Er der en sød sjæl derude der kan hjælpe mor til 2 med at komme ovenpå igen…

Viser 15 indlæg - 46 til 60 (af 65 i alt)
  • Indlæg
  • #124674
    AnonymForfatter

    kære allesammen nu skal i holde tonen i et ordentligt leje tillykke til SHE kan godt se hendes situation og jeg er god for små 12 mill. plus det løse og jeg har givet smålån til nogle der stod i RKI som kunne betale tilbage og gjorde det!!!. lån til dyre renter kan smadre ens økonomi og højrentede lån giver ikke plads til at løse problemet men et nyt lån kan endda erhverves for okay renter som i den bank der omtales det er muligt !!! derimod taler i ned til en der beder om en løsning på et måske uoverskueligt problem kan I ikke forstå problemet lad mig skære det ud i pap et lavrentet lån overtager det højrentede lån dermed fåes et større rådighedsbeløb og RKI registreringer sker i vildt omfang for småbeløb skyldner ikke er enig i det har jeg set mange eksempler på fordi det er en uligevægtig kamp mod FIRMAER deres advokater gebyrer der blir ved med at løbe på for hver rykker og til sidst KAN DET SGU VÆRE LIGEMEGET SÅ TAG JER LIGE SAMMEN VÆR LIDT MENNESKELIGE OG GLEM KAMMEN I SKÆR MED

    #124678
    AnonymForfatter

    Vi prøver blot at forklare diverse RKI registrerede realiteterne.

    Fakta er, at kreditvurdering handler IKKE om menneskelighed. Det handler om “risk of default", altså risikoen for misligholdelse af lånene.

    Folk i RKI har markant forøget risiko for at misligholdelse deres lån, og derfor giver danske banker og kreditinstitutioner ikke lån til RKI-registerede.

    Sådan er det!

    #124680
    AnonymForfatter

    Hvorfor må vi andre ikke få “aktindsigt" i dit spm til GP om RKI ?
    Netop dette Forum, er åben for alle og enhver og jeg ønsker bestemt ingen hemmeligskræmmeri og private meddelelser, der ikke tåler offentlig omtale.

    #124686
    KrisserForfatter

    marcos
    Grunden til at en person står i RKI er sådan set ligegyldig. I sidste ende skyldes det en mangel på enten evnen eller viljen til at betale tilbage. Det kan godt være at en person nægter at betale en gæld tilbage af principielle grunde, men det ændrer ikke på at gælden er der og at den ikke bliver betalt. Det kan ikke lade sig gøre at komme i RKI, hvis ikke man på et eller andet tidspunkt har underskrevet en aftale der har medført en økonomisk forpligtelse.

    Det er naturligvis pænt af dig at du låner ud til RKI-registrerede. Når du gør det, er det dog ikke på grund af en interesse i økonomisk gevinst, men et ønske om at hjælpe folk. Dermed er der en væsentlig forskel på hvad du gør, og hvad banker og finansieringsselskaber gør.

    Din teori om at et lavt forrentet lån medfører større økonomisk råderum er kun delvis rigtigt. Hvis løbetiden samtidig er den samme, vil en lavere rente naturligvis medføre en lavere månedlig bruttoydelse, men rentefradraget bliver ligeledes lavere. Den reelle gevinst bliver derfor ikke nær så stor som først antaget, og da mange glemmer at rette deres forskudsopgørelse til, vil det samtidig medføre en skatteregning året efter.

    Eksempel
    Gæld: 250 000
    Løbetid: 10 år

    Rente: 20 %
    Månedlig ydelse før skat: 4 700
    Månedlig ydelse efter skat (første år): 3 325

    Rente: 15 %
    Månedlig ydelse før skat: 3 950
    Månedlig ydelse efter skat (første år): 2 900

    #124786
    AnonymForfatter

    Til generalen

    Hold kæft hvor er du bare for meget at høre på.
    du er møg egoistisk og tænker åbenbart ikk på andre end dig selv.
    Prøv med lidt medmenneskelighed det virker.
    fordi folk står eller har stået i ribers som er en træls situation at stå i,så kan de godt være gode og ordentlige mennesker alligevel og ha et ordentligt liv.
    Vi har alle brug for hjælp på den ene eller anden måde å¨tidspunkter i vores liv og pengeproblemer er rigtig svære.

