Er der en sød sjæl derude der kan hjælpe mor til 2 med at komme ovenpå igen…

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 65 i alt)
  • Indlæg
  • #123458
    AnonymForfatter

    jeg anede ikke der var sådanne regler…tusinde tak for det.

    #123460
    AnonymForfatter

    Naturligvis er der sådanne regler.

    Der er altid 2 parter i sådanne sager:
    1. Du er den ene part
    2. Virksomheden du køber fra af modparten

    RKI, Debitorregisteret og andre må naturligvis ikke tillæge den ene part mere vægt end den anden.

    Hvis parterne ikke er enige om at der eksisterer en “pengeskyld" som det hedder, så eksisterer gælden ikke, rent juridisk.

    Når du skriftligt har betvistet at skylde noget, skal RKI slette registreringen. Herefter er det så virksomhedens valg om den vil udtage stævning mod dig ved byretten, for at få fordringen fastslået ved dom.

    Når først fordringes eksistens er fastslået, kan der genoptages registrering i RKI, og fogedretten kan gøre udlæg for pengeskylden.

    Hvis der er tale om en regning, hvor du anerkender at noget af regningen er rigtig, mens en del af regningen er forkert, så skald du ALTID indbetale det beløb du mener at skylde, ellers kan det rent formueretligt få nogle ubehagelige konsekvenser for dig efterfølgende.

    #123502
    AnonymForfatter

    Hahaha, det er sgu go’ humor det her.

    Prøv at forklare en långiver, at du kan afdrage 1500 om måneden, men ikke kan betale en RKI registreret gæld på 1600…?

    “Jamen når mine lån er samlet i ET lån til 100% i rente med et månedligt afdrag på 300 kroner over en million år, så kan jeg"

    Det er vist det man kalder at strikke for sin syge moster.

    Tag ansvar for dit eget liv!

    Og NEJ, det er IKKE “at tage ansvar for sit eget liv" at oprette klynketråde i fora og bruge timevis på at skændes med andre debattører.

    Hvis du ønsker noget seriøs rådgivning, så stop med at bruge al den energi på at forsvare dig selv og dine handlinger og begynd at smide nogle fakta på bordet.

    Lav et indlæg med følgende oplysninger

    1. ALLE gældsposter såsom lån, misligeholdte kontrakter osv. med angivelse af restgæld. Skriv også gerne hvem de enkelte gældsposter er hos.

    2. Udgifter, ALLE sammen, UDEN undtagelse, om så det er de 150 kroner til Leasy for det lejede fjernsyn hos Leasy.

    3. Indtægter.

    Da du er anonym kan du roligt være ærlig og lægge ALLE kortene på bordet, ingen grund til at fortsætte i samme rille og pakke tingene ind. Så kan nogen herinde måske hjælpe. IKKE hjælpe dig med at få et lån til at samle din gæld, som du indledningvis spørger om, for det er den mest forespurgte løsning herinde, og den eksisterer stort set ikke. Men hjælp til at få STYR på din økonomi.

    Er du kvinde nok til det? Eller vil du hellere bruge din energi på “jeg strikker ikke for min syge moster, jeg sagde tværtimod at bla bla bla og endnu mere bla"?

    Det vil dit næste indlæg vise.

    #123504
    AnonymForfatter

    Tilføjelse.

    Ud over restgæld er det også ret relevant hvor meget du afdrager om måneden, hvornår lånet ca. er optaget, hvad renten er og om lånet er misligeholdt, hvis ja, hvor længe.

    #123524
    AnonymForfatter

    Hej she

    Jeg syntes du har fået en skidt behandling her på siden, uanset dit indlæg så handler det om almindelig respekt.

    Men jeg vil skrive til dig da jeg netop har gennemført en succe med mine kreditorer.
    Jeg havde 6 af dem.
    Jeg ringede simpelthen til dem og spurgte om de kunne slette mig i RKI for en tid, da jeg havde et brændende ønske om at kunne tage et samlet lån og derved sikre mig at kunne betale dem ud, samt sidde billigere hver måned.

    Nogle slettede mig med det samme og andre ville gerne ha et brev hvorfra jeg ville tage lån hvor der blot skulle stå at jeg ville kunne blive tilbudt lån såfrem at jeg på ansøgnings tidspunktet ikke var registreret i RKI.

