Bankers økonomiske krise

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88645
    AnonymForfatter

    Jeg har et større beløb stående i Nykredit Bank.
    Jeg ved, der er en garanti på 300.000 kr. for ens indestående i en bank. Gælder det også Nykredit Bank, som jo ikke er en almindelig bank mht. aktier osv.
    venlig hilsen
    eli

    #124376
    AnonymForfatter

    Ja det gælder alle danske pengeinstitutter.

    Og jo Nykredit Bank er en ganske alm. bank.

    #124388
    AnonymForfatter

    Ja indskydergarantien dækker op til 300.000 kr af kontant indestående (også for nykredit bank) men mht. aktier i depot er jeg i tvivl om hvorvidt man får dækket sin aktie beholdning ved et krak.

    #124390
    NultopskatForfatter

    Den er tricky med aktier. Aktier er ikke dækket af indskydergarantifonden, simpelthen fordi de ikke bliver berørt af evt. bankkrak.
    Aktierne er jo dine og ikke bankens.
    Problemet er bare at sålænge konkursbehandlingen er i gang, kan du ikke sælge dine aktier…hvilket kan være surt show, hvis der er udsigt til kursfald eller du gerne vil indkassere en gevindst…;o(

    Endnu værre hvis det er terminshandler, optioner eller lign.. så risikerer du at de blot udløber uden du får evt. gevindst.

    #124392
    AnonymForfatter

    tror ikke du skal være nærvøs for om Nykredit går på R.Ø.Ven…..

    #124394
    AnonymForfatter

    Jeg tror heller ikke du skal være nervøs, af to årsager.

    1. Nykreditkoncernen lader ikke ikke Nykredit Bank gå konkurs, hvis bankforretningen kommer problemer. Det ser grimt ud at lade banken falde, og skaber mistillid overi realkreditdelen.

    2. Foreningen Nykredit, som ejer 88% af Nykreditkoncernen er en gigantisk herrløs pengetank med astronomiske summer på bogen. De bliver de sidste i Danmark, som ikke kan betale. Således falder Danske Bank længe inden Nykredit.

    #124526
    AnonymForfatter

    Er det per konto eller per bank?

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.