Køb af sommerhus

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88539
    AnonymForfatter

    Tror i her i debatten at sommerhuse mellem 750.000 kr og 1.000.000 kr. Vil falde meget i værdi? Eller er det kun dem til 2.500.000 kr. til 3.000.000 kr?

    #122882
    NultopskatForfatter

    Det kommer da sandelig an på HVOR sommerhuset ligger.

    #122884
    AnonymForfatter

    sommerhuset ligger i sønderjylland

    #122886
    AnonymForfatter

    Jeg tror helt generelt risikoen er nogenlunde lige stor uanset om der er tale om sommerhuse til 3 mio eller 0,7 mio.

    I årene frem over er der desværre udsigt til at renteniveauet forbliver mere permanent på et højt niveau, at ledigheden grundet danmarks forringede lønkonkurrenceevne vil stige betydeligt, samt at olieprisen permanent stabiliserer sig omkring 150-200 dollar.

    Sommerhuset må antages at være det første man skærer væk, når privatøkonomien presses, og derfor ville jeg personligt ikke købe sommerhus noget sted i landet som det ser ud lige nu.

    Set over en 5-årig periode, skal ejerlejlighederne og villaerne nok klare sig rimeligt igennem, men jeg forudsiger blodbad på sommerhusmarkedet. Jeg ville personligt under ingen omstændigheder købe som det ser ud nu.

    #122898
    NultopskatForfatter

    Som sædvanlig er vi uenige kære general.

    Jeg forventer at et sommerhus til 750.000 i Sønderjylland kun vil falde begrænset idet den senere tids stigning også har været begrænset, hvorimod sommerhuse i Nordsjælland vil falde betydeligt mere.
    Mht. den økonomiske formåen af sommerhus ejere så er der forsvundet mange huse fra udlejningsbureauerne, fordi ejerne ikke længere behøvede indtægten. Så mon ikke ejerne vil tilmelde udlejning før salg bliver nødvendigt, som du kære general i et andet indlæg pointerede, så er der noget psykologi i markedet, husejere hader at tabe penge…og sommerhus er ikke noget man skiller sig af med pga evt. flytning til nyt arbejde.

    Bortset fra det, jeg ville ikke købe et sommerhus nu som investeringsobjekt, der ville jeg vælge aktier..

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.