Svanen Gruppen A/S

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #86902
    AnonymForfatter

    God eftermiddag alle
    Har lige et lille spg: Jeg er blevet kontaktet af Svanen Gruppen A/S, som tilbyder at tage toppen af min topskat. Er der nogen på dette forum som kender, eller har erfaringer med, Svanen Gruppen A/S??

    #104598
    AnonymForfatter

    Selskabet ønsker åbenbart ikke at offentliggøre dets regnskab på selskabets hjemmeside, så det kan jo være svært at danne sig et umiddelbart indtryk på den baggrund.

    #104600
    MichaelForfatter

    Det drejer sig tilsyneladende om ejendomsinvesteringer. Der står intet på hjemmesiden om hvilke projekter, hvor stort indskud, forventet afkast, risiko osv. osv. Jeg ville derfor være meget skeptisk over for dem. Især da du tilsyneladende er blevet aktivt kontaktet af dem.

    Overvej evt. indskud på ratepension. Det er uden risiko og der er fuldt fradrag i topskatten.

    #104602
    AnonymForfatter

    En præcisering: Jeg er ikke blevet uopfordret kontaktet af dem! Jeg har selv besvaret et “pop-up" vindue, med ønsket om at høre, hvordan man kunne “spare" lidt topskat. Jeg blev imidlertid lidt tilbageholden, da der ingen oplysninger er at finde på deres hjemmeside. Derfor mit spg. Det kunne jo være, at andre på denne site, havde været i “kløerne" på dem.

    #104604
    NultopskatForfatter

    Aldrig hørt om dem, men derfor kan projektet være godt alligevel. Hvis resten ellers lyder godt, så gå det igennem med bank og/eller revisor. Bemærk især hvem der er långiver, hvis det er en anerkendt dansk kreditforening/bank så er det et stort kvalitetstempel, ellers ikke.
    Jeg er ikke enig i betragtningen af ratepension som metode til nedbringelse af skat.
    Ratepension er en fordel for staten og pensionselskaberne, men os andre der er gamle nok til selv at forvalte vores penge bliver bare tørret i …..
    MVH
    Nultopskat

    #104608
    AnonymForfatter

    Nu skal man vel passe på ikke at sammenblande investeringsobjekt med investeringsform.

    Jeg kender heller ikke Svanen Gruppen og kan heller ikke se noget ud af deres hjemmeside http://www.as-svanen.dk/ Men det er jo også i prospektet at du skal finde ‘sandheden, hele sandheden og ikke endet end sandheden’. Det kræver en del at lære at læse et sådant – specielt slå ned på, hvad der IKKE står. Jeg vil ikke påtage mig det, men det ville nok hjælpe at gennemgå flere af slagsen før man slår til.

    Så er fondsbørsen bedre – i al fald i nogenlunde likvide papirer. Her har du dog et slags åbent marked til at bekræfte dig i at pris (med risiko-fradrag) er OK i forhold til produktet. Men der er da heller ingen garanti mod høj-risiko-investering og 100% tab ved køb af almindelige værdipapirer.

    Om du så vil arbejde med frie midler, med kapitalafkast- eller virksomhedsordning, det er en helt anden sag. Skulle ratepension-ordningen være at blive ‘taget ved næsen’ (for at sige det pænere)? Det kommer vel an på i forhold til hvad? Det er da rigtigt at jeg betaler skat til staten af afkastet (PAL) på min ratepension og et par småører til banken for obligationsdepoter. Ingen pensionsselskaber er indblandet og ingen puljeordninger. Det er også rigtigt at der er noget barnepige-agtigt (at alt ikke må satses på samme hest) i ordningen. Men går det hele ikke ud på “du kan få et fradrag nu – så betaler du nok senere"?

    #227114
    TervurenForfatter

    Blev væk fra dem. De er giftigt. Vi har været involveret via et K/S og blev snydt af dem, ikke kun en gang men flere gang i projektet som nu ender med konkurs og stort tab for alle personligt.

    Du skal ikke snakke med dem.

    Det er et marit, blev væk!!!!!!!!!!!!!

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.