    Det brev fik jeg, faxede det ind og jeg var slettet samme dag.

    Jeg skyldte også omkring de 50.000 fordelt på de 6 kreditorer.
    Nu har jeg lånt så jeg sidder billigere og har kun EN kreditor.

    Det kan altså lade sig gøre.

    #123526
    AnonymForfatter

    Rart med et hjælpende indlæg det er formodentlig det som spørgeren har brug. Til “Generalen" pas på din tone og bedrevidenhed. Det er ikke dig der styre denne site. Nogle gange har man lidt på fornemmelsen at du tror det er “Dit site". Så styr der lige i dine svar oglad andre komme til.

    #123536
    AnonymForfatter

    BAREMIGSELV mener at SHE har fået en dårlig behandling på mybanker. Og det synes jeg er noget vås.

    SHE stiller et spørgsmål. Dette bliver besvaret fyldestgørende af GP, selv om SHES spørgsmål er decideret latterligt. Seriøst, hun skriver i samme linje, at hun kan afdrage 1500 kroner – men ikke har formået at betale en regning på 1600…?!?!?!

    Lad os se hvad GP egentlig skriver: 1, man kan ikke ansøge om lån herinde. 2, det et uholbart at stifte gæld for at betale sin gæld. 3, det er meget bedre at få en aftale i stand med sine kreditorer. 4, advarsel om at det er en bjørnetjeneste forbundet med stor risiko at udlåne til RKI-registrerede.

    Disse gode svar opfatter SHE som negative, disrespektfulde, fordømmende og som “overfladisk nedhagling"

    Hvornår fanden er det blevet negativt, disrespektfuldt nedhagling at komme med et sagligt svar?!? Det skriger jo til himlen!

    At SHE efterfølgende får en ublid medfart, det er jeg enig i. Men det har hun sørme selv lagt i ovnen til! For det er HENDE som er disrespektfuld ved at gå i defensiven og begynde at beklage når alt hun i virkeligheden har fået er reelle, gode svar.

    #123538
    AnonymForfatter

    jamen hold da op. det er fanme godt man kan lægge en lille forespørgelse ind her så i alle har noget at gi jer til.

    jeg opfatter intet af det i skriver som negativt, blot kræver jeg man bliver talt ordenligt til når man ligger ned. jeg ved jeg ligger som jeg har redt, og det eneste jeg gør i dette forum er at skrige om hjælp. Lidt ligesom et selvmord der ikke lykkedes…det er også et skrig om hjælp.

    Jeg er virkelig ked af jeg har givet jer alle et grundlag til at beklage jer på mine vegne og givet jer grund for at losse endnu hårdere…for tro ikke det ikke gør ondt. Tusinde tak for jeres venlige omgangs tone, det er jo virkelig det man har brug for. hvis jeg ville have verbale tæsk, havde jeg nok gået andre steder hen.

    Hvis i har lagt mærke til det, havde jeg faktisk opgivet at besvare noget af det her, da jeg fik den hjælp og de råd jeg søgte, men syntes nu det er meget rart at andre bliver ved med at diskutere en andens situation, selvom de har 0 indflydelse og ingen indsigelse. Jeg takker jer alle for de svar i er kommet med, har virkelig godt kunne bruge nogle af dem.

    Tak til BAREMIGSELV som beviste hvad jeg tidligere skrev, at det virkeligt er muligt at komme videre selv om rki er inde i billedet. Man er ikke ren lort selvom man er registreret som dårlig betaler. Kald mig naiv som i er så henrivende dygtige til, men og ja der er et men, NOGLE gange er der faktisk en årsag til at ting sker, og den årsag kommer ikke altid alle andre ved. Havde der, hvis jeg havde lagt min skrivelse ind det rigtige sted, været en der henvendte sig til mig og ville kende mine kreditorer og økonomiske baggrund, så havde de fået hvad de skulle bruge. Det er jo umuligt at optage nogen form for lån uden at lægge den kolde sandhed på bordet. De er her jo for at hjælpe, og skjules noget, opdager de det. Det skal siges, at efter BAREMIGSELVs indlæg, forestog jeg et opkald efter BAREMIGSELVs opskrift, og det virkede faktisk – så det er jo fantastisk. Du står til en stor buket blomster, for dit dejlige råd og for at vise mig lidt respekt. Du er en stjerne.

