lån via pfa pension

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88542
    AnonymForfatter

    Hej igen

    Vil gerne låne 150000kr.- og har søgt lidt via nettet og kan se at den åop er meget høj på mange af de lån man kan se på nettet

    Men da jeg har en pension via min arbejdsgiver hvor man sættet 4500kr.-ind på en pfa pension og kan se at man kan låne der (pfa)til en meget god åop på ca 9.2%

    Så er mit spørgsmål er det da ikke en meget god åop på 9.2% det er vel kun banken som muligvis kan gøre det billigere hvis de kan det

    Kan låne 150000kr.- over 72mdr til 2630kr.- inklusiv alt eller er der nogen som har et bedre tilbud på en lavere åop end 9.2åop

    Ja der er jo realkreditten som er billigere det ved jeg godt men hvis vi ser borte fra dem er der så nogen som har et bedre tilbud eller link takker mange gange

    #122920
    MichaelForfatter

    Og hvis banken kan gøre det billigere hvorfor så ikke gå til dem??

    Nogle gange tikker der nogle besynderlige spørgsmål ind her

    #122922
    AnonymForfatter

    Det var ikke det jeg skrev Michael

    Jeg skrev om det var billigt med 9.2åop eller der var nogen som havde et bedre tilbud eller link og hvis du ikke kan svare på det så lad være med det Michael

    #122924
    MichaelForfatter

    Du kunne jo også overveje at trykke “Nyt lån" og “Forbrugslån" til venstre. Så ser du en fin oversigt hvor laveste lån er 5,8% ÅOP

    #122928
    AnonymForfatter

    om renten er fornuftig afhænger af flere ting, bl.a. dine formueforhold, din indtægt og bankens sikkerhedsmæssige afdækning.

    Hvis der er tale om et “forbrugslån" er 9,2 ganske rimeligt. Overvejer du at bruge pengene til køb af bil eller istandsættelse af bolig, bør åop nok være 1,0 – 1,5 pct. lavere. Dette håber jeg giver et nogenlunde overblik over hvad en rimelig rente er, dog er fastsættelse af rentesatser meget mere komplekst (hvis man vil gøre det til det)

    Og så lige en kommentar til Michael: Nu kan vi alle sammen jo ikke være ååååhh så kloge, velinformerede og vidende som dig! Men ta’ lige og “spænd hjelmen" hvem kan få et forbrugslån til 5,8 pct – ikke engang de mellemstore banker kan knapt nok låne til denne sats.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.