurdering…)

    #125254
    AnonymForfatter

    Nu skrev jeg jo ikke noget om at låne penge, men bare hjælp til at få lidt styr på det. Få sat gang i at betale af, så man stadig kan leve. Jeg har ikke et ønske om bare at komme ud af RKI, og stadig have gælden, men vil meget gerne blive gældsfri. Og ville gerne have hjælp til at gøre det hele mere overskueligt…Hvad fanden er der forkert i det???

    #125262
    AnonymForfatter

    Hvorfor er det så vigtigt for dig at komme ud af rki når du ikke skal låne?

    #125264
    AnonymForfatter

    det er vigtigt for mig, da jeg har rettet op på mange andre ting i mit liv og gerne vil af med min gæld..og derved følger jo at jeg kommer ud af rki. Jeg vil gerne af med det stempel at være en dårlig betaler, da det ikke er tilfældet længere. Bliver slettet i rki om 1,5 år, men ville da være rart og være gældsfri. Det er det der er vigtigt for mig.

    #125268
    AnonymForfatter

    Jeg mener ikke man skal lægge så meget i RKI. Der er mange gode betalere som havner der pga såkaldte pengehajer som hæfter sig med nogle regninger til folk som aldrig har bestilt noget. Kender selv til Bonnies som bare de en gang kommer i nærheden af ens adresse så er man på den. Så sender de ubestilte tidskrifter som følges af regninger og rykkere og til sidst inkasso. Har men uheldigt været på ferie o.l. så er men registeret. Det samme fidus med reklamehajer og postordrefirmaer m.m. Så RKI ikke er så pålidelig som den skulle være. Ikke i alle tilfælde. Med venlig hilsen daggry.

    #125270
    AnonymForfatter

    Vrøvl.

    Bonniers kan ikke bare sætte dig i RKI for et beløb du ikke anerkender at skylde.

    Send et rekommanderet brev til RKI, hvori du meddeler, at du ikke anerkender at skylde pengene, og at Bonnier må indbringe sagen for domstolene, såfremt de mener at have noget tilgode.

    Herefter er RKI forpligtet til at slette dig indtil der er faldet dom i fogedretten.

    Så igen, du havner kun i RKI, hvis du reelt skylder pengene!

    #125302
    AnonymForfatter

    Vidste ikke at RKI skal have en dom. Men at rykker kommer og at de truer med RKI selvom man ikke bestilt en skid – det gør det.
    Til Bonnies skrev jeg at jeg ønske at blive slettet fra deres samtlige registre (for ligesom stoppe deres fidus) men de blæser på mig. Læste på nettet at der er mange der har samme problem.
    Nej, jeg står ikke på RKI, men var bange at det sker når “hajerne" går til værks og påstår at de har leveret det og det. Men de har ingen underskrevet aftale med mig så jeg bruger din råd, og lade dem sagsøge mig i stedet (:D).

    #125304
    AnonymForfatter

    Proceduren, er såvidt jeg ved denne her.

    Lad os tage et eksempel.

    1. Sonofon sender dig en telefonregning på 24.719 kr, fordi de mener du har brugt mobilt internet i Sverige.

    2. Du gør indsigelse, fordi du ikke har været i Sverige, men kun brugt internettet i Greve, hvor telefonen må have fanget en Svensk mast.

    3. Du betaler ikke og Sonofon beder derfor RKI optage registrering.

    4. RKI sender dig et brev om at deres kunde, Sonofon, har bedt dem om at optage registrering for et beløb på 24.719 + påløbne renter.

    Her har du to valg.

    1. Du kan acceptere regningen og registeringen.

    2. Du kan sende RKI et anbefalet brev, hvori du meddeler, at du ikke anerkender at skylde beløbet, og at Sonofon ikke med baggrund i dansk ret kan indkræve et sådant beløb. Du kan fx skrive sagen er indbragt for teleankenævnet.

    Herefter har Sonofon 2 muliger:

    1. De kan fastholde du skylder pengene, og indbringe sagen for fogedretten, som så vil tage stillig til om der foreligger pengeskyld.

    2. Sonfon kan erkende de ikke kan komme igennem med kravet, opgive og afskrive beløbet.

    Som sagt,

    Man havner kun i RKI grundet passivitet eller fordi man reelt har misligholdt sin gæld.

    Det er klart hvis du ikke foretager dig noget, og bare smider alle rykkere væk og ikke reagerer på RKIs breve, så bliver du naturligvis registeret, men selv efter der er optaget registering, kan du skriftlit bestride at skylde beløbet, og så skal RKI efter dansk lov, straks slette dig ind til, fogedretten har fastlagt, at fordringen hos Sonofon er reel.

    Sådan fungerer tingene!

    #125306
    AnonymForfatter

    For lige at skære det ud i pap:

    RKI skal under erstatningsansvar sende dig en skrivelse, hvori der står at et firma, fx Bonnier, har bedt om at få foretaget registering på dig.

    Hvis RKI blot optager registrering, uden først at give dig mulighed for at gøre indsigelse, så ifalder RKI erstatningsansvar. De skal simpelthen betale for alle de direkte og indirekte tab du måtte lide på grund af fejlregistreringen.

    Af samme grund kan du være 100% sikker på du ikke er registreret i RKI, før du har fået et brev fra dem.

    Vi lever altså ikke i en banarepublik.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 28 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.