F5

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88595
    AnonymForfatter

    Hej allesammen .
    Jeg har købt et hus i 2003 og jeg valgte et F5 lån , idet renten var meget lav, 3%
    i 2008 valgte jeg at fortsætte med et F5 igen med en rente på 4.7%
    Nu ved jeg ikke om det var en god ide …Jeg kan se at den faste rente et på 7%…og jeg ved ikke hvad fremtiden vil vise os….
    Men jeg kunne tænke mig at spørge nogle af Jer om det kan betale sig at røre ved det type lån jeg har ligenu d.v.s F5 eller ej??
    Skal jeg omlægge lånet eller skal jeg lade være med det.

    Min bank rådgiver sagde at det type lån jeg har, kan ikke overvåges???

    NB: det drejer sig kun om et lån på 925000 som er nu : 821000 (restgæld )

    m.v.hilsen
    Benny

    #123764
    AnonymForfatter

    En omlægning kan absolut ikke betale sig.

    Flexrenten er muligvis ikke toppet endnu, men det er meget usandsynligt flexrenten topper over 7%.

    Da der er betydelige omkostninger og kurstab forbundet med en låneomlægning, kan det ikke betale sig for jer.

    #123768
    AnonymForfatter

    Hej og tak fot dit svar.
    Men var det en god ide med F5 igen..???
    Sådan er det , når man har en bank der er ligeglad med deres kunder.
    Jeg havde nogen der kan hjælpe mig med at finde ud af det..så jeg tog selv beslutning og jeg håber at om 5 år ikke jeg får en negativ overraskelse.
    m.v.h

    #123770
    NultopskatForfatter

    Om det var en god ide, ved vi om 5 år, men det er nok det bedste bud med den viden og de forventninger vi har på nuværende tidspunkt.

    I dec. 2007 da lånet blev refinancieret var renten forholdsvis lav, da markedet forventede rentenedsættelse i løbet af foråret.

    Pt. forventes uændret rente resten af året, og sandsynligvis faldende rente da væksten går i stå.

    At omlægge dit F5 på nuværende tidspunkt, vil sandsynligvis være en meget dårlig ide. Det er et inkonvertibelt lån med 4½ år tilbage..Det er dyrt…Renten er væsentlig højere nu..Det er dyrere.

    Du kender din rente de næste 5 år, glæd dig over den sikkerhed.

    Derefter kan renten være højere eller lavere, men næppe meget højere end nu.

    #123776
    AnonymForfatter

    Jeg mener helt generelt IKKE det er en god ide at låse renten 5 år frem på nærværende tidspunkt. Det er mest sandsynligt, at et F5 lån over en 5-årig periode vil vise sig at være betydelig dyrere end et F1-lån.

    Men har du et personligt behov for at have sikkerhed for boligydelsen, er det naturligvis helt legitimt at lade sig styre af det.

    #123780
    thsvForfatter

    Hej Benny

    I det nuværende marked ville jeg være glad for en kendt rente på 4,7 % 5 år frem. så har man da sikkerhed for denne lave rente, og kan sove roligt. På et lån under et million kroner er omkostninger jo osse mere betydlige (i pct. af restgælden) end på et større lån.

    Så behold dit F5-lån, og glæd dig over den lavere rente, du formentlig får til nytår (jeg regner pt. med 5,4 % på mit F1-lån).

    Om det så var klogt at låse i 5 år, det ved vi først om nogle år.

    #123794
    NultopskatForfatter

    Kære General. Vi er da enige, såfremt vi taler optagelse af nyt lån, men lånet blev jo refinancieret i pr. 01.01.08 til 4,7 %. Her er vi, så vidt jeg læser, også enige. Lad det være sådan.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.