Roskilde Bank

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88622
    AnonymForfatter

    Ja, så skete det desværre igen…..

    Er der nogle der kommer med et gæt på næste bank?

    Amagerbanken – 34,6
    Forstædernes Bank – 29
    Skælskør Bank – 17,2
    Aarhus lokalbank – 40,9
    Fih – 47
    Fionia Bank – 28,1

    Tallet viser bankens udlånsprocent til ejendomssektoren….

    Og lige en ting for at forhindre nogle indlæg: “Bankkunderne i Roskilde Bank behøver ikke at frygte for deres opsparing på indlån. Det er kun aktionærerne, der taber penge."

    #124076
    AnonymForfatter

    PS. Listen er ikke udtømmende….!

    #124090
    AnonymForfatter

    Mit bud i risikoprioritetet rækkefølge:

    1. Fionia Bank
    2. Amagerbanken
    3. EIK Banki (koncernen)
    4. Forstædernes Bank
    5. Århus Lokalbank
    6. Vestjysk Bank
    7. Skælskør Bank
    8. FIH

    #124092
    AnonymForfatter

    !!!Skræmmende ikke!!!?

    #124098
    AnonymForfatter

    Både ja og nej.

    Det går heftigt for sig i øjeblikket.

    Der kommer en række konsolideringer i sektoren hen over de næste 18 måneder, men der er heldigvis så langt mellem “solvenskravet" og “at egenkapitalen går i nul", at det er meget sjældent en bank går ned og taber mere end egenkapitalen.

    Derfor kan man sige det er en gratis omgang for regeringen at træde hjælpende til.

    På den baggrund er jeg egentlig også lidt ligeglad med om min bank hedder EIK-bank om 18 måneder, eller den fx er overtaget af Handelsbanken.

    Det centrale er at renten er i orden, ellers flytter jeg bank igen, som jeg har gjort flere gange før.

    #124100
    KFJForfatter

    Og………Hr General, må man være så personlig at spørge til hvem du/I har været mest tilfreds med, er måske eet hypotetisk spørgsmål, an på hvad man bruger banken til
    Fortsat God Sommer til alle!!!!

    #124102
    AnonymForfatter

    Bemærkning til Generalens liste:

    Amagerbanken har idag meddelt, at den forventer et bedre 1. halvår 2008 end først budgetteret. Så måske er der en opjustering på vej derfra.

    #124106
    AnonymForfatter

    Roskilde Bank sagde også for en uge siden, at det hele så lyst ud.

    Helt ærligt, så tror bankerne har meget travt med at “tale krisen ned" og undgå “run på banken".

    Amagerbanken har ca. 9 mia. kr ude at svømme i investeringsejendomme og projekter, som i mange tilfælde et overbelånt med 50% af den realistiske realisationsværdi. Hvis banken blot skal nedskrive 15% af udlånet, så kan de ikke længere opfylde solvensen. Nedskrivningerne kommer måske ikke lige i 2. kvartal, men flere eksperter har vurderet, at det først er i 3 og 4 kvartals termin det begynder at gå rigtigt ondt “ejendomsmatadorerne". Vi skal derfor frem til 1 kvartal 2009, før man kan vurdere, om Amagerbanken slipper levende fra det.

    Jeg er stadig meget skeptisk overfor Amagerbanken. Det er en meget stærk kandidat til “næste krak".

    #124116
    AnonymForfatter

    De største bank-aktiefald fredag den 110708:

    1
    Roskilde Bank
    75,00 slutkurs
    -47,92%

    2
    Amagerbanken
    145,00
    -15,70%

    3
    Forstædernes Bank
    81,50
    -14,66%

    4
    Hvidbjerg Bank
    90,00
    -14,29%

    5
    Bonusbanken
    16,00
    -13,51%

    6
    Eik Banki
    227,00
    -8,47%

    7
    Spar Nord Bank
    70,50
    -6,62%

    8
    Vestjysk Bank
    170,00
    -6,59%

    #124118
    AnonymForfatter

    Har tjekket EIK Banki’s regnskab.

    Deres udlån er tæt på 100% fundet med indlån.

    Derudover er deres egnekapital næsten lige så stor som Amagerbankens, trods deres udlån kun udgør 1/3.

    På den baggrund vil jeg faktisk vurdere, at EKI Bank er en defensiv og sikker bank.

    #124222
    AnonymForfatter

    Hr general.
    Har de checket den gamle Skandiabank eller hele koncernen ?
    Vist så det posetivt ud i Skandia, de var nok den mest defensive bank man kan forestille sig, men det er Eik bank bestemt ikki.
    Koncernen fattes penge i stor stil, og oppå på øerne er de begyndt, Eik altså, på at få kunderne til at tage realkredit lån istedet for banklån som er det mest normale deroppe, dette for at forbedre solvensen.

    #124224
    AnonymForfatter

    Det vil sige at en kunde der optager et realkreditlån istedet for et banklån, flytter lånet fra Eik over i BRF som er Eik´s samarbejdspartner deroppe.

    #124230
    AnonymForfatter

    Det er ud fra tallene i EIB Banki koncernen Q1 2008.

    Udlån 15,9 mia
    Indlån 13,1 mia
    Efterstillede indskud 0,5 mia
    Egenkapital 2,1 mia
    Udlån eksponerede mod ejendomssektoren: 1,9 mia.

    * Udlån ifht. indlån: 1,21 (til sammenligning ligger Roskilde Bank på 2,11 gange)
    * Udlån ifht. egenkapital: 7,53 gange (til sammenligning ligger Roskilde Bank på 12,2)
    * Endelig udlån i forhold til indlån+egenkapital (EIK Banki 1,05 mod Roskilde Bank 1,80)
    * EIK Banki har samlet 12% af sit udlån i ejendomssektoren. Det er på linie med fx Danske Bank. De vækstivrige banker, som Amagerbanken, Forstædernes Bank, Roskilde Bank, Århus Lokalbank ligger og roder et sted mellem 35-40% eksponering.

    Så alt i alt: På alle væsentlige parametere er EKI Banki en konservativ forsigtig bank.

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.