Manglende information om udgift ved køb af ejendom

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88623
    AnonymForfatter

    Hej

    Jeg oplever for tiden mange finurlige ting fra bankens side, ved køb af ejerlejlighed. Pludselig stod min køber konto i minus, det viser at RD havde trukket 25.000kr for “sikkerhed til ejerforening" – Dette havde min rådgiver ikke taget høje for i det tilbud han præsenterede os for, og som vi accepterede.

    Lidt fortørnet, spurgte jeg hvorfor. Og fik direkte at vide at de havde overset udgiften; “Disse bestemmelser er forholdsvis nye hvorfor vi ikke var opmærksom på det". Venligt nok fik jeg tilbudet om at kunne forhøje mit boliglån med beløbet uden at betale gebyr.

    Kan det virkeligt passe at man som kunde betaler (dyrt) for den såkaldte rådgivers inkompetence. Har i oplevet noget ligende? Jeg synes banken burde refundere beløbet, hvad synes i?

    Takker.

    #124104
    AnonymForfatter

    Du har naturligvis ret til at indbringe afgørelsen til pengeinstitutankenævnet, men i og med banken har tilbudt dig at sløjfe gebyret, har de jo allerede stillet dig lige så godt, som hvis de havde håndteret sagen rigtigt fra start, og indregnet de 25.000.

    Ydermere er beløbet klart under bagatelgrænsen. Den forrykker ikke forudsætningen bag din økonomi væsentligt.

    Jeg synes din bank har behandlet dig pænt.

    #124148
    AnonymForfatter

    Ja, det har de…

    De har stillet dig på fuldstændigt samme måde som hvis det var lavet rigtig fra starten.

    Den nye SDRO regel betyder – desværre også – at man skal respektere foranstående prioriteter fuldt ud. Før i tiden kunne man bare respektere 0 kr.

    #124150
    AnonymForfatter

    Ps.

    Det er ikke en udgift men et ejerpantebrev til foreningen så de er sikret hvis ikke du betaler fællesudgifter.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.