7,5mio kr ???

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88625
    AnonymForfatter

    hej med jer

    jeg er ny her og jeg har lige et spørgsmål…

    hvis jeg nu har 7,5 mio kr jeg gerne vil ha mest muligt afkast på, men går med “livrem og seler" hvad skal jeg så smide dem efter hvis jeg vil ha mere end 6-7 % p.a. på en aftale indskuds konto??

    med venlig hilsen

    og nej jeg står ikke i rki 🙂

    #124124
    AnonymForfatter

    Du siger det selv…

    Man kan ikke både gå med livrem og seler og samtidig opnå et afkast over 7%. Det er umuligt.

    #124138
    AnonymForfatter

    Med 7,5 mill. ?
    Da markederne brister for tiden invester i korte obl. i næste halve år indtil omx-indekset er nået ned omkring 350
    Så kan du invester i aktier . Når bunden er nået vil der være stigniger de næste 6 – 7år. Så bred investeringer ud over de forskellige sektorer.
    Eller brug pengene til forbrug.
    Du kunne komme ud for en ulykke i morgen – så ville det være ærgeligt ikke at have fået fornøjelse af sine penge – Penge har bedst af at blive brugt med måde. Invester dem i arbejdspladser , der gør gavn for andre mennesker – men gør det med omtanke.

    #124152
    AnonymForfatter

    7,5 mio!?

    Så tror jeg ikke du skal spørge os…. Tag du kontakt med en bank. ;o)

    Men korte obligatiner er 100% risikofrie – hvis du holder dem til udløb og så er der dejlige skattefrie kurspoint at hente..

    #124162
    JydenForfatter

    Jeg kunne aldrig drømme om at få råd fra en bank og slet ikke alene, men ville i givet fald tage en helt uvildig rådgiver eller revisor.

    For ca. 12 år siden skippede jeg al rådgivning fra banker efter enorm dårlig rådgivning fra Danske Bank og Jyske Bank der kostede mig flere hundrede tusinde kroner. Det tog tid selv og sætte sig dybere ind i sagerne, men siden har jeg handlet obligationer og aktier flere hundrede gange, og det har jeg ikke fortrudt et sekund, og jeg havde ikke været hvor jeg er nu hvis jeg ikke havde taget sagen i egen hånd.

    #124166
    AnonymForfatter

    hej alle

    tak for de mange svar, det var også det jeg tænkte selv, men var ikke 100% sikker på om der evt. fandtes nået alternativ…

    mht. de korte obligatiner, hvad giver det p.t. i afkast hvis jeg evt. tog dem med udløb i jan. 09 ? og hvad så i jan. kan jeg så få nogle med udløb i jan. 2010? alt efter hvordan markede ser ud til den tid serfølig.

    hvad hvis jeg valgte at smide “selerne" og kun ha “livrem" på, jeg mener, jeg vil godt op på et hjøre afkast men ikke nogle stor risiko og gerne med et årligt afkast, nok rimelig kort sigtet men evt. lang sigtet også? er ikke helt vild med tanken om at lægge det hele i aktier, måske 1,5 – 2,5 mio i aktier og resten???
    ( tror ikke på at c-20 kommer helt ned i 350 igen, og vestas er fløjet selv om jeg godt ville ha været med fra kurs 75,-kr 🙂 )

    #124168
    AnonymForfatter

    p.s. glemte lige og spørge om det ikke var en ide at veksle dem til doller og evt købe nogle ferie huse i florida, dolleren er jo i rekort lav kurs og bolig markede i usa er jo også banket i bund, så en artikkel på børsen.dk den anden dag hvor heldige invester havede købt huse med en udbuds pris på 200-300.000 usd til mellem 65-120.000 usd, hvis man siger at markede i usa kun stiger med 20% over de næste 10 år så går man vel ikke galt i skoven, og hvis valutaen stiger snakker vi vel om at den skal op i mellem 6-7 kroner igen = mellem 20-40% stigning?? eller skal man holde sig væk?

    #124170
    AnonymForfatter

    Tal evt. med Nordeas privatbanking… hvis du har 7,5 mil til investering… de virker flinke…

    #124176
    AnonymForfatter

    Tror ikke jeg p.t. ville turde at investere i det amerikanske ejendomsmarked, imens finanskrisen raser for fuld styrke.

    Så kontakt du hellere et par af de store banker, og få nogle tilbud du kan sammenligne.

    Men husk din sunde fornuft – banken SÆLGER investeringsprodukter.

    #124300
    AnonymForfatter

    takker for alle svar

    jeg stikker lige en finger i jorden…

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.