Så er FIH pro 12 mdr. faldet til 5,9 %

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • thsvForfatter
    Indlæg
  • #88610
    thsvForfatter

    Gældende FIH pro-rentesatser:
    FIH PRO DtD 4.50%
    FIH PRO 1 5.40%
    FIH PRO 3 5.90%
    FIH PRO 12 5.90%

    Mon ikke det betyder, at den værste krise er ovre, og at renten vil stabilisere sig på et lavere niveau, nu hvor ECB har meldt ud, at de ikke forventer flere rente-stigninger foreløbigt.

    #124048
    AnonymForfatter

    Så hedder den igen 6,00% i rente ved binding i 12 mdr.

    Forstår ikke helt hvorfor FIH Bank bruger så meget energi på konstante små renteændringer.

    #124058
    JydenForfatter

    Det er vel ligesom med aftaleindskud i andre banker, at man regner med små marginaler og ændrer renten ofte hver dag. Deres grundkonto DtD har de jo ikke ændret på, men kun aftaleindskudene, og det finder jeg helt naturlig, og det er jo en helt fin måde det er lavet på, så man ikke skal ud og indhente tilbud osv. inden man kan komme af med pengene. Ros fra mig til FIH

    #124064
    AnonymForfatter

    Tjah! Og det kan man så tage til efterretning eller lade være med.

    Sådan ligesom Mybankers ‘Lad bankerne byde på dine penge!’

    Den gode gamle; ‘Tilbud og efterspørgsel’-regulering af pengemarkedet.

    Nu den 14. kan jeg se resultatet af min binding af 300.000 i tre måneder til 5,5%.

    Skal jeg så geninvestere til FIH PRO 3 5.90% – altså hvis den procentsats ikke er ændret i dag, eller i går, eller i morgen.

    Det var sgu nemmere dengang jeg var lidt af en en fattigrøv. Ingen investeringsproblemer dengang.

    #124070
    thsvForfatter

    Se andre tråde ang. dette emne.

    Dit næste træk kommer an på, om du har positiv eller negativ kapital-indkomst. Ved negativ kapital-indkomst (realkreditlån), så er aftale-indskuddet ok. Har du positiv kapital-indkomst (reel formue), så er investering i 2% obligationer, der udløber til nytår bedre, da du udover kuponrenten, opnår en skattefri kursgevinst på ca. 1,3 %, og dermed en reel rente på 6,5-8 % afhængig af din personlige indkomst.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.