vil ud af rki hvad skal jeg gør

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 26 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88644
    AnonymForfatter

    hej alle derud jeg er en fyr på 20 år
    jeg har meget gæld jeg stå i rki med 3 frimer
    og så har jeg gæld for 20000kr som jeg ikke stå i rki for men jeg har kun 5000år om måndet
    nogle der kan hjlæp mig hilsen mig

    #124370
    AnonymForfatter

    Det bedste du kan gøre, hvis du står i RKI, er at skabe dig et realistisk overblik over dine muligheder.

    Dybestset har du 3 muligheder:
    1. Forøg din indtægt og betal dine kreditorer en efter en.
    2. Reducer dine udgifter og bruge besparelsen til at betale af på din gæld.
    3. Erkend at du ikke kan skabe yderligere indtægter og ikke kan reducere dine omkostninger, og derfor ikke kan betale din gæld og komme ud af RKI. Indret herefter dit liv efter at du aldrig mere kommer til at låne og aldrig kan komme til at eje fast ejendom, eller andre ting kreditorerne kan gøre udlæg i.

    #124374
    AnonymForfatter

    men kan jeg aldig kom til og låne igen også når jeg er kommet ud rki en gang

    #124438
    KrisserForfatter

    Selv om din RKI-registrering udløber, skylder du stadig pengene.

    #124446
    AnonymForfatter

    hvad så når jeg har betale alt hvad jeg skylder og ikke stå i rki kan man så få dankort og de ting man hvade før

    #124450
    AnonymForfatter

    Ja hvis du betaler din gæld ud af verden – så kan du selvfølgelig.
    Hvis ikk i din nuværende bank,så i en anden 🙂

    #124452
    AnonymForfatter

    Nu ved jeg jo selvf. ikke hvor meget der står registreret af kroner øre hos rki, for du nævner jo kun den gæld du ikke står med.
    Men 20000 er jo ikke nogen herregård, der er jeg sikker på i kan finde en rimelig løsning som du så SKAL overholde for ikke at få yderlige registreringer!!!
    Men du må have dig et fritidsjob til gælden 🙂

    #124472
    AnonymForfatter

    jeg stå kun i rki med 7000kr men er det dumt og betale det
    fordi jeg skylder over 20000ke som jeg ikke stå i rki for

    hvad kan jeg så gør

    #124488
    AnonymForfatter

    Det klogeste ville nok være betale af på de 20.000 inden de ryger til RKI også, ville da være ærgeligt.
    Derefter burde du vel kunne lave en aftale med dem som har smidt dig i RKI, de fleste vil sikkert gerne godtage at fjerne din registrering – hvis du selvf. overholder betalingerne!!

    Skynd dig at få betalt din gæld ned inden den blir større, tro mig – en registrering blacklister dig totalt!!!

    Jeg har selv været igennem det, men har kæmpet mig ud af det, netop fordi man kan absolut ingen ting!!!

    #124490
    AnonymForfatter

    ja det er rigtg nok men jeg kan jo ikke betale dem alle i det jeg kun har 5000kr o måndert der jo ikke så meget vil så gerne ud af rki fordi man kan ikke en gang få en ny bank eller mobil net som man ta med over alt hvis man stå i rki øv øv

    #124498
    AnonymForfatter

    Lån pengene af dine forældre.

    #124690
    AnonymForfatter

    nu når jeg står i rki kan jeg så ikke aftle med dem som har sat mig i rki om af slette mig ímens jeg betler dem fordi det er surt og ikke kan lave noget fordi har kun 5000kr om måndet
    og det er jo ikke meget til og betale dem skylder jeg har 8 inkasso der vil ha ders penge men jeg kan ikke betale dem alle på en gang

    nogle der kan hjælp mig med nogle god råd

    #124692
    AnonymForfatter

    1) Find dig et andet og mere løngivende arbejde evt. gå med aviser om natten også !
    2) Glem alt om fornøjelser, indtil gælden er betalt
    3) Hvis du ryger, drop smøgerne og alle drikkevarer på flasker, selv drikker jeg vand fra hanen.
    4) Indskrænk dit privatforbrug til mindst mulig, det kan lade sig gøre, men det er surt.

    #124694
    AnonymForfatter

    det er så simpelt, få et job! man kan altid tjene penge, spørgsmålet er om du gider og vil!?! man kan altid få et job som giver min. 18.000,-kr om månden brutto ufaglært og så se for hel… at betal af på den gæld, det er jo penuts…20.000+7.000=27.000= under 1000,-kr pr. månede.

    #124700
    AnonymForfatter

    Hvad mener du helt nøjagtigt, når du siger, at du ikke “kan lave noget" fordi du er i RKI? Hvad er det for nogle ting RKI forhindrer dig i at gøre?

    Nej, du kan ikke oprette et mobiltelefonabonnement og købe en smart telefon på afbetaling/med tilskud , men det er kun godt, for så risikerer du ikke at pludselig skylde en masse penge for det også. Behold din nuværende telefon med taletid og tak RKI for at hjælpe dig med at ikke komme i yderligere uføre.

    Du kan heller ikke leje skrammel hos L’easy. Det er også godt. Det er alt for dyrt. I stedet for af afdrage på et fladskærms tv til 5.000 så behold dit gamle tv eller køb du brugt til 500 og glæd dig over at du har et tv som er betalt.

    Dankort kan du ikke få, men det vil du alligevel ikke kunne styre, og man kan sagtens klare sig med hævekort. Skal du købe noget online må du bede en ven, som har dankort, om at betale for dig, men FØRST når du har betalt din ven forud! Ikke noget med “jeg betaler til den første"!

    Og du kan heller ikke låne penge til at rejse for eller hvad du nu gerne vil. Men du KUNNE vel for Guds skyld aldrig drømme om at låne flere penge?!?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 26 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.