    Så til mor til 2 så ville jeg hjælpe dig hvis jeg havde pengene,men jeg er førtidspensionist og alenemor til 1 så jeg har desværre heller ikk meget at gøre med

    #124790
    AnonymForfatter

    Må vi så bede om en ordentlig tone herinde…

    Hvad er det der hjælper med lidt medmenneskelighed?

    Der er selvfølgelig en grund til dit voldsomme vredesudbrud, så jeg udviser hermed menneskelighed overfor dig, da jeg går du fra at du er syg.

    #124808
    AnonymForfatter

    Jeg skrev mit indlæg til generalen,der overfuste mor til 2 pga hun havde brug for lån til at komme ud af ribers og jeg blev virkelig harm over den måde han behandlede hende.Og derfor fik han af samme skuffe af mig.
    Du kan jo gå tilbage og se hva han har skrevet.
    Og syg er jeg ikk og dog jeg lider af det der hedder medemenneskelighed.

    #124822
    thsvForfatter

    Jeps, lidt medmenneskelighed har aldrig skadet nogen.
    “Smil til verden, og verden smiler til dig!"
    Men i Danmark har næsten alle efterhånden den indstilling, at man bare selv skal have så meget som muligt, og ikke dele goderne med andre. En nation af liguster-fascister er vi efterhånden blevet.
    Eje vores 6-800 kvm Danmark med en nyopført Lind&Risør villa på 155 kvm, som koster næsten hele vores nettolån i husleje er drømmen.
    At dele goderne med andre er utænkeligt.
    Jeg ville med glæde hjælpe min ven(inde), hvis han/hun kom i økonomisk uføre, når bare der var tale om et lille beløb (under 30.000). Alternativt ville jeg råde vennen til at søge hjælp til finansiering/omlægning af lån hurtigst muligt.

    #124826
    AnonymForfatter

    Fjols.

    Du er da direkte lavintelligent at høre på.

    Bankerne driver ikke en “velgørenhedsforretning".

    De kreditvurderer ikke ud fra medmenneskelighed, men ud fra solide kreditgivningsprincipper, hvor de ser på sandsynligheden for at du kan betale dit lån tilbage.

    I og med der er høj statistisk korrelation mellem “RKI-status" og “tilbagebetalingsevne/vilje", så har bankerne valgt ikke at udlåne ud til sådanne.

    Uanset om det er synd for en alenemor eller ej, må du for pokker forholde dig til, at såden er virkeligheden skruet sammen!

    RKI = INGEN LÅN I BANKERNE, OG INGEN LÅN ANDRE STEDER UDEN 110% SIKKERHED I PANT

    Sådan er det!

    #124832
    AnonymForfatter

    Det ville nok være rart med en mere venlig tone på sitet. Jeg ville som webmaster ikke tøve med at fjerne det som virker for følelsesladet useriøst.

    Har for øvrigt en ‘spændende’ historie om Ribers. Da jeg var 20 købte jeg for første og sidste gang noget på afbetaling.. en cykel. Jeg fik at vide, at jeg ikke kunne købe cyklen, da jeg var registreret i Ribers. Interessant, for jeg havde aldrig købt noget på afbetaling før, og jeg havde aldrig fået en besked fra Ribers om at jeg var i deres system. Det skal de!!

    Jeg skrev til dem og de fik mig fjernet pronto.. det var en fejl.. en fejl som IKKE må ske. I hvert fald ikke uden, at de havde skrevet, så jeg kunne have gjort dem opmærksom på fejlen, før jeg stod og skulle underskrive en låneaftale.

    Og ‘skægt’ nok har jeg en veninde som har prøvet præcis det samme, men hun skulle ‘kæmpe’ lidt mere, før de ville fjerne hende.

