MasterCard – renteberegning

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88570
    AnonymForfatter

    Jeg er blevet tilbudt et Master Card med 42 dages rentefri kredit, som giver deslige giver rabat på nogle indkøb.

    Før jeg hopper på den, vil jeg gerne vide, hvordan fungerer renteberegning for Mastercard ? Jeg ønsker at overføre det skyldige beløb hver måned, og undgå at skulle betale renter. Er det blot at betale saldoen ned til 0 hver den 1. i måneden, eller er der andet jeg skal være opmærksom på ?

    På forhånd tak for hjælpen.

    #123358
    JydenForfatter

    Er det et Morecard ? I givet fald bliver der ikke beregnet rente hvis du selv sørger for at betale hele det trukne beløb (minus det beløb de selv trækker som mindstebetaling) jf. betalingsserviceoversigten senest den 1. i måneden.

    Hvis det er et andet Mastercard skal jeg ikke kunne sige hvordan reglerne er.

    #123366
    AnonymForfatter

    Det er et “IDA Xtrakort" udstedt af Lån & Spar Bank.

    #123370
    AnonymForfatter

    Så skal du vist enten betale saldoen så kontoen er i 0 (8’ne sidste bankdag mener jeg) eller lave en aftale om at de (Lån og spar bank) hæver pengene over PBS den første bankdag.
    Sidstnævnte resulterer så i et gebyr på 10 kr pr gang hvis ikke kontoen også er i Lån og Spar bank.
    Noget ringere betingelser lige der end det tidligere IDA mastercard, men der er jo så kommet nogen bedre rabat aftaler, og man kan vel altid oprette en konto i Lån og spar bank man kan sørge for pengene er på så de 10 kr også kan spares.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.