Fast ejendom – Kæresten flytter ind !!!!

Viser 3 indlæg - 16 til 18 (af 18 i alt)
  • Indlæg
  • #126138
    ToftenForfatter

    Min kæreste og mig har siden sidste indlæg (31.07.2008) løbende drøftet vores bolig-flytte-sammensituation. Vi besluttede os for, at drøfte sagen (mulighederne) med en advokat (rådgivningstimen kostede 950 kr. incl. moms) – de penge føler vi begge har været godt givet ud.

    “Forslaget" som advokaten anbefalede var en 50/50-ordning i forhold til huset + en samejeenskomst.

    Friværdien i min ejendom er ca. 375.000/400.000 kr. som tidligere skrevet i mit indlæg. Og her anbefalede advokaten at min kæreste betaler mig 175.000 kr. for at komme med i huset. Dvs. jeg får beløbet og hun overtager halvdelen af gælden (de 800.000 kr.). Hvad jeg ikke vidste tidligere, var at min kæreste kan lægge dette beløb uden låntagning (!).

    Vi er bekendt med omkostningen ved at skødet skal skrives om og udgifterne til udarbejdelse af en samejeoverskomst og advokatrådgivning (anslået max. 15.000 kr. incl. stempelafgift og moms.

    Vi har ikke besluttet os endnu, men hvad siger nogen af Jer til ovennævnte model ?

    Toften

    #126146
    AnonymForfatter

    Din kæreste skal så samtidig opsige sin LEJEkontrakt.

    Et lille praktisk tip: Vær omhyggelig med ikke at lave stavefejl i overskriften til jeres samEJEkontrakt.

    Øv – undskyld

    #126164
    ArnieForfatter

    Jeg ville overveje om ikke det alligevel var tid til at omlægge lån, så kan i måske spare nogle omkostninger.

    F.eks. kun i nedbringe lån med f.eks. 150.000 som din kæreste har og derved få kortere løbetid eller mindre afdrag.

Viser 3 indlæg - 16 til 18 (af 18 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.