    #124870
    AnonymForfatter

    Til Generalen.
    Jeg plejer at læse dine indlæg med interesse og tillægger dine betragtninger vægt, men i denne sag omkring Ribers og “she" tager jeg skarpt afstand. Magen til nedladende tone skal man lede efter.
    Dette forum bør – som andre også har givet udtryk for – være til rådighed for enhver, der ønsker sit problem eller sin tvivl drøftet med andre. Hvis du mener, at et givet emne eller indlæg er useriøst, har du naturligvis ret til at give udtryk for det. Men din måde at gøre det på får i hvert fald mig til at miste lysten til at læse dine indlæg – og det er ret trist, da du oftest har god indsigt og klare holdninger.
    Dem, der bestyrer dette site, burde have slettet dine seneste indlæg ud på grund af det tonefald, der kommer til udtryk. Jeg finder, at du bør give udtryk for din holdning – også den udtalt negative – på en ordentlig måde og i et sprog, der ikke støder. Det vil være til gavn for enhver, der benytter sitet.

    #124920
    AnonymForfatter

    Det var da en ynk uden lige at høre på alt det “hold lige en ordentlig tone og vær søde mod hinanden ih altså kom og få et gruppekram". Det er jo lige så man får kvalme.

    Prøv engang at gå tilbage og se hvem det egentlig var som lagde den hårde stil, det var trådstarteren SELV, det var ikke Prier!

    Prier kom med et godt råd om at hun skulle få en aftale i stand med sine kreditorer, i stedet for at gældssætte sig yderligere. Og hvad svarede trådstarteren så til dette velmenende råd?

    Hun flejnede totalt, og “krævede respekt" og tudede over at hendes indlæg blev “haglet ned" osv. osv!

    Sjældent har man oplevet en SÅ nærtagende debattør! Hvis man ikke er interesseret i at få nogle konstruktive svar, men udelukkende vil bekræftes i at det er noget så synd for en, hvorfor opretter man så overhovedet en tråd?!?

    Det var SHE som lagde den hårde stil, og så begyndte hun tilmed at begive sig ud i at påstå, at hun havde fået et EKSTREMT favorabelt lån, selv om hun dagen før havde en økonomi der var lige til at lukke op og skide i? Hvor var det lige respekten blev af?

    Så venligst drop pladderhumanismen bare fordi trådstarteren er en stakkels enlig mor til to børn. Hvorfor skulle man være “en sød sjæl" over for hende, når hun selv opfører sig som en værre “ord der rimer på switch".

    #124922
    AnonymForfatter

    Nu har jeg brugt 1/2 time på at læse denne tråd igennem.

    Det undrer mig at General Prier og Michael o.a. ikke på forhånd kan gennemskue at det ikke er et reelt problem SHE har, men alene et opdigtet chatspørgsmål, som bliver stillet for få tiden til at gå.

    Alene overskriften: Er der en sød sjæl…..der kan hjælpe enlig mor……..siger næsten alt.

    En anden nævner at har 12 mill + det løse, og som gerne vil hjælpe.

    Og at SHE et par dage efter hun har stillet spørgsmålet pludselig har fået et meget attraktivt lånetilbud siger vel også også alt.

    Nå, men det vare bare min mening.

    #125030
    RedaktionenForfatter

    Kære debatører

    Vi har kigget på denne tråd, som vi synes er på kanten af den gode tone, som Mybanker.dk gerne ser overholdt i vores debatforum.

    Men vi har valgt at lade alle indlæg stå.

    Vi beder dog alle om at huske på at den gode tone skal overholdes, da værdien for læserne er langt større med sobre indlæg.

    Mybanker.dk ønsker heller ikke at være for meget smagsdommere i debatten.

    Med venlig hilsen
    Mybanker.dk

    John Norden

    #125040
    AnonymForfatter

    Til Gerneralen

    Du er total inkompitent og skal da slet ikke have mulighed
    for at kunne udtale dig off når du er så snæversynet.

    Sikke dog en spade

    Hilsen en af dk’s største auktionærer.
    god sommer

Viser 15 indlæg - 46 til 60 (af 65 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.