EIK Bank og BRF Bank

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • HeineForfatter
    Indlæg
  • #88618
    HeineForfatter

    Hvad har Eik Bank og BRF bank med hinanden at gøre?
    Brugerfladen af deres respektive netbanker er stort set ens. Udseendet er en lille smule forskelligt, men alle menupunkter er ens og hedder også det samme i begge banker.
    Har de bare samme IT-leverandør eller har de en anden forbindelse?

    Hvis de ikke er forbundne på nogen måde, så burde én af dem klage over det designmæssige genbrug.

    #123986
    AnonymForfatter

    De har nok begge outsourcet hjemmeside- og/eller netbankfunktionaliteten til en fælles udbyder.

    Eik-bank, har også fuldstændig samme netbank som fx Sammenslutningen af Danske Andelskasser.

    #123988
    JydenForfatter

    De kører begge to som så mange andre banker på BEC – Bankernes EDB Center, og derfor ligner de hinanden. Jeg synes dog BRFs er bedre end EIKs f.kes. for så vidt angår “Kontovilkår" og deraf følgende renteoplysninger.

    #123994
    thsvForfatter

    Ligeledes ligner FIH-bank Eik til forveksling, så er formentlig bare det samme program, der ligger bag.

    #123998
    AnonymForfatter

    Hmm, får man netbank hos BRFbank? Jeg fik kun oplyst mit kontonummer…

    #124000
    HeineForfatter

    BRF Bank har klart de bedste indlånsrenter og betingelser.
    Bortset fra det, er design og betjening i begge banker lige dårlig. Men det siger jo sig selv, når de benytter samme leverandør af netbank.
    Det giver mig også svar på, hvorfor det er stort set umuligt at komme igennem med kritik og ændringsforslag til Eik Banks netbank; de er jo ikke selv herre over det, men skal have alle andre med på ændringerne.
    Jeg fik fat i en tekniker (via EIK Bank), som jeg bl.a. forslog at de skulle ændre “log af", så man ikke blev bedt om en bekræftelse hver gang, men bare straks blev logget af.
    Han var helt enig, og havde selv foreslået det et par gange gennem det sidste års tid, men intet er hændt.
    Jeg ved ikke om BRF Bank er helt så dårlig som EIK, da jeg kun har én stor postering hos dem, så jeg kender dem ikke så godt, men EIK Banks netbank er blevet totalt ringe efter overtagelsen af det tidligere Skandiabanken, som fungerede meget bedre.
    Et eksempel er, at man nu ikke kan scrolle med musens hjul længere.
    Og hvis man har scrollet lidt ned i oversigten over posteringer og så vælger at lave en betaling, så ryger man ikke op øverst på siden med det resultat, at man først tror, at der mangler et sted at skrive beløbet ind, men så opdager man, at man blot skal scrolle op på siden manuelt. Og der er masser af andre uhensigmæssigheder, og hvis det passer, hvad I skriver om at de deler samme udbyder af netbank, så går det jo ud over rigtigt mange mennesker.
    Jeg bruger mange netbanker som erhvervsdrivende, og Danske Bank er i mine øjne (betjeningsmæssigt) langt den bedste, må jeg desværre indrømme, for mht. kundebetjening kan jeg langt, langt bedre lide Eikbank

    #124002
    HeineForfatter

    Først får man en konto, dernæst kan man bede om at få netbank.

    #124054
    AnonymForfatter

    Da jeg oprettede min konto i BRF bank fik jeg først kontonummer og så gik der en 3-4 dage hvorefter oplysninger om netbank og login-nummer kom med posten – hos brf er login og kontonummer nemligt forskelligt.

    mvh /

    #127752
    AnonymForfatter

    Man kan godt scrolle med musen på Eik bank, – man skal blot flytte musen ud til højre, når man gør det.

    #127806
    coxweliForfatter

    de samarbejder om realkredit.
    EIK Bank giver højere rente på indlån hvis de får lov at formidle dit realkreditlån gennem BRF Kredit.
    Om der er yderligere samarbejder ved jeg ikke…

    Bjarne

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.