rod i økonomien

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88535
    AnonymForfatter

    Hej

    Min kæreste og mig har fået rodet godt rundt i vores økonomi, og nu er vi virkelig kommet i knibe, for det kan ikke kører rundt mere.
    vi har flere små dyre forbrugslån, som vores nuværende bank ikke vil hjælpe os med at samle, så vi er på udkik efter en måde at få styr på det hele…

    hvad kan i foreslå, evt en bank eller noget der kan hjælpe os. vi er ikke i RKI

    #122858
    fk2001Forfatter

    Du får det samme råd som alle andre i din situation. Betal jeres lån af et efter et. Start med det hvor I betaler den højeste rente. Denne metode er ofte billiger end at betale nye låneomkostninger.

    #122866
    AnonymForfatter

    jamen kan du få bankerne til det???
    for problemet er jo at vi har 3 lån 2 vi vores bank, og en i min gamle bank nordea.

    #122878
    fk2001Forfatter

    Jeg forstår ikke hvad du mener, men mit svar var måske heller ikke så tydeligt formuleret.

    Hvad jeg mener er, at det sjældent kan svare sig at samle smålån under et banklån da banken ofte tager en forholdsvis høj rente for et sådant foretagne, specielt hvis du ikke kan stille sikkerhed for lånet, hvilket jeg fornemmer du ikke kan. Derforuden kommer oprettelses gebyr og andre låneomkostninger som ofte vil udhule en evt. besparelse.

    Det bedste og billigste er at afbetale lånene et efter et, prioriteret efter låneomkostningerne.

    #122896
    AnonymForfatter

    Først og fremmest skal I have en oversigt over jeres lån (og i samme omgang kan I få et overblik over jeres udgifter). Så skal I som fk2001 skriver starte med en maksimal indsats for at få dem nedbragt.

    Dem I IKKE kan overholde betalingsfrister på (du skriver at det ikke kan køre rundt mere), dem kontakter I og fortæller at I desværre ikke KAN overholde aftalen. Det er også flot hvis I kan sige cirka hvornår I kan betale tilbage – men lov ikke mere end I kan holde. Det vil ofte spare jer for i det mindste nogle rykkergebyrer. I kan evt. have held med følgende: “Vil det være muligt at der ikke bliver tilskrivet renter før 1.1.2009 hvis det lykkes os at betale gælden med regelmæssige afdrag fra 1.1.2009?". Men det kan også vente – først og fremmest skal I altså kontakte kreditorerne og fortælle at I har viljen men ikke evnerne til at overholde tilbagebetalingsaftalen.

    #124178
    AnonymForfatter

    Hej Jack

    Hvis du har forsikring i PFA, skulle du måske prøve at samle de mange små dyre lån der.

    Mvh Jack

    #124180
    AnonymForfatter

    Status?

    1. Hvad er jeres samlede udbetalte indkomst pr måned?

    2. Hvilke lån har i:
    a) Restgæld
    b) Restløbetid
    c) Rente

    3. Hvad er jeres månedlige husleje?

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.