    Så igen tak (hvilket jeg ikke har noget problem med at sige) for rådene, de dejlige tilnavne jeg fik, fordi i alle har fulgt denne debat mere end jeg selv har og fordi i vifter jeres rosenrøde liv i hovedet på mig. Det var fanme lige hvad jeg havde brug for.

    END OF STORY.

    #123540
    MichaelForfatter

    Ja, men sådan går disse “debatter" altid. Vi HAR haft “hvor kan jeg låne selvom RKI" oppe at vende 165.263 gange før og svaret er ALTID: “Ingen steder", men det er ligesom om den ikke fiser ind?! RKI-registrerede må ud over penge mangle et eller andet gen der får dem til at forstå den simple sammenhæng mellem RKI og lånemuligheder.

    Ja, så kommer der lige én ind og fortæller at vedkommende har samlet al gælden og sidder billigere hver måned, men er det så billigere i den sidste ende? Løbetiden kan jo forlænges til 1000 år og så bliver det da naturligvis billigere om måneden, men næppe billigere samlet set. Renten er næppe under de 10% på det nye lån, men formentlig 15% eller derover.

    Men om alle omstændigheder går der nok ikke mange dage før en anden stiller samme spørgsmål – om og om og om igen… Kunne Mybanker ikke installere et spamfilter og fjerne alle indlæg hvor ordet RKI/Ribers indgår??

    #123542
    AnonymForfatter

    Det er fuldkommen rigtigt hvad Michael siger,

    …og efterhånden kan man jo lige så godt svare lige på og hårdt. Efter et par indlæg ender det alligevel altid i et voldsomt følelssesudbrud fra den RKI-registrerede, hvor man ikke forstår vedkommendes situation, bla. bla. bla.

    Kreditgivning sker ikke ud fra en “social betragtning", men ud fra objektive kriterier. Kan låneansøger betale tilbage eller ej? Det er fuldstændig uvedkommende om man er enlig mor eller ej (bortset fra at det selvfølgelig stiller endnu større krav til rådighedsbeløbet).

    Jeg mener simpelthen ikke mybanker er velegnet til at være støttegruppe for RKI-ramte.

    Det er bedre enten at søge noget advokathjælp, fx stille et spørgfsmål på http://www.familieadvokaten.dk eller finde en støttegruppe/forum for gældsramte, fx gæld.net

    http://xn--gld-yla.net/phpBB2/viewtopic.php?t=20

    #123544
    AnonymForfatter

    hvilken del af end of story var det du ikke fattede? Nok mangler rki registreret et gen der åbenbart skal fatte at man ikke kan låne penge….selvom jeg lige har underskrevet mit banklån, hvilket har en lavere rente end jeg sad med før , 7,5%, men hvorfor er det så lige at i der ikke er i rki – hvilket jeg er en del af nu- ikke fatter at debatten er slut.

    Fat det, jeg gjorde det, BAREMIGSELV gjorde det, og sikkert andre har eller vil komme til at bekæmpe det sorte hul, ligegyldigt hvor meget i siger og sviner os til med.
    Jeg er IKKE I RKI mere. så find nogle andre at tørre dit pis af på.

    vi prøver lige igen
    END OF STORY!!!

    #123546
    MichaelForfatter

    og hvilken bank fik du så lånet i?

    #123548
    AnonymForfatter

    jyske bank

    #123550
    AnonymForfatter

    hmm…

    En rente på 7,5% uden sikkerhed.

    Det lyder lige så realistisk som at jorden bliver invaderet af marsmænd i morgen.

    Enten så har lånet gigantiske stiftelsesgebyrer, som formentlig bringer ÅOP op over 20% eller også så lyver du ganske enkelt om at have fået lånet.

    #123552
    AnonymForfatter

    Man kan nærmest ikke engang få et billån med 20% i udbetaling til 7,5% i disse dage.

    Pris på Jyske Bank privatlån: 7,50-18,25 %

    Dvs. med den absolut bedste sikkerhed, og et godt samlet engagement, kan man komme ned på 7,5%

    Jeg tror simpelthen ikke på du har fået lånet. Det er lodret løgn!

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 65 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.