Kautionist ?

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88534
    AnonymForfatter

    Vil mig og min kæreste kunne låne 800.000 – 1.000.000 kr på boliglån uden en kautionist?

    Det skal lige siges, at vi sagtens ville kunne betale huslejen (lånet) + div andre omkostninger, og også have et ordentlig rådighedsbeløb til mad og fornøjelser tilbage..

    #122824
    MichaelForfatter

    Hvorfor diskutere kautionist hvis jeres økonomi er god?

    #122828
    AnonymForfatter

    Jamen vi aner i virkeligheden ikke hvad en kautionist egentlig går ud på, enten at skulle stille sikkerhed…

    Men problemet var at mine svigerforældre sagde til os, at vi skulle have en kautionist lige meget hvad.

    #122832
    AnonymForfatter

    Det passer ikke…..

    hvis boliglånet kan sikres med pant skal man ikke bruge kautionist. Hvis det er en nødvendighed at bruge kautionist skal I IKKE låne pengene….

    #122836
    AnonymForfatter

    Hvad vil pant helt præcist sige ?

    #122838
    AnonymForfatter

    Sikkerhed i boligen

    #122840
    AnonymForfatter

    og det vil sige, at vi kan stille sikkerhed hvis vi har en økonomi der ville kunne betale alle omkostninger ?

    #122842
    AnonymForfatter

    Nej sikkerhed er pant i form af pantebrev/ejerpantebrev i boligen.

    Dvs. hvis I ikke betaler på lånet så kan banken7finansieringsinstituttet sende ejendommen på tvangsauktion…

    #122844
    AnonymForfatter

    Aha okay, jeg aner jo ikke en kuk om det, så bliver lige nød til at høre lidt nemmere.

    Søgte lige hurtigt på nettet, men kan umiddelbart ikke finde af det det :-/.

    Altså hvordan får man så et pantebrev?

    #123046
    AnonymForfatter

    Jeg aner heller ikke et kuk om det, men vil formode det oprettes samtidig med at du/I låner pengene.

    Så vidt jeg forstår, er det i teorien banken, der ejer huset indtil du/I har betalt, og kan derved hente nogen penge hjem i tilfælde af du/I ikke kan betale, ved at sende huset på tvangsauktion.

    #123048
    MichaelForfatter

    Vi tager lige et crashkursus i boligkøb og lån:

    Forudsætning: I ønsker at købe en ejerbolig til 1 mill.

    Realkreditlån: Ejerboliger kan belånes med et realkreditlån (billigste lånemulighed) med op til 80% af værdien, dvs. 800.000 i dette tilfælde.

    Boliglån: Har I ikke de resterende 200.000 kontant skal resten lånes i banken som et boliglån til en lidt højere rente.

    Pant: Der er pant i boligen i begge typer lån, dvs. kan I ikke betale ydelserne kan kreditor sende boligen på tvangsauktion. Det er jer der ejer boligen uanset at der er pant i den.

    #123910
    AnonymForfatter

    Hej frk. Dit spørgsmål er jo ved at være lidt gammelt så forhåbentligt har du fundet ud af det og dig og din kæreste ert de lykkelge ejer af et hus.
    Dine svigerforældre er sikkert af den gamle årgang hvor man brugte det med kautonist meget. Det bliver næsten ikke brugt mere. I dag går man ind og kigger på om folk har en sund økonomi og okønomien med købet af hus kan hænge sammen